Аеропорт вже з планом, але все одно без грошей

1295 0

Ми у соцмережах:

Аеропорт вже з планом, але все одно без грошей

Антикризовий план для рівненського аеропорту днями завезли міністру інфраструктури Володимиру Омеляну. Обласні депутати Юрій Шарманський та Михайло Кириллов, а також директор летовища Ігор Насинюк презентуючи його, переконували, що план дуже перспективний. Проте у відповідь отримали звичне — розбирайтеся зі своїм аеропортом самі.

Аеропорт Рівне Сергій Герук, один із розробників антикризового плану для рівненського аеропорту: — Ми зробили те, чого досі не було — подивилися принаймні у короткостроковій перспективі на першочергові потреби аеропорту. Писали лаконічно і по факту: потрібно розблокувати рахунки аеропорту, розширити злітно-посадкову смугу та «рульожку» (смуга, що з'єднує злітну смугу та зону стоянки для літаків) та оновити техніку, без якої аеропорт не зможе отримувати потрібних для роботи сертифікатів. Зробили і приблизні підрахунки, у скільки все може обійтися. Розширення смуг, аби «Боїнги» могли сідати, обійдеться у три мільйони гривень, освітлення — у 355 тис. грн. «Беушний» апарат для запуску двигунів коштує 18-20 тис. доларів, тягач — 200 тис. доларів, снігоочисна техніка — 100-120 тис. грн., санітарний автомобіль — 350 тис. грн. Окрім того, потрібен повнопривідний автомобіль для охорони території, який коштуватиме приблизно 350 тис. грн., та авто для обливу літаків від обледеніння, ціну на який поки встановити не вдалося. Звісно, що йдеться про чималу суму, але, на нашу думку, за рік цей антикризовий план можна виконати. Варто почати з погашення боргів та реконструкції смуги. Техніку можна взяти в оренду або у користування. Летовище нині має обігові кошти, головне — розблокувати рахунки, і рівненський аеропорт зможе заробляти мільйони. Олександр Корнійчук, перший заступник голови Рівненської обласної ради: — Нам було дивно, що антикризовий план, який було доручено розробити керівництву аеропорту, спершу показали міністру, а тоді вже обласній раді. Він потребує доопрацювання. Та й ми повинні визначитися, в якому напрямі працювати: чи братися за все самим, чи шукати інвесторів. У Києві нам чітко дали зрозуміти, що списувати борги аеропорту ніхто не буде. Але спершу потрібно розширити смугу (наразі ми чекаємо на проектно-кошторисну документацію, яка вкаже, у скільки це обійдеться), а тоді вже братися за борги. Половину з 12 млн. грн. потрібно буде сплатити, а решту реструктуризувати на кілька років. Щодо техніки, то на зимовий період вона буде, ми вже домовилися, тому загрози, що взимку будуть зірвані рейси на Єгипет, немає. До речі, коли з Рівного почали літати до Туреччини та Єгипту, летовищем активніше зацікавилися інвестори. Щоправда, багато з них бачать у перспективі лише вантажні перевезення, а ми б хотіли, щоб йшлося і про туристичні рейси. Для нас також зараз важливо, аби рівненський аеропорт на наступний рік включили у державну програму підтримки аеропортів, тоді б з держбюджету летовище отримало певну суму на розвиток. Михайло Кириллов, голова постійної комісії облради з економічних питань та комунальної власності: - Домовитися з міністром інфраструктури про зустріч не так просто, але ми це робили не лише для того, щоб презентувати антикризовий план. Потрібно було продемонструвати, що в області розвиток аеропорту – не лише на словах. Рівненському летовищу потрібна підтримка уряду, щоб отримати знижки на рейси до Любліна і щоб квитки на них коштували 22 євро. Окрім того, вже тривають переговори про рейси з Рівного до аеропорту «Модлін» у Варшаві, Франкфурта-на-Майні, Праги, Мілану, Мадриду. Можна говорити не лише про чартерні рейси до Єгипту та Туреччини, а й до курортів Шрі-Ланки та індійського Гоа, болгарського Бургаса та Закопаного у Польщі. Перспективні і внутрішні авіарейси до Харкова, Дніпра та Одеси. Але для реалізації задуманого Рівненській ОДА потрібно нарешті запрацювати, а не лише піаритися на запуску чартерних рейсів. Якщо не розблокувати рахунки аеропорту, зимові польоти можуть бути зірвані. А наразі я не бачу готовності з боку облдержадміністрації вкладати кошти в аеропорт. Заявляють, що погашення боргу буде «нецільовим використанням коштів». Сергій Мініч, речник Рівненської ОДА: — До кінця 2016 року ОДА не планує виділяти кошти на погашення боргу аеропорту, оскільки ще у вересні ми надіслали лист керівництву закладу з проханням, аби воно звернулося до суду і спробувало реструктуризувати борг перед податковою. Після рішення суду ми чітко розумітимемо, яку суму потрібно буде шукати у бюджеті. Але перед тим, як виділити її, директор аеропорту має презентувати програму розвитку.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також