Загалом цього року президентський літак з Віктором Ющенком на борту приземлявся у Рівненському аеропорту тричі. У червні так само транзитом — дорогою на Волинь — до Рівного прилітала прем’єрка Юлія Тимошенко. А днями прилітав і потенційний кандидат у президенти, лідер «Фронту змін» Арсеній Яценюк. Крім того, у нас регулярно приземляються приватні літаки, якими задля економії часу усе більше користуються бізнесмени. Судячи з цього, потреба у рівненському летовищі є. Чому ж тоді обласні керівники не можуть переконати перших осіб держави, які є постійними пасажирами аеропорту, в необхідності підтримати аеропорт, зокрема, надавши статус резервного для обслуговування чемпіонату Європи з футболу?
Двічі не продавши з аукціону аеропорт у цьому році, Рівненська облрада свого наміру не полишає і знову збирається виставити його на торги. Розраховуючи на конкурс серед покупців, інших варіантів «прилаштувати» кудись об’єкт з кількарічними мільйонними боргами обласна влада, схоже, всерйоз не сприймала. Тим часом «іншим варіантом» скористалися сусіди.
Торік голови облрад та облдержадміністрацій обговорювали в Ялті державну цільову програму розвитку аеропортів України на період до 2020 року та необхідність передачі комунальних аеропортів у державну власність. Утім, голова Рівненської облдержадміністрації Віктор Матчук тоді заявив, що зробити це буде дуже непросто: облрада нізащо не погодиться віддати своє майно державі. Але й утримувати його вона не хоче, нехай, мовляв, самі дають собі раду, а не канючать гроші з бюджету.
Коли постало питання про включення Рівненського аеропорту до списку резервних для обслуговування ЧЄ-2012, до Рівного приїздили представники УЄФА. І висновки зробили непогані. Але щоб потрапити до списку та одержати фінансування з держбюджету, питання потрібно було лобіювати. Що й зробили волиняни: до списку резервних потрапив не рівненський, а колишній військовий аеропорт у Луцьку. Тепер облрада просить Кабмін переглянути це рішення, мовляв, нам грошей на модернізацію потрібно значно менше, ніж луцькому аеропорту, який не має ні інфраструктури, ні служб цивільної авіації. Але саме лише звернення, вочевидь, жодної дії не матиме — питання потрібно далі «пробивати» у Мінтрансі.
А тим часом черги бажаючих придбати Рівненський аеропорт як не було, так і немає. Чеська компанія «East Aircraft Services s.r.o.», якій погодилися продати аеропорт за стартовою ціною без конкурсу, грошей за нього не заплатила.
— Я не знаю, чи був насправді реальний покупець, — каже в.о. директора Рівненського аеропорту Володимир Шипіль, — не бачив їхньої програми, тому й не можу дати їй позитивну оцінку. Наскільки мені відомо, те, що пропонувала чеська компанія — учорашній день авіації. Технічні можливості та ринкові умови нині суттєво змінилися. Авіація переходить у новий формат — обслуговування невеликих приватних літаків. Я гадаю, що в Україні цей напрям буде розвиватися. Приміром, компанія «Дніпроавіа» уже має кілька пасажирських регіональних літаків невеликої місткості «Ембраер» і збирається купувати ще кілька — чим далі від Києва, тим більшим попитом користується такий вид транспорту.
Становище аеропорту нині стабільно важке: борги підприємство поступово гасить, зарплату 96 його працівників одержують. І поки облрада чи то шукає, чи то чекає покупців, аеропорт, окрім літаків особливо важливих персон, заробляє на життя на бізнесовій та приватній авіації.
Світлана ФЕДАС.
Коментарі
Олександр Данильчук, голова Рівненської облради:
— Хоча рішення про поновлення торгів з продажу аеропорту на сесії обласної ради підтримки депутатів не отримало, я вам гарантую, тільки-но з’явиться справжній покупець, за півдня скличемо позачергову сесію та проголосуємо за всі необхідні умови для того, щоб продати підприємство. Ми все для цього зробимо.
Віктор Матчук, голова Рівненської облдержадміністрації:
— Я готовий дискутувати будь з ким, але лише тоді, коли дискусія — предметна. Хочу вас запевнити, що форма власності аеропорту для Євро-2012 жодного значення не має. При визначенні резервних аеропортів для проведення чемпіонату перевага надавалася навпаки — приватній формі власності. Що стосується внесення об’єкта до державної програми розвитку аеропортів: сьогодні держава сконцентрувала всі свої ресурси на аеропортах, які безпосередньо прийматимуть Євро-2012; це Бориспіль, Львів, Харків, Донецьк. І навіть на них не вистачає грошей. Жоден аеропорт, крім названих, не отримав ще жодної копійки.
Ми робимо те, що можна зробити для Рівненського аеропорту. Сьогодні усі політики і перші особи держави, їдучи на Волинь, в інші сусідні області, приземляються саме в Рівненському аеропорту. І кожного разу, коли вони прилітають, я запитую: чому ж у нас сідаєте, а не в Луцьку? Те ж саме запитую, коли вони відлітають. Востаннє я ставив питання рівненського аеропорту перед прем’єр-міністром, коли вона перебувала у Рівному 25 серпня.
За умови покращення інвестиційного клімату в Україні я розраховую, що нам вдасться знайти приватного інвестора для Рівненського аеропорту. Повірте, це найкращий варіант. Ми тоді не будемо ходити з простягнутою рукою, а приватний власник буде зацікавлений у тому, щоб підприємство якомога швидше запрацювало на повну потужність.





