«Індія — Нью-Васюки» Насинюка, або Коли сідатимуть «Боїнги» у рівненському аеропорту

843 4

Ще на початку минулого століття герой класиків Ільфа та Петрова Остап Бендер у відомому романі «12 стільців» обіцяв мешканцям невеликого містечка Васюки перетворити їхню провінцію на «елегантну столицю Європи, а згодом і всього світу».

І люди йому повірили. Два роки тому керівник Міжнародного аеропорту «Рівне» Ігор Насинюк теж обіцяв до 2018 року «прославити на весь світ», очолюваний ним заклад. А щоб було більш наочно, перспективи розвитку прописав у так званому Антикризовому плані відновлення місцевого летовища. Серед іншого там — запуск регулярних рейсів до Польщі, Болгарії, Німеччини, Італії, Іспанії та навіть Індії. Не кажучи вже про банальні Єгипет і Туреччину. Врешті, за п’ять-сім років аеропорт мав би вийти на такий рівень, що там можна було б і лімузин замовити, і навіть літак відремонтувати, переконував тоді Насинюк. Але якщо Бендеру для організації потрібно було лише «банальних сто рублів на послуги телеграфу», а все інше він обіцяв зробити завдяки «самодіяльності мешканців Васюків та особистим зв’язкам», то вся «антикризова» риторика пана Насинюка за три роки його перебування на посаді зводилась до єдиного — спочатку дайте гроші з обласного бюджету на погашення мільйонних боргів, ремонти і закупівлю спецтехніки.

У червні закінчився трирічний контракт із нинішнім директором Міжнародного аеропорту «Рівне» Ігорем Насинюком. До нового конкурсу, який оголосила Рівненська обласна рада, він підійшов із боргами, які за цей час виросли з 7 мільйонів гривень майже вдвічі, та проблемами з правоохоронними органами. Мова про руліжну доріжку. Свого часу пан Насинюк переконував обласних обранців у необхідності реконструювати її. Мовляв, буде доріжка — буде змога приймати не лише літаки «МакДуглас», а й «Боїнги». Відповідно, можна буде запустити регулярні рейси і в Європу, і в Індію. Переконав… На ці потреби з обласного бюджету виділили понад 4 мільйони гривень. Тепер ні мільйонів, ні «Боїнгів». До всього ще й кримінальне провадження за ч. 2 ст. 364-1 Кримінального кодексу України (за фактом зловживання повноваженнями службовими особами юридичної особи приватного права, що спричиняє тяжкі наслідки державним інтересам).

Як повідомляло «РВ» раніше, тендер на виконання робіт «виграло» ТОВ «Стиль-Декор», що належить Вірі Рожчук — 70-річній матері Олександра Рожчука, який свого часу був радником голови облради екс-регіонала Юрія Кічатого, а після Революції гідності «у спадок» дістався вже новому голові — Михайлу Кириллову. Варто зазначити, що саме Кириллов під час революції активно виступав проти колишнього «злочинного режиму», а потім з перших днів, за порадою екс-регіонала Віталія Грицака (власника готелю «Україна»), активно лобіював інтереси на той час нікому не відомого проректора Рівненського інституту слов'янознавства Насинюка на посаді директора аеропорту. Хоча той не мав зеленого поняття про авіацію. Щодо Рожчука, то за час, поки він був радником в обох голів облради, встиг «засвітитися» у кількох конфліктах. У тому числі зі зброєю в руках у бурштинових розбірках на Поліссі. До того ж, він є бізнес-парнером Миколи Цупрука, прізвище якого добре відоме рівнянам ще з буремних 90-х.

На тендері «Стиль-Декор» конкурував тільки з однією фірмою — «Фіалка», з якою, як кажуть правоохоронці, «тісно співпрацює». Відповідно до підписаного договору, руліжну доріжку мали розширити до кінця минулого року. «Стиль-Декор» пообіцяв виконати усі роботи за кілька місяців. І асфальт таки поклали. Проте, як виявилося, не той.

Як свідчать дані досудового розслідування, що оприлюднені у судових рішеннях, ще восени працівники аеропорту поскаржилися, що «якість асфальтобетонного покриття не відповідає вимогам для руліжної доріжки». У листопаді Держаудитслужба зробила в асфальті чотири вирубки покладеного асфальтобетону, проте експертизу провести не встигла. Зразки через суд витребувало управління боротьби з економічними злочинами — у рамках відкритого кримінального провадження.

Як ідеться у судовій ухвалі про вилучення документів з обласного департаменту будівництва, правоохоронці встановлюють «повну схему привласнення бюджетних коштів, усіх суб’єктів господарювання, задіяних у вчиненні та приховуванні злочину, та місцезнаходження привласнених (легалізованих) коштів».

Згодом нам стало відомо, що експертизу асфальту правоохоронці провели в експертній організації іншої області, й підозри поліції її результати підтвердили. Щоправда, поки триває слідство, правоохоронці цю інформацію розголошувати не поспішають. У відділі комунікації ГУ НП у Рівненській області підтвердили, що мають результати. Окрім того, призначено ще одну експертизу — економічну.

