Електронна передплата газети
☰ РОЗДІЛИ
Обласна газета «Рівне вечірнє»
Наш провайдер:
-25% на металопластикові вікна

Практично щодня, а інколи навіть по кілька разів на день, різного калібру політики прогнозують нам нові соціальні заворушення, протести і таке інше. І все це, за їхніми словами, буде викликано антинародною політикою правлячого режиму. Це щодня. А щомісяця ті ж самі політики прогнозують нам «новий майдан».

Франко і музика. Рівнянам розкажуть про те, хто з музикантів використовує поезію класика


2016-й – рік Івана Франка в Україні. Аби заохотити молодь дізнатися більше про українського інтелектуала, який має найбільший серед українців творчий доробок, обласна бібліотека вирішила провести творчий захід.
Loading...
Loading...

Понад норму — немає


Рівненський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я здійснив моніторингові дослідження потужності поглиненої в повітрі дози гамма-випромінювання.

Використані батарейки повезуть у Францію


Пункт прийому відпрацьованих батарейок та акумуляторів створено в Рівненській обласній універсальній науковій бібліотеці. Чому саме у бібліотеці? Бо заклад долучився до всеукраїнської громадської природоохоронної кампанії «Батарейкам — утилізація!».
 

Фарбують і чистять усе:

від пальто до колготок

21-3-2003

Ще трішечки і настане весна. Справжня. Та, яка дозволить нам запхнути до шафи остогидлі за зиму пальта і шуби. Щоправда, розумні люди перед тим, як це зробити, спочатку їх чистять. Де і як це можна найкраще зробити — підкаже наша сьогоднішня розмова.

Хімічний монополіст

Пошуки місця, де можна оновити чи почистити річ, виявилися недовгими. Бо, на моє здивування, у Рівному працює лише одне (!) підприємство, що надає подібні послуги — фірма «Либідь». На відміну від великих міст, де побутові служби процвітають, хоч і ціни в них у 2-3 рази вищі, ніж у Рівному, «Либідь» працює на третину потужності. Дається взнаки низький рівень доходів рівнян.

Мало хто знає, але хімчистка є стратегічно важливим підприємством, а її директор входить до комісії з надзвичайних ситуацій. При необхідності вона може здійснювати дезактивацію. Так, наприклад, після чорнобильської трагедії на підприємстві «Либідь» дезактивовували одяг і речі, котрі переселенці привезли з собою із «зони».

Ймовірних конкурентів «Либідь» не боїться, бо для відкриття хімчистки, окрім збирання купи дозволів, потрібно близько 200 тисяч у.о. Одна лишень машина коштує 40 тисяч євро. Крім того, потрібно забезпечити якість роботи, а це не так і легко. Принаймні сертифікат відповідності на 2003 рік поки, окрім Рівного, має лише Харків.

Як це робиться

Але нас, споживачів, мабуть, більше цікавить шлях «з грязі в князі», котрий проходить кожна річ. Спочатку ви її мусите віднести або за адресою вул.Набережна, 32, де знаходиться цех і основне виробництво «Либіді», або на вул.Шевченка, 9 чи вул.Князя Романа, 9 — в ательє термінової хімчистки або в приймальню, якщо така є у вашому районі міста. На приймальному пункті вашу річ уважно оглянуть і попередять про можливі негативні наслідки для неї після хімчистки.

Наприклад, трикотаж може збігтися або, навпаки, розтягнутися. Існують тканини, для яких чищення має бути особливо делікатним. До таких належать вироби з ангори, оксамиту, тканин зі слабко закріпленим оздобленням, бісером, нестійким покриттям, спецефектами. Є також тканини, котрі після хімчистки можуть втратити свої основні властивості. Наприклад, водостійкий дощовик або вогнестійкий спецодяг пожежників. В окремих випадках вам можуть і відмовити. Або приймуть на ваш особистий ризик, якщо існує ймовірність безнадійно зіпсувати річ або нічим їй не допомогти.

Далі ваша річ потрапляє до сортувальниці, яка визначить, з якими іншими речами і куди саме пролягатиме далі її шлях: на дільницю хімчистки, фарбування одягу, фарбування шкіри, полірування штучного хутра, аквачистки килимів і шкіри. Після здійснення відповідного процесу річ знову потрапляє до сортувальниці, яка перевіряє якість виконаної роботи, і до приймальниці, котра поверне вашу оновлену річ.

Термін чищення в середньому становить 5-7 днів, але якщо вам потрібно швидше — можна домовитися. Інколи навіть без додаткової оплати.

