Степан Коропецький: «Рівнетеплоенерго» зацікавлене якісно надавати послуги

2580 0

Ми у соцмережах:

Степан Коропецький: «Рівнетеплоенерго» зацікавлене якісно надавати послуги

У вівторок у Рівному розпочався опалювальний сезон. Про те, як економити і не мерзнути цієї зими, розповів, відповідаючи на запитання рівнян під час відеозустрічі у редакції «РВ», директор ТзОВ «Рівнетеплоенерго» Степан Коропецький.

Коропецький

Степан Коропецький
— Запустили 11 жовтня у роботу 34 котельні. Спершу тепло почали подавати у дитячі садки, школи, лікарні. За останні три роки Рівне на перших позиціях за швидкістю підключення житлових будинків до опалення. Щоправда, як минулого року, так і цього багато будинків, особливо, де створено ОСББ, відмовляються від опалення, поки температура надворі плюсова, економлять кошти. Окрім того, більшість будинків вже мають лічильники, тож мешканці самі зможуть регулювати подачу тепла у власні оселі. — Очевидно, вже виникли і перші проблеми з підключенням. — Значних проблем нема. Проте з двох будинків — на вул. Сагайдачного, 2 та на Льонокомбінатівській, 11 — викрали теплові лічильники. Ми повідомили у поліцію, проводимо обстеження. На металобрухт лічильник не здати. Поки що невідомо, хто і для чого викрадає їх. Такі ж випадки були і в Києві. Тоді обговорювали, кому це вигідно. Думали, що теплопостачальній організації, оскільки їй вигідніше постачати тепло без лічильників, але ж вона за власні кошти їх встановлювала. Не красти ж у самої себе! Можливо, споживачі, які побачили, що за лічильниками платять більше, аніж без них. Але у Рівному таких будинків практично немає. — Опалювальний сезон розпочався, а ви й досі ремонтуєте мережі. — Після завершення минулого опалювального сезону ми приступили до виконання робіт з підготовки до нового, зосередилися на проведенні гідравлічних випробувань теплових мереж на міцність і щільність, а також встановленні теплових лічильників. Проте тільки у вересні змогли отримати від держави готівкові кошти за субсидії, які одразу додатково спрямували на ремонти. І тепер, справді, в місті можна побачити ряд «розкопок». Це все заміни ветхих ділянок теплових мереж, і ці роботи не заважають подачі теплоносія до споживачів, вони дозволять додатково поліпшити якість послуг теплопостачання та зменшити втрати. Щороку ми стараємося замінити близько 12-13 кілометрів труб. Цього року ми готувалися планово до опалювального сезону, але, на жаль, через фінансовий стан підприємства змушені були економити, перейшли на чотириденний робочий тиждень, працювали без преміальних, що, як на мене, неправильно стосовно трудового колективу. — До жовтня «Рівнетеплоенерго» обіцяло встановити теплові лічильники у всі багатоповерхівки, проте досі частина без них. — Із 823 будинків, які ми обслуговуємо, лічильники вже є у 702, а це 85%. Немає лічильників тільки у дво-п'ятиповерхових будинках. Інвестиційна програма, яку погоджувала міська рада, одним із заходів якої передбачено встановлення будинкових лічильників тепла у Рівному, діє до кінця року, і до того часу ми плануємо забезпечити стовідсоткове оснащення житлових будинків. — Мешканці, у чиїх будинках торік встановили теплові лічильники, нарікали, що у квартирах стало холодніше. — Лічильник обліковує тепло, а тому люди зрозуміли — чим менше споживатимуть, тим менше платитимуть. Після встановлення лічильника у будинку обирають відповідальну особу, яка регулює подачу теплоносія у будинок. За такого ручного регулювання квартири, які далі від лічильника, отримують менше тепла, бо порушується гідравліка у будинку. Якщо у будинку є вузол обліку з автоматичним регулюванням, то він дозволяє регулювати температуру в будинку відносно температури зовнішнього повітря, не впливаючи на об'єми теплоносія та не порушуючи теплового режиму в будинку в цілому. Але, на жаль, ми такі прилади не встановлюємо. Мешканці самі купують додаткове обладнання або за власні кошти, або за кошти міської програми. — До кого звертатися, якщо радіатори у квартирі холодні? — Ми подаємо теплоносій та відповідаємо за його якість лише до будинку, за його розподіл по будинку відповідає той, хто його обслуговує, — ОСББ, ЖКП чи управлінська компанія. А відтак треба звертатися на адресу останніх. Торік ми мали договори на технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем у деяких будинках, проте наразі, на жаль, таких договорів лише два, де створено ОСББ. За цими адресами ми оперативно реагуємо на аварійні ситуації, здійснюємо технічне обслуговування та підготовку будинку до опалювального сезону в цілому. Ми хочемо надавати послуги якісно, а тому зацікавлені, щоб усе працювало добре. Як на мене, правильно було б зробити, як у Хмельницькому, де за весь цикл надання послуг теплопостачання — від котельні до нагрівального приладу у помешканні споживача — відповідає теплопостачальне підприємство. — Деякі споживачі нарікають, що у них немає рушникосушильників, проте