Небагатослівний з цього приводу і директор аеропорту Ігор Насинюк, від запитань про кримінальне провадження він починає нервувати:

— Наш аеропорт працює на повну потужність. До речі, нещодавно у нас була перевірка експертів Асоціації аеропортів України, і наше летовище визнали кращим — другим після львівського. Щодо руліжної доріжки, то це питання до управління капітального будівництва, саме воно є замовником цих робіт. Ті роботи, які виконали, мені ще не передали, тому конкретно нічого сказати не можу. Але в мене все працює і все літає, є усі сертифікати. Наразі з рівненського аеропорту щочетверга вирушає рейс на Анталію, в планах — ще запустити щонеділі.

Не виключено, що подібні запитання виникнуть і в окремих депутатів обласної ради, які на засіданнях постійних комісій будуть заслуховувати кандидатів на посаду директора аеропорту. А їх на цей конкурс подалось, окрім пана Насинюка, ще аж шість. Серед претендентів є досить достойні кандидати і з досвідом роботи в авіації, і з неабиякими організаторськими здібностями. Втім, судячи з усього, більшість і далі намагатиметься протягнути нинішнього директора. Вже зараз говорять про те, що окремі чиновники просять депутатів обласної ради підтримати чинного керівника. Мотивують це тим, що, мовляв, саме на ньому всі сертифікати, без яких робота аеропорту просто зупиниться. Цими аргументами неодноразово користувався і сам пан Насинюк. І зараз, і рік тому, коли його через мільйонні борги підприємства намагались замінити досвідченим 39-річним Анатолієм Хмільківським із Черкас.

Щоб розібратися, що то за такі сертифікати, які роблять керівника аеропорту незамінним на посаді, ми подали запит у Державіаслужбу і отримали офіційну відповідь із підписом в.о. голови відомства пана Коршука: «Власник сертифіката — юридична особа, що в установленому порядку отримала сертифікат на аеропортову діяльність або види аеропортової діяльності, і він не прив’язаний до конкретного прізвища директора. ОКП «Міжнародний аеропорт Рівне» має діючий сертифікат аеродрому».

Тобто сертифікат, про який розповідає пан Насинюк, не більш ніж документ про підвищення кваліфікації в профільному навчальному закладі.

— Є два види сертифікатів. Один — підприємства, видають аеропорту, інший — його керівнику після проходження відповідного навчання, — розповідає п. Насинюк. — Не можна ж поставити керувати аеропортом дядька з вулиці! Навіть з вищою освітою, потрібно знати якісь терміни, основи і т.д. Для цього потрібно пройти відповідне навчання в Національному авіаційному університеті й отримати сертифікат. Без цього нічого не вийде. Якщо будете задавати такі запитання, то взагалі більше нічого не скажу. Я і так вже забагато наговорив.

Іншими словами, навіть за умови зміни керівника аеропорт як працював, так і продовжував би працювати. Однак на цьому мало хто розуміється. Тож перед голосуванням за кандидатури претендентів на посаду директора аргумент із сертифікатом може вкотре зіграти на руку чинному керівнику. З одного боку, це виглядатиме переконливо в очах депутатів у розрізі бажання обласної влади передати аеропорт у концесію. Тобто в довготривалу оренду без зміни профілю. За включення цього об’єкта до відповідного переліку обласні обранці вже проголосували на минулій сесії. З іншого — аргумент із сертифікатом може бути використаний перед колективом аеропорту, який підтримає будь-кого, аби тільки мати змогу працювати повний робочий день і вчасно отримувати зарплату.

Чи справді це так — буде зрозуміло 27 липня на черговій сесії обласної ради, коли обиратимуть нового керівника аеропорту. Тоді ж побачимо, що для обласних обранців важливіше — політичні домовленості й чергові «Нью-Васюки» чи розвиток стратегічного для Рівненщини комунального закладу. А поки запасаймося поп-корном. З огляду на кількість охочих посісти місце директора аеропорту, засідання постійних комісій обласної ради, які почнуть роботу вже з наступного понеділка, мають бути видовищними.

Галина КОТУЛЬСЬКА.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

  • Вікторія 12:12, 13.07.2018

    Дуже "гарна" замовлена стаття. Браво, Галина Котульська! Як нічого не літало, то і діла нікому не було до цього аеропорту. Як тільки запустилися рейси, то вже купа кваліфікованих спеціалістів "намалювалося" на посаду директора. Де ж ви були раніше з такими організаторськими здібностями та авіаційним досвідом???

  • Ігор 06:38, 13.07.2018

    Рівне вечірнє пора давно закрити за непрофесійність і продажність...

  • Анна 07:25, 15.07.2018

    Замовний характер статті простежується відразу. Дійсно, це особливо доречно, коли аеропорт вийшов на якісно новий рівень і став привабливим в очах інших потенційних претендентів на крісло керівника. Галина, а Вам щиро раджу перш ніж розбиратися в професійності будь-кого, не завадило б самій володіти нею та, як мінімум, розібратися в обставинах питання, зробленого Вам на замовлення. Хоча, всі ми чудово розуміємо, коли вкидаються матеріальні ресурси на відповідні кампанії - "замовляється будь-яка музика"

  • Андрій 08:53, 28.07.2018

    ”Заказуха звичайна” вже давно звичне явище для РівнеВечірнє. P.S. Скільки коштує такий шедевр творчоі думки?

Залиште вiдповiдь

Читайте також