Виконавчій службі не вдалося провести онлайн-торги та продати частину майна рівненського аеропорту. Після розголосу та публічних закликів «не дерибанити» летовище аукціон скасували, не давши можливості 25 учасникам викупити гаражі та стоянку на території підприємства. Проте, вважають депутати, така можливість в охочих відхопити частку комунального майна може з’явитися знову.
Рівненський аеропорт є боржником уже близько 20 років. На сьогодні сума боргу становить близько 15 млн грн, з пенею та штрафами — 25 млн грн. Обласна рада ще позаминулого року затвердила програму підтримки летовища, відповідно до якої на підприємство могли виділити кошти як на погашення боргу, так і на закупівлю техніки. Проте поки виділяли з обласного бюджету лише на виплату заробітної плати для працівників аеропорту.
Навесні виконавча служба виставила на продаж за 2 млн грн занедбані гаражі летовища, площею 1441 кв. м, та за майже 600 тис. грн 6 тис. кв. м стоянки. Викупити гаражі захотіли лише три учасники, а ось на стоянку на території аеропорту знайшлося аж 22 охочих. Оскільки виконавча служба проводила торги на платформі Setam, а не Prozorro.Продажі, переглянути список тих, хто претендував на майно аеропорту та які суми пропонував, неможливо — система приховує дані.
На сесії обласної ради минулої п’ятниці депутати вирішили звернутися з проханням до Кабміну внести аеропорт до переліку об’єктів, примусове відчуження яких заборонено. Також депутати погодилися з пропозицією Богдана Файфури — виділити кошти з обласного бюджету на відстоювання інтересів аеропорту у судах, які будуть розглядати питання продажу майна летовища за борги, і на наступну сесію розробити план «порятунку аеропорту».
Віталій Коваль, голова Рівненської ОДА, виступаючи на сесії, нагадав, що виконавча служба заблокувала рахунки аеропорту ще у травні 2014 року:
— Виконавча служба провела законні рішення щодо продажу майна, наразі питання відтерміновано, торги зупинено повністю. Але ми маємо унеможливити у подальшому відчуження майна аеропорту. Потрібно також вирішити інші питання… Навіть якщо погасимо борги, той стан аеропорту, який є, не дасть підприємству генерувати прибутки. Нам потрібно виводити підприємство з кризи, бо його можуть розтягнути по частинах. А інтерес такий є.
Віталій Коваль, як і його попередник Олексій Муляренко, відстоюють передачу рівненського аеропорту у концесію. Як зазначали раніше в ОДА, уже були переговори з декількома інвесторами, які цікавилися об’єктом, проте далі переговорів справа не пішла.
Не погоджується з тим, що концесіонер повноцінно відновить летовище, депутат обласної ради Михайло Кириллов:
— Концесіонеру не цікаві пасажирські перевезення, як і лоукостерам не цікава концесія. Останніх цікавить тільки аеропорт для співпраці. Але якщо сьогодні аеропорт приймає чартери, беручи 10 доларів за пасажира, то у Європі — по 2 долари за пасажира. Якщо не ухвалити принципове рішення, рівненського аеропорту не буде. Ми маємо профінансувати летовище і зробити так, щоб воно працювало, щоб могли сідати лоукостери. В інших умовах — це просто обман. Аеропорт не прибутковий, але він дасть потік туристів, які витрачатимуть тут кошти. Потрібно першочергово закласти у бюджет гроші на погашення боргів або принаймні розробити план їхньої реструктуризації.
Проблеми рівненського аеропорту знову розглядатимуть на наступній сесії. Оскільки каденція депутатів цього скликання закінчується восени та зважаючи на те, що протягом п’яти років вони так і не вирішили, що робити з летовищем, висока ймовірність, що гроші аеропорту не виділять. Отже, проблему або вирішуватиме, або відтягуватиме рада нового скликання. А справи летовища лише погіршуватимуться. Через карантин, нагадаємо, аеропорт втратив і той дохід, який мав — чартерні перевезення туристів до Туреччини та Єгипту.
Олеся АНТОНЕНКО.