Послуги та ціни

При перегляді доволі довгого (на 182 позиції) прейскуранту мені зігріли душу такі забуті в наш час ціни з копійками. Наприклад, хімчистка пальта демісезонного обійдеться у 25 гривень і 32 копійки. Ну де ще ви знайдете таку точність?! Почистити пальто зимове можна за 31 гривню 68 копійок, зимову куртку на підкладці — за 28,38 грн., піджак — за 16,50 грн., брюки — за 11,22 грн., сукню — за 13,20 грн., спідницю — за 9,90 грн., светр — за 11,88 грн.

Трохи дорожче обійдеться чищення цінніших речей: дублянки — від 42 грн. до 52,14 грн. залежно від довжини, пальта з натурального хутра чи шкіри — 57,42 грн., зате головний убір — 7,20 грн., що приємніше. Аквачистка дублянок коштує від 49,50 до 56,10 грн., курток — 50,82 грн., пальт — 61,38 грн.

Почистити можна не лише одяг, але й ковдри — двоспальні за 30,24 грн., пухові — за 32,16 грн., покривала — за 15 грн., штори легкі — за 3,30 грн., цупкі — за 3,96 грн. за один квадратний метр. Почистити диван коштує 27 грн., крісло — 13,20 грн., салон автомобіля — 79,80 грн., мікроавтобуса — 120 грн., килима на підлогу залежно від його розміру — від 3,84 грн. до 4,62 грн. за один квадратний метр, на стіну — 2,70 грн., дитячі іграшки — від 1,98 грн. до 11,88 грн. залежно від їх ваги.

Крім того, річ можна ще й пофарбувати. Фарбують все: від пальта (33 грн.) до колгот шерстяних (4,32 грн.) і синтетичних (0,54 грн.). Фарбування шкіряного пальта у водному середовищі коштує 150 грн., куртки — 126 грн. Оновлення виробів з натуральної шкіри обійдеться: дублянка (залежно від довжини) — від 74,04 грн. до 115,50 грн., пальто — 120,60 грн., сумка — 26,40 грн.

Можна навіть почистити пір’я у ваших улюблених подушках, що принесе не лише чистоту, але й користь, оскільки саме в ньому люблять заводитися негідні кліщі, які можуть спричинити різні захворювання. Коштує це задоволення 3,96 грн. за 1 кг пір’я. Щоправда, треба зважати на те, що після чищення можлива втрата до 20% пір’я або, навпаки, воно може так розпушитися, що не вміститься у старий «формат».

Клієнти

Про їхні особливості мені розповіла начальник цеху хімчистки Галина Ломакова, якій інколи доводиться з’ясовувати стосунки з незадоволеними клієнтами. За її словами, працівники хімчистки помітили одну цікаву закономірність, яка, незважаючи на свою повну ненауковість, завжди збувається. Якщо людина принесла річ, як то кажуть, з чистою душею і спокійно її віддала, то якою б безнадійною вона не була — результат буде позитивний. Якщо ж клієнт сам не знає, чого хоче — очікуй проблем. 

За своїм соціальним становищем клієнти бувають дуже різні. Приносять і дублянки за кілька сот доларів, і речі, куплені в секонд-хенді. На жаль, останніх більше. Часто люди приносять речі після випробовування всіх можливих домашніх методів, які псують річ майже безнадійно. Такі зі сльозами на очах просять зробити «хоч що-небудь». Подібні проблеми переважно трапляються з речами, купленими на ринку. За словами працівників хімчистки, такі речі — просто жах! Вони не мають жодних маркувань, де б зазначалося, як їх прати або чистити, і взагалі справляють враження одноразових. Бо після першого ж прання або чищення втрачають всю свою «неперевершену» красу. Приносили рятувати «пухові» куртки, які виявилися підробками навіть не з банальним синтапоном, а з проклеєними(!) його шматками, які після прання нерівномірно зіжмакалися безформеними горбами. Гіркий сміх також викликають куртки та взуття з «натуральної пресованої» шкіри, які продають на нашому ринку. Мені пояснили, що пресована шкіра — не що інше, як подрібнені на пил обрізки шкіри, розмішані з клеєм. З цієї суміші виливають листи і шиють «пресовані шкіряні» вироби, в яких тіло не дихає, а задихається.

Фарбувати найчастіше приносять джинси, і переважно у чорний колір. Меблі рівняни чистять рідко і якщо наважуються, то у дуже «тяжких» випадках. Та ж ситуація і з килимами. Господарі котів і цуциків іноді привозять такі екземпляри, що біля них і стояти важко.

Коли спостерігався еміграційний бум серед віруючих, до хімчистки мало не фурами привозили чистити подушки і просили видати довідки, котрі б підтверджували здійснення цього процесу. Без них подушки за кордон не впускали, боялися наших кліщів.

Найбільше пожвавлення бажаючих почиститися спостерігається з вересня, коли дітей відправляють у школи, і триває до грудня. Навесні, як не дивно, клієнтів значно менше. Хоча краще почистити річ одразу після носіння, щоб бруд і піт не в’їлися у неї назавжди.