платять за гарячу воду як з ними. — Можливо, балансоутримувач будинку подав нам неправильну інформацію, зазначивши, що у квартирі є рушникосушильники. Споживачам потрібно звернутися до того, хто утримує будинок, аби він з'ясував ситуацію та сконтактував з нами для вирішення питання. — З газом цього року проблем не буде? — Уряд запевняє, що ні. Хоча газосховища наповнені на рівні минулого року, проте в країні змінилася ситуація зі споживанням газу. Окремі об'єкти переходять на альтернативні види палива. Окрім того, масово утеплюють будинки, встановлюють вузли автоматичного регулювання подачі теплоносія, а це теж дає значну економію. — Багато рівнян, без сумніву, зраділи новині про початок опалювального сезону, але з жахом чекають платіжок за тепло, адже вартість, порівняно з минулим роком, зросла майже удвічі. Міська рада нещодавно списала частину майна, яке було на балансі «Рівнетеплоенерго», і обіцяла, що вартість тепла зменшиться завдяки цьому на 8%. Ви вже подали документи на перегляд тарифу? — Завдяки міській раді нам вдалося вперше за сім років переглянути майно, частина з якого вже відпрацювала свій термін експлуатації, а частину якого ми взагалі не використовували. Ми звернулися до Нацкомісії, й наші спеціалісти з депутатами міськради працюють у напрямі зменшення тарифу. Але бажаного результату вдасться досягти, тільки якщо не зростатимуть у ціні енергоносії. Із 1 жовтня для нас на 9% зросла ціна електроенергії, вартість транспортування газу зросла взагалі у сім разів — з 3,48 грн. до 21,36 грн. з ПДВ. До слова, зауважу, що, як і торік, для будинків, де немає лічильників, ми робитимемо перерахунки відповідно до температури зовнішнього повітря. — Для того, щоб рівняни платили за тепло менше, не переводитимете котельні на тверде паливо? — Один твердопаливний котел ми вже маємо і плануємо на наступні сезони встановити ще декілька, зокрема котел, який би спалював сміття. Але йдеться про окраїни міста. У центрі (а більшість котелень саме там) замінити газові котли на твердопаливні нереально, зважаючи на дотримання санітарних норм. Окрім того, потрібні великі складські приміщення для палива. — Частина бюджетних закладів відмовляється від централізованого опалення. Зокрема, «Рівнетеплоенерго» уже не опалює НУВГП. Втрата таких великих споживачів впливає на якість послуг? — НУВГП — дуже потужний споживач. Для його обслуговування свого часу було збудовано котельні на вулицях Чорновола та Карнаухова. Коли університет від'єднався, виникли проблеми з цими котельнями. Нині вони працюють з навантаженням 15-18%. Ми встановили додаткове обладнання, аби котли могли взагалі за такого навантаження працювати. На якість послуг це не впливатиме, але подібні випадки впливають на тариф. Переключити будинки, які опалюються з цих котелень, на інші котельні ми не можемо, оскільки для цього потрібно з'єднати теплові мережі. Можливо, будемо це робити наступного року. — Багато споживачів встановлюють бойлери і хочуть відмовитися від централізованого гарячого водопостачання. Як це можна зробити? — Насправді чимало споживачів ідуть іншим шляхом, аніж відключення від системи централізованого гарячого водопостачання, — встановлюють лічильник. Коли є централізована гаряча вода, рахують, як дешевше — чи використовувати її, чи користуватися бойлером, а коли нема, просто користуються бойлером. — У Рівному більшість родин мають субсидію, проте борги населення не меншають. — Нині борг населення — понад 62 млн. грн. Порівняно з минулим роком, борг менший на 4 млн. Минулого опалювального сезону населення стовідсотково сплачувало за послуги, заборгованість залишилася з минулих років. Проте у серпні Кабмін видав постанову зробити перерахунок і повернути державі зайво нараховану субсидію. Бо субсидію нараховували за однією нормою, незважаючи на те, є у будинку лічильник чи немає, а насправді норма для будинків з лічильниками значно менша. Тож у мешканців таких будинків, на жаль, у платіжках за вересень буде борг за тепло. Сума, яку доведеться сплатити, залежить від площі житла і розміру субсидії, яку нараховували. До речі, боржникам ми йдемо назустріч, реструктуризовуємо борги, не звертаємося одразу до суду, аби людям не потрібно було додатково ще й покривати судові витрати. — А який борг «Рівнетеплоенерго» за газ? — 82 млн. грн, враховуючи пеню та штрафи. Тільки у травні ми сплатили 12 млн. грн. штрафних і фінансових санкцій. І це при тому, що держава ще не розрахувалася з нами повністю за різницю у тарифах за минулі роки. Ці 12 мільйонів можна було б використати на підготовку до опалювального сезону. Однак за останні два роки Рівне на перших місцях у розрахунках за спожитий газ. — Читачі цікавляться, як можна потрапити до вас на прийом. — Кожного понеділка з 16-ї години я проводжу прийом громадян. Фактично всі проблеми, з якими звертаються до нас споживачі, ми вирішуємо.
Спілкувалася Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також