«Бєси» і «Воскресіння»

1721 0

Ми у соцмережах:

 «Бєси» і «Воскресіння»

На дев’ятнадцятому році існування відомий у Рівному хор «Воскресіння» вперше поїхав на гастролі до Росії. Причому, гастролі доволі цікаві — рівненські хористи візьмуть участь у фестивалі «Дні Кракова у Санкт-Петербурзі» у складі польського театру «Сцена STU». Польсько-український колектив показуватиме пітерській публіці виставу за Достоєвським «Бєси», де ролі розподілені відповідно до профілю — польські актори грають, українські хористи — співають.

Співпраця хору «Воскресіння» та авторитетного у Польщі театрального режисера Кшиштофа Ясінського почалася у 2006 році — тоді виставу вперше презентували на сцені краківського театру. А познайомилися керівник рівненського колективу Олександр Тарасенко та режисер ще раніше. Поляк побачив рівнян на одному з фестивалів «Колядки по-сусідському». І коли у нього «визріла» ідея поставити виставу саме за відомим твором Федора Достоєвського, він згадав саме про «Воскресіння». Режисеру, за його словами, потрібен був саме слов’янський духовний колектив для створення відповідної атмосфери. Власне, роль хору в цьому і полягає — співаки виконують твори класиків української духовної музики XIX сторіччя та народні пісні, підсилюючи трагічність і напруженість вистави — історії про революційні настрої в Росії. Причому, хор не знаходиться в оркестровій ямі, а в різних епізодах присутній на сцені. За словами постановника вистави Ясінського, хоча формально хор і грає тут не основну роль, без нього вистава втратила б будь-який сенс. На цьому участь рівнян у театральному проекті не закінчується. Олександр Тарасенко, коли дізнався, що режисеру потрібен 10-річний хлопчик на роль церковного служки — головного героя у дитинстві, запропонував свого сина Назара, який має досвід служіння у православному храмі. Театр «Сцена STU» відіграв уже 50 вистав, після чого керівництво театру вирішило поїхати на гастролі. Після російського глядача цей проект побачать у Франції. — Подорож у Росію для мене є знаковою, адже ми ніколи не гастролювали у північних сусідів, — розповідає Олександр Тарасенко. — Якось все орієнтувалися на Європу, а Росія була мені особисто нецікава. Тепер навпаки. Виставу «Бєси» побачив уже, мабуть, ввесь мистецький Краків, тому творчий склад театру вирішив показати її в інших містах та за кордоном. Це нелегко робити, оскільки тут складна сценографія, масштабні декорації. Краківський театр «Сцена STU» був заснований Ясінським у 1966 році як майданчик для реалізації сміливих театральних ідей, неможливих в умовах вищих театральних навчальних закладів. Нині театр має невеликий, лише на 200 місць зал, проте, на думку керівника «Воскресіння», вважається у мистецьких колах Кракова престижним і дорогим. У штаті «Сцени STU» усього лише дві людини, а задіяні у проектах люди — найкращі польські актори з інших, часто не краківських театрів. Зокрема, у «Бєсах» головну роль зіграв актор Радослав Кжижовскі, відомий у Польщі своєю участю у стрічці «Список Шиндлера». А хор «Воскресіння» хоч і продовжує багато гастролювати та мати серед європейських шанувальників духовного хорового мистецтва успіх, за словами п. Тарасенка, не має жодної підтримки у рідному місті: — А допомога нам дуже потрібна, оскільки ми хоч і не маємо такого статусу, але в принципі є професійним хором, в якому працюють виконавці з консерваторською освітою. Прикро, коли рівень колективу оцінюють десь далеко, а тут, вдома, відчуваєш себе нікому не потрібним. Власне, вже багато років відомий в Рівному хормейстер наголошує про необхідність створення на базі «Воскресіння» муніципального колективу — з відповідною оплатою праці виконавців, штатним розписом і т.д. А поки що він залишається лише архієрейським хором Свято-Воскресенського собору.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також