Андрій Грисюк: Ми не будемо жити краще, доки не почнемо молитися до Бога рідною мовою

2611 0

Ми у соцмережах:

<b>Андрій Грисюк:</b> Ми не будемо жити краще, доки не почнемо молитися до Бога рідною мовою

Відомий український філософ і релігійний діяч VIII століття Григорій Сковорода сказав: "А в храмі Божому, крім ритуальності, обрядовості і рукомахання, хотілося б бачити і релігіємислення«.Чого — чого, а мислення і розуміння нам, українцям, не вистачає.

Відомий український філософ і релігійний діяч VIII століття Григорій Сковорода сказав: "А в храмі Божому, крім ритуальності, обрядовості і рукомахання, хотілося б бачити і релігіємислення«.Чого — чого, а мислення і розуміння нам, українцям, не вистачає. «Коли я молюсь чужою мовою, то хоч дух мій молиться, та розуміння моє залишається без плоду. Що мені робити? — Стану молитись духом та молитимусь і розумінням». Так, ще святий апостол Павло визнав за необхідне, щоб кожна молитва була, перш за все, зрозумілою для того, хто нею звертається до Бога. А коли ж наші молитви будуть найбільш зрозумілими для нас, як не тоді, коли ми будемо звертатися з молитвою до Бога нашою рідною мовою? Час уже нам українцям перестати слухати ту вигадку, нібито наша мова не священна і не достойна того, щоб нею молитися Богові, ніби вона придатна тільки для базарних та низьких життєвих потреб. Говорити і думати так — образа не тільки для нас, українців, а й для самого Бога, бо мови всіх народів мають одне джерело — душу людини, яка є образ Божий. Тому мова кожного народу є і повинна бути священною, а кожен народ, що себе і свою мову поважає, повинен вживати її не тільки для звичайних розмов поміж собою а й для освячення нею своєї душі молитвою і славленням Бога. Перший приклад цього дали нам святі Апостоли, коли в час зішестя на них Духа Святого, заговорили різними мовами про величність Божу. І православні християни таких країн, як Румунії, Греції, Болгарії, Сербії і інших народів, звертаються з молитвою до Бога на своїх рідних мовах. І у зв’язку з цим ці народи є національно свідомими. Чому ж ми, українці, в такому важливому питанні не так, як всі інші народи? Чому ми досі намагаємось звертатися до Бога на незрозумілій нам старослов’янській мові? Адже як говорять науковці і релігійні авторитети, латинська і старослов’янська мови є «мертвими мовами» і не вживаними. Але в цьому питанні окремі ворожі, злі сили намагаються, щоб ми не стали національно свідомою нацією, а були роз’єднаним народом. А можливо, справа в іншому? І як тут не згадати слова нашого Спасителя Ісуса Христа, коли його учні запитали, чому він розповідає все через притчі? Ісус відповів: «Вам дано знати тайни Царства Божого, їм же все дається через притчі, щоб дивлячись — не побачили, слухаючи — не зрозуміли, щоб бува не навернулися і не врятувалися» (ап. Марко 4:11). Ми досить часто жаліємося, чому так погано живемо, чому в нас такі негаразди. Та тому, що ми не виконуємо Божих приписів і діємо всупереч Євангелію. Невже сила звички сильніша, ніж приписи Євангелія, які ми не хочемо знати і читати. Очевидно, легше під час служби Божої бігти під Євангеліє, а потім його обкладинку цілувати. А можливо, справа в тих словах, які сказав Апостол Павло: «Бо кого він передбачив — тих він і призначив, а кого він призначив — тих він і покликав, а кого він покликав — тих і виправдав, а кого він виправдав — тих врятував і прославив» (До римлян 8:29,30). Здається, цими словами сказано досить багато, ми не можемо врятуватися до тих пір, поки не будемо звертатися на рідній мові до нашого Бога. А можливо ми, українці, справді не передбачені і не призначені, щоб бути врятованими, тому і Євангеліє не дано нам знати. А жаль... Тому вже час, український народе, і свою рідну мову принести в дар Богові та цим найкраще її і самих себе освятити. Ми окремий народ. У нас своя суверенна держава. У нас є апостольська спадкоємність. На відміну від інших, у нас немає ніяких канонічних порушень. І Церква в Україні повинна бути незалежною від будь-кого, як і в інших православних державах. Ми вважаємо, що українську Церкву повинен представляти СВІЙ Предстоятель, не Московський і не Царгородський. Хто хоче слухати церковну службу на церковно-словянській мові, як наші батьки, хай буде так, а хто хоче на рідній українській мові, як і інші народи, ми також за це. Але предстоятель, ІЄРАРХ один, свій, ЄДИНИЙ для тих і інших, а не від іноземної держави. Оскільки ми — єдиний український народ, то хай вороги наші, заїжджі гості-гастролери, на пустому місці нас не розділяють. Немає ні Петрових, ні Павлових. Ми є всі Христові, сказав апостол Павло. Нехай же у вінок славлення Бога від усіх народів вплететься ще одна квