Американські психологи обгрунтували принцип «залишки найсолодші»

1019 0

Ми у соцмережах:

Американські психологи обгрунтували принцип «залишки найсолодші»

Американські психологи науково обгрунтували принцип «залишки найсолодші»: на останньому шматочку ласощів мотивація і гострота сприйняття справді підвищуються. Про це йдеться в дослідженні, опублікованому в журналі «Psychological Science». Вчені аналізували емоційний стан учасників експерименту, які їли шоколад.

Еда Таким чином, психологи підтвердили гіпотезу про те, що мотивація людей проявляється неоднорідно під час виконання будь-якої дії. «Наближення до закінчення процесу змушує людину перейти в інший психоемоційний стан... Один з варіантів — «позитивізація» досвіду, який відбувається, коли людина усвідомлює, що хороше скоро закінчиться. Тому й кажуть, що «залишки найсолодші», — сказав керівник дослідження, працівник університету Мічигану (США) Ед О'Брайєн. На думку психологів, усвідомлення швидкого закінчення процесу викликає сплеск мотивації, під час якого людина або хоче наостанок насолодитися (якщо процес був приємним), або винести для себе хоч щось хороше або корисне (якщо процес залишав її байдужою). У випадку, якщо досвід був негативним, мотивація підвищується від відчуття «швидкого позбавлення» — при цьому людина може проявити більше зусиль, ніж зазвичай, щоб скоріше завершити неприємне. У будь-якому випадку, вважають вчені, під час скільки-небудь тривалої діяльності настає «передфінальний» етап, коли рівень мотивації різко підвищується, причому цей стан можна спровокувати, просто переконавши людину в тому, що фінал близький. Психологи залучили до експерименту 52 людини, чоловіків і жінок. Піддослідним запропонували з'їсти по п'ять маленьких шоколадок з різними смаками в довільному порядку (черговість записували). Частину людей попереджали про те, що їм видають п'яту і останню шоколадку, інші про це не знали. Після цього їм було запропоновано назвати порядковий номер найсмачнішого сорту. В результаті останню за черговістю шоколадку найсмачнішою назвали більше 60% членів поінформованої групи і близько 20% не оповіщених учасників досвіду. На думку О'Брайєна, результати експерименту корелюють із загальними уявленнями про оптимістичність людської натури. «Багато традицій в нашому житті доводять схильність проявити оптимізм ближче до кінця будь-якого процесу або вважати, що «все закінчиться добре»... На цю думку наводять «хеппі-енди» у фільмах, а також десерт, який люди залишають саме на закінчення трапези», — сказав він.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також