Ще у 2016 році аеропорт «Рівне» увійшов до Державної програми підтримки аеропортів. Втім, кошти на розвиток летовища досі з державного бюджету у запланованих масштабах не надходили. Наприкінці минулого року Кабмін вніс зміни до програми, вчергове передбачивши фінансування для рівненського летовища на наступних два роки, зокрема, на ремонт огорожі та засобів навігації. А якщо пощастить, аеропорт зможе модернізувати і славнозвісну руліжну доріжку, яку так і не змогли здати в експлуатацію після останньої реконструкції.
Аеропорт має отримати 397 млн грн з державного бюджету та ще майже сім мільйонів з місцевого на свій розвиток. За ці кошти повинні були б у цьому році зробити ремонт огорожі (35,7 млн грн) та реконструкцію радіотехнічних засобів навігації та посадки (40 млн грн). А у 2022 році — капремонт покриття руліжної доріжки (100 млн грн), капремонт покриття перона (150 млн грн) та реконструкцію систем світлосигнального обладнання (71,4 млн грн).
Щоб летовище змогло отримати кошти, за гроші обласного бюджету повинні розробити проєктно-кошторисну документацію на згадані види робіт. В обласному бюджеті суму таки передбачили — трохи більше 2 млн грн. За словами директора летовища Ігоря Насинюка, цього вистачить на розробку проєктно-кошторисної документації для робіт, які заплановані на цей рік: на заміну огорожі та реконструкцію засобів навігації.
— Ми потрапили у трійку аеропортів, які отримають цього року кошти за державною програмою. Окрім нас, ще аеропорти у Херсоні та Вінниці, — розповідає Ігор Насинюк. — На цей рік заплановано два проєкти, проте ще три, на які ми подавалися, теж можуть отримати фінансування. Оскільки рахунки нашого аеропорту заблоковано, тендер на розробку проєктно-кошторисної документації проводитиме обласний департамент будівництва.
100 млн грн, які аеропорт у 2022 році планує отримати на ремонт руліжної доріжки, зазначає Ігор Насинюк, не стосуються робіт, які виконувало ТОВ «Стиль-Декор». Нагадаємо, це рівненське товариство у 2017 році за близько 4 млн грн виграло тендер на розширення руліжної доріжки, аби у рівненському аеропорту могли сідати літаки типу «Боїнг». Асфальт по боках старої руліжки (доріжки, по якій літаки, приземлившись, під’їжджають до будівлі аеропорту) поклали, проте в експлуатацію його досі не прийняли. Правоохоронці досі розслідують кримінальне провадження щодо неналежної якості зробленого.
— Це вони укріпляли узбіччя, а ми плануємо замінити полотно самої руліжки, — пояснює Ігор Насинюк.
З початку року в рівненському аеропорту приземлилося тільки два літаки. Через карантинні обмеження кількість рейсів за останній рік суттєво зменшилася, що призвело до наростання боргів летовища. На сьогодні борг, за словами Ігоря Насинюка, разом зі штрафами та пенею становить близько 26 млн грн. Зокрема, є борг перед працівниками. Завдяки коштам з обласного бюджету, як зазначає директор летовища, вдалося виплатити заробітні плати хоча б по листопад минулого року.
— Ще десь 700 тис. грн заборгованості із заробітних плат залишилося, але це, зважаючи на ситуацію з карантином, ще невисока заборгованість. Багато підприємств нині мають проблеми із виплатами, — додав директор аеропорту.
Олеся АНТОНЕНКО.