Рівненський аеропорт: поки ні китайців, ні європейців

1947 0

Ми у соцмережах:

Представники китайської компанії PowerСhina International Group Limited

Китайська корпорація PowerChina, яку обласні чиновники називали потенційним інвестором рівненського аеропорту, вкладати кошти у летовище, схоже, і не збиралася. Та й місцеві посадовці, виявилося, поки не розглядають китайців як тих, кому готові віддати аеропорт у концесію.

Меморандум місцева влада та представники корпорації PowerChina підписали 14 січня. А вже за тиждень ОДА поширювала іншу новину — рівненський аеропорт бере участь у пілотному проекті створеної торік Агенції з питань підтримки державно-приватного партнерства, яка має розробити концепцію розвитку летовища та презентувати її… потенційним інвесторам.

План розвитку розробляв і сам аеропорт ще кілька років тому, проте він так і не спрацював — гроші на розвиток ніхто не дав.

Ігор Насинюк, директор аеропорту:

— З китайською компанією лише підписали меморандум, тобто наміри задекларували. Але знаєте, скільки таких намірів вже було? Заходять, дивляться — і все. Якби ще, може, боргів в аеропорту не було… Рівненська облрада поки виділила кошти лише на погашення боргу із заробітної плати. З Агенцією з питань підтримки державно-приватного партнерства ми ж розпочали співпрацю. Зараз надаємо агенції усю потрібну інформацію. Тепер не ми будемо представляти аеропорт для залучення інвестицій, а ця агенція — на рівні держави. Обіцяють до кінця року запустити програму.

А тим часом ведемо переговори з туроператором JoinUp щодо запуску з квітня чартерних рейсів до Єгипту, а також продовжуємо домовлятися з лоукостерами, аби були регулярні рейси з Рівного, проте ці переговори відбуваються важко. Все впирається у ціну. Окрім того, нам потрібна техніка, домовляємося про те, щоб взяти її принаймні в оренду. А ось із руліжною доріжкою так питання і не вирішено — її досі не здали в експлуатацію.

Без розширеної руліжної доріжки летовище в Рівному, нагадаємо, не може приймати літаки з двигунами знизу, яких більшість в цивільній авіації. Руліжну доріжку розширили, проте роботу фірми «Стиль-Декор» так і не прийняли в експлуатацію через виявлені порушення.

Ігор Тимошенко, заступник голови Рівненської ОДА, про найближче майбутнє аеропорту говорить так:

— Співпраця з Агенцією з питань підтримки державно-приватного партнерства була підписана ще до Нового року. Але ця агенція не будує і не реконструює, вона лише напрацює проект державно-приватного партнерства. Фактично, проект розвитку аеропорту нам розроблять за грантові кошти. А меморандум з PowerChina, як і будь-який меморандум, декларативний. Він не означає, що інвестори вже готові стати концесіонерами.

Взагалі має відбутися конкурс, перш ніж передавати аеропорт у концесію. Можливо, на конкурс прийдуть китайські інвестори, можливо, європейські. Якщо у нас з’явиться реальний інвестор з конкретними такими намірами та хорошою фінансовою історією, то можемо оголосити конкурс і не чекаючи проекту розвитку, над яким працює агенція. Але поки що я не бачу готовності віддати аеропорт китайцям чи комусь іншому. Для цього потрібен час і чіткий аналіз ситуації.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також