Конфлікти

Конфлікти з клієнтами найчастіше виникають тоді, коли вони не задоволені якістю чищення або коли, на їхню думку, річ зіпсували. Як каже пані Галина, «неякісним» чищення не буває, бо процеси для всіх речей абсолютно однакові. Бувають плями, які вже неможливо вивести повністю. Найчастіше — це застарілі плями або зроблені тими речовинами, які на певних тканинах піддаються чищенню дуже важко. Тому якщо ви мали необережність поставити пляму маркером, важким металом, чорнилом, кров’ю, ліками чи мазями — не тягніть кота за хвоста і швиденько біжіть до хімчистки. Чим свіжіша пляма — тим більше шансів її позбутися.

Буває й таке, що після хімчистки, особливо на шкірі, стають помітними раніше не помітні плями. Це справді трапляється із застарілими плямами від фарб чи парфумів. Крім того, хімчистка дещо висвітлює річ, а турецькі та китайські виробники виявляють неабияку винахідливість при зафарбовуванні і, навіть заклеюванні недоліків шкіри. От і вилазять на світ дефекти, до яких працівники хімчистки не мають жодного відношення.

За словами пані Галини, усі конфлікти намагаються залагодити мирним шляхом і розібратися в кожному окремому випадку. Інколи, на вимогу клієнта, річ перечищують чи перефарбовують. Принаймі, гроші повертати ще жодного разу не доводилось і до суду ніхто з клієнтів не звертався. Хоча кожен має на це право.

Конкуренти

Незважаючи на офіційну монопольність «Либіді», конкуренти у неї все ж є. Щоправда, лише на окремі види послуг. Погортавши місцеві газети безкоштовних оголошень, віднайшла кілька цікавих пропозицій. За першим телефоном впевнений чоловічий голос повідомив, що почистить килим за 3 грн. за квадратний метр, крісло потягне на 15-20 грн., диван — на 20-35 грн. Процес очищення здійснюється за принципом миючого пилесмока спеціальною німецькою машиною «Карчер», тільки втричі потужнішою. У брудну річ заливається вода разом із миючими засобами, а потім висмоктується разом із брудом. Процес чищення двох крісел і дивана займає 2-3 години, килима розміром 2х3 м — близько години. На моє запитання щодо гарантії якості роботи чоловік так само впевнено відповів, що вже працює шість років і ніхто ще не скаржився.

За іншим телефоном приємний жіночий голос повідомив приємну новину: в них килим можна почистити дешевше — за 2,50 грн. за один квадратний метр. Крім того, якщо ми маємо вертикальні жалюзі, нам їх можуть випрати за ціною 3,50 грн. за один квадратний метр. Якщо жалюзі горизонтальні — залишаться брудними, оскільки їх не перуть через важкість і довготривалість цього процесу. Щоправда, за 6 грн. за метр квадратний можуть спробувати. Крім того, за знімання-вішання жалюзі доведеться заплатити додаткові 8 грн. за одне вікно.

За іншими телефонами нічого особливо цікавого я не виявила, хіба з’ясувала, що чиення дивана може обійтися від 25 грн. до 40-60 грн., а крісла — від 10 грн. Послуги з чищення килимів коливалися у межах 3 грн. за квадратний метр.

Декілька оголошень пропонували також фарбування і оновлення шкіри. Щоправда, фарбують без «викрутасів», колір у колір, і мої фантазії про перетворення коричневої дублянки в синю фантазіями і залишилися. Залежно від довжини виробу фарбування коштуватиме від 50 до 100 гривень. Якщо раптом для досягнення радикального кольору доведеться фарбувати двічі — відповідно зросте й ціна.

Врешті, дослідження показало, що «офіційні» й приватні ціни на послуги почистити-пофарбувати не надто й відрізняються. Як і гарантія якості їх робіт. Все-таки надто багато обставин, не залежних від нас та виконавців робіт.

Ірина Угринчук.

Loading...
 
Реклама на сайті

Наповнення © «Рівне Вечірнє», (с) 2003-2016. Оновлюється щодня.
При використанні матеріалів посилання на www.rivnepost.rv.ua обов’язкове.
Програмування та дизайн © «Рівне Вечірнє»
Засновник — Микола НЕСЕНЮК. Головний редактор — Валентина ШАХ valensrv@gmail.com. Редактор сайту — Алла Садовник allasadovnuk@i.ua.
Адреса для листування з редакцією: rivnepost@gmail.com. Редактор он-лайн новин — Жанна Пінчук pinkrime@gmail.com.
Телефони редакції: (0362) 62-56-54, 62-56-55
@ — друкується на правах реклами.

Яндекс цитирования Яндекс.Метрика