Щасливе
Електронна передплата газети
☰ РОЗДІЛИ
Обласна газета «Рівне вечірнє»
Наш провайдер:
-25% на металопластикові вікна

За освітою я мовник. Тож під час навчання в інституті, який ще не перейменували тоді в університет, мусив прочитати і прослухати чималий шмат інформації щодо мовного питання. Про те, як ця мова розвивається, і таке інше. Одразу зізнаюся — тоді це було мені не дуже цікаво.

Була школа — стала пам'ятка архітектури?


Колишнє приміщення ЗОШ №14 на вул. Залізничній, 34, яке міська влада Рівного збиралася продати з аукціону під приватний дитячий садок, невдовзі може отримати новий статус. Як виявилося, тепер це не просто напіврозвалена стара хатина з котельнею, спортзалом та майстернею в окремих корпусах, а… потенційна пам'ятка архітектури місцевого значення.
 

Соки з прилавків

8-6-2006

Дуже часто, купуючи в магазині сок, згодом виявляєш, що це зовсім не сок, а нектар. Інформація на упаковці, що свідчить про справжній її вміст, на жаль для покупця, хитро скомпонована й надпис «нектар» зазвичай не дуже помітний. Тож у чому різниця?

Яка різниця між соком, нектаром і напоєм, що містить сок?

Виявляється, різниця між ними істотна й полягає вона у частці натуральної складової у напої. Соком може називатися лише стовідсотково натуральний продукт, отриманий із фруктів чи овочів шляхом прямого віджиму або відтворений із концентрату. До того ж у натуральному соці не допускається присутність жодних консервантів, фарбників, штучних ароматизаторів чи ароматизаторів, що ідентичні натуральним. Використовувати як ароматизатори в натуральних соках дозволяється лише натуральні речовини, отримані з фруктів чи ягід.

Натомість нектар — це продукт, що містить лише від 25% до 50% натурального соку, решта — це вода, цукор, мед. Нектари, як правило, роблять з тих плодів, з яких неможливо приготувати сок через насичений кислий чи солодкий смак або через нестачу в них рідини. До таких фруктів належать вишня, порічки, смородина, персик, банан, абрикос, манго. Однак є фрукти, з яких можна робити як соки, так і нектари — апельсин, грейпфрут, груша та інші.

Варто знати, що існують нормативи вмісту в нектарах натурального соку залежно від виду фрукта. Наприклад, у нектарі з маракуї, порічок чи смородини, лимона, банана, гуави, папайї та солодких яблук повинно бути не менше 25% натуральної складової. В нектарі зі сливи, горобини й журавлини — не менше 30%, з кислої вишні й манго — не менше 35%, з абрикосів, малини й полуниці — не менше 40%, з персиків — 45%, з ананасів, айви, яблук (крім солодких), груш і цитрусових (крім лимона й лайма) — не менше 50% соку. Тож вибираючи певний нектар, пошукайте інформацію про його склад на упаковці.

Крім соків та нектарів, існують ще напої, що містять сок. У них складова натурального соку ще менша, ніж у нектарах — від 10% до 40% (в овочевих напоях). Крім цукру й лимонної кислоти, в таких напоях допускається присутність штучних ароматизаторів, фарбників, замінників цукру, стабілізаторів м’якоті й інших харчових добавок. При виготовленні напоїв, що містять овочеві соки, можуть додаватися сіль, оцет, спеції, трави.

Асортимент і ціни

Нині у рівенських магазинах можна придбати будь-який сік чи нектар — наприклад, у «Сільпо» були помічені навіть лимонний та банановий нектари, котрі виробляє «Сандора». В середньому магазинний сік коштує від гривні з копійками за упаковку місткістю 0,2 л до 3-5 гривень з копійками за літр напою. Цікаво, але нектари коштують майже стільки ж, як і соки — різниця в ціні становить лише кілька копійок. Хоча насправді вона мала б бути значно відчутнішою.

