Своє і чуже

Існує безліч казок та приказок, у яких із різним ступенем дотепності доступно пояснюється різниця між своїм і чужим. Те, що своє ближче, вже ніким не обговорюється. Хоча були часи, коли учителі казали учням у школах цілком протилежне, причому за дуже маленьку зарплатню. Врешті ці вчителі або вже не живуть, або не вчать, або вчать протилежного.

2 хв. читання

Не пояснюють вони лише того, що чуже, за певних умов, може бути набагато вигіднішим за своє… Та досить вже передмов — перейдемо до подій та, перепрошую, фактів. У Рівному, на правому березі активно загниваючого каналу річки Усті, паралельно тривають одразу два будівництва. Перше у вигляді реконструкції міського стадіону «Авангард» здійснюється вже другий рік, друге у вигляді житлового будинку на дев’ять поверхів на краю промтоварного ринку ще як слід не починалося. Пропоную вгадати, яке з двох завершиться швидше. Аби легше було думати, даю підказку — стадіон будують за бюджетний кошт, а будинок за власний. Власнику треба якнайшвидще звести дім і продати квартири щоб отримати гроші. А місту можна будувати той стадіон вічно — гроші у бюджеті не переведуться ніколи! Подумали? Я теж з вами згоден — житловий будинок вже продає квартири, а за рік потужні перфоратори перших власників квартир вже ламатимуть зведені будівельниками перегородки. Щодо стадіону, то його введення в дію ще не один раз відкладатимуть, посилаючись на погоду, на погані ґрунти, на конструктивні недопрацювання проекту і, що головне, — на нестачу коштів. Скажете, що тут немає нічого складного — своє завжди та всюди робиться швидше і краще і дешевше за чуже. Згоден, проте є одна деталь — підрядні будівельні організації чомусь чубляться за право зводити саме чуже, а не своє. Власне, і тут загадки немає — все зрозуміло. Тому не буду далі переливати з пустого в порожнє і доводити очевидні речі. Лише запропоную вчителям шкіл, гімназій та коледжів, викладачам політекономії місцевих університетів, іншим педагогам і просто батькам, що хочуть навчити дітей чогось розумного, закласти спостереження за двома згаданими об’єктами у програму навчання. Років так на п’ять. Поки поряд із стадіонним довгобудом споруджуватимуть спочатку одну дев’ятиповерхівку, потім другу, потім третю, потім четверту, потім п’яту… Просто приводьте учнів та студентів і показуйте. Оце, дітки, своє, а оце — чуже, яке ще довго-довго будуватимуть за наші з вами гроші…

Поділитися цією статтею