Алла Садовник: Про два аеропорти

3242 0

Ми у соцмережах:

<b>Алла Садовник</b>: Про два аеропорти

У штаті Вірджинія, що на сході США, є містечко Ньюпорт-Ньюс з менше 200 тис. населення. Нічого спільного із Рівним, на наше нещастя, у цього міста немає. Окрім одного – невеликого аеропорту, в якому нещодавно був потужний скандал і гучні звільнення.

13576890_10154177876456217_1152218645297534597_o До міжнародного аеропорту Ньюпорт-Ньюса рівненському летовищу щонайменше не вистачає років 20 розвитку і кількох сотень мільйонів гривень. Тим не менше, справи в американського летовища теж не найкращі. Якщо зважити, що американці літають чи не частіше, аніж українці їздять потягами, тамтешній аеропорт має мало регулярних авіарейсів – 4-5 на день. аеропорт Ньюпорт-Ньюс Щоправда, летовище активно використовують для авіаційних навчань та обслуговування приватних і державних рейсів. Зокрема, там приземлявся екс-президент Барак Обама. Рік тому аеропорт втратив лоукостового авіаперевізника, який мав більше половини авіарейсів з Ньюпорт-Ньюса. Компанію поглинула більша, і рейси в ньюпортньюському аеропорті скасували, оскільки у межах півсотні кілометрів є ще щонайменше два летовища з такими ж напрямками польотів. І от на тому моменті керівництво аеропорту зробило неприпустиму для американців помилку – невдало почало вести бізнес. аеропорт Ньюпорт-Ньюс Для початку варто зазначити, що летовище має нетипову для українських підприємств форму власності, поєднуючи у собі комунальну, державну та приватну частки. Завдяки такому поєднанню аеропорт щороку отримував із різних бюджетів кілька мільйонів доларів США. Найбільше – з федерального, а найменше з міського – приблизно півмільйона доларів. Окрім того, певні суми ще перерахував сам штат Вірджинія. Частина коштів – своєрідна дотація, що дозволяла ставити меншу вартість на квитки. Оскільки летовище втратило найбільшого авіаперевізника, дирекція намагалася знайти заміну і погодилася на умови приватної компанії, яка обіцяла запустити авіарейси: аеропорт став поручителем підприємства у банку, коли те взяло кредит на близько 5 млн. доларів. Кілька польотів відбулося, проте повноцінно авіакомпанія так і не запрацювала. Як виявилося, вона взагалі не мала жодного майна, окрім орендованого, тож керівництво аеропорту повертало борги компанії саме – за рахунок коштів американських платників податків. аеропорт Ньюпорт-Ньюс Ситуацію в аеропорті намагалися приховати і назовні вона виплила тільки за рік. Газета-партнер «Рівне вечірнє» Daily Press провела розслідування, після якого з аеропорту звільнили кількох людей. А наступного тижня у Ньюпорт-Ньюсі мають звільнити «city manager», представника міської адміністрації, який відповідальний за інфраструктуру у місті. Бо мав простежити, аби подібного не сталося.

Ви помітили, що чогось у цій історії нам, українцям, не вистачає? Політики.
Дирекція американського аеропорту «профукала» 5 млн. доларів – і за це посади, а може, і свободу (розслідування ж бо ще триває) втратять не лише представники летовища, а й посадовці. Наступним кроком для міської ради Ньюпорт-Ньюса стане пошук нового «міського менеджера» та нового директора для аеропорту. Ви думаєте, оберуть людину з політичною приналежністю і без досвіду роботи? Наступного дня про це напишуть всі місцеві газети, а через день міський голова чи хтось із відповідальних теж сядуть писати – заяви на звільнення. І про рівненський «міжнародний» Аеропорт у Рівному належить не місту, а обласній раді, тобто фактично має дві державні структури, відповідальні за його роботу: апарат облради на чолі з головою, заступниками та, чого вже там, 61 депутатом та облдержадміністрацію, яка має ціле профільне управління інфраструктури. Аеропорт Рівне Дирекція аеропорту зобов’язана звітувати, тобто в облраді та в ОДА не могли не знати, що відбувається на летовищі (якщо не знали, тоді виникає питання, що роблять за кошти бюджетів усі шість поверхів на майдані Просвіти?). Тільки на відміну від США, ніхто з представників обох цих структур відповідальність не нестиме ні за попереднього, ні за майбутнього директорів летовища. Ігор Насинюк, якого звільнили цього тижня, був призначений в аеропорт директором тільки тому, що він – людина колишнього голови облради Михайла Кириллова. аеропорт (6) Якщо вірити Держаудитслужбі, п.Насинюк допустив фінансових порушень на понад мільйон гривень. Звісно, за це має бути відповідальність. Але чи були б такі самі результати перевірки аудиторів, якби йшлося про звільнення не лише директора, а й, до прикладу, начальника профільного управління ОДА? аеропорт Анатолій Хмільківський, якого планують призначити в.о. директора і який, будьмо відвертими, має практично такий же стосунок до авіації, як і два роки тому Ігор Насинюк, також отримає посаду, як кажуть, виключно завдяки звичним для нас політично-бізнесовим інтересам. Не виключено, що саме пана Хмільківського не призначать. Тим не менше, у нинішній ситуації прізвище наступного директора летовища не матиме жодного значення. Допоки за кожного керівника комунального закладу чи підприємства не нестимуть відповідальність люди з владних кабінетів (бажано кримінальну і цілком реальну), доти усі призначені будуть «ставлениками», а не директорами, головними лікарями і т.п. Це зовсім не означає, що хтось із них не є чи не буде достатньо талановитим, працьовитим і чесним менеджером. Але з кожним таким призначенням відбувається одразу два приниження: самої людини, яку призначають (бо при цьому нівелюються її професійні якості), і всіх українців, які сплачують податки.
Алла САДОВНИК, журналістка.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також