Ті, у кого велика родина, можуть придбати соки чи нектари в трилітрових банках. Подібні напої виробляє, наприклад, торгова марка «Вінні», в асортименті якої є яблучний, яблучно-апельсиновий, яблучно-ананасовий, томатний соки, мультивітамінний, персиковий нектари — 9,49 грн. «Соки України» пропонують морквяно-яблучний, яблучний, томатний, грушево-яблучний соки, мультивітамінний, апельсиновий нектари — 8,25-8,50 грн. Проте на ринках соки у трилітрових банках можна придбати дешевше. Наприклад, на «Моріоні» продають продукцію торгової марки «Пригощайся» (Гощанський завод продтоварів) — придбати три літри морквяно-мультивітамінного соку з м’якоттю чи березового із настоєм шипшини можна лише за 6,50 грн.

Щодо того, на які соки варто звернути особливу увагу, то, за словами як продавців, так і споживачів, одним із втілень найоптимальнішого співвідношення ціни та якості є соки Одеського консервного заводу дитячого харчування — коштують трохи більше трьох гривень за літр, натомість відрізняються хорошим смаком. Завод виготовляє більше десятка різноманітних соків, одним із найліпших із яких є персиковий — і за виглядом (сік з м’якоттю), і за смаком він цілком відповідає поняттю натуральний сік. Соки цього виробника вирізняються від інших білим кольором упаковки, однак не переплутайте його з іншими — останнім часом й інші виробники почали випускати соки в подібній тарі. Також смачними є соки «R.I.C.H», однак коштують вони дорожче — більше п’яти гривень за літр.

Є у продажу й напої, що містять соки, часто газовані — можливо, саме тому їх особливо полюбляють діти. Хоча, зважаючи на вміст у них різноманітних консервантів та ароматизаторів, вживати їх не так уже й корисно. Якщо ж ваша дитина не може жити без подібних напоїв, намагайтеся купувати їй дорожчу продукцію відомих виробників — наприклад, напої «Живчик» з соком лимона та фруктозою чи яблучним соком з ехінацеєю коштують 2,90 грн. за літр, напій торгової марки «Росинка» з персиковим соком — 1,70 грн. за 0,4 л.

Олександр Лащук: «Двері, сейфи, стіл в ОДА»


Як тільки у наших краях з'явились забезпечені бурштинокопачі, то будівельна галузь Рівненщини почала розвиватись небаченими темпами.
 
Читайте також:

Соки власного приготування
№41, 8-6-2006

Як вибрати соковижималку?
№41, 8-6-2006

Хороші напівфабрикати дешевими не бувають
№39, 1-6-2006

Антиперспірант врятує від поганого запаху
№37, 25-5-2006

Для ніг і ніжок
№35, 18-5-2006

Захищаємося від сонця
№32, 4-5-2006

Генеральне прибирання
№30, 20-4-2006

Що таке авітаміноз і як з ним боротися?
№28, 13-4-2006

Як вибирати взуття?
№26, 6-4-2006

Пожирач пилу
№6, 26-1-2006

Мікрохвильовий кухар
№1, 5-1-2006

Наповнення © «Рівне Вечірнє», (с) 2003-2017. Оновлюється щодня.
При використанні матеріалів посилання на www.rivnepost.rv.ua обов’язкове.
Програмування та дизайн © «Рівне Вечірнє»
Засновник — Микола Несенюк.

Головний редактор — Валентина ШАХ: valensrv@gmail.com.

Керівник рекламного відділу — Микола Жванський: rivne_ren@ukr.net

Редактор сайту — Алла Садовник: allasadovnuk@i.ua.

Редактор он-лайн новин — Жанна Пінчук: pinkrime@gmail.com.

Контакти для розміщення реклами: (097) 462-65-64, (096) 81-89-627, e-mail: advertrv@ukr.net

Адреса для листування з редакцією: rivnepost@gmail.com.
Телефони редакції: (067) 362-56-86, (0362) 62-56-54, 62-56-55
@ — друкується на правах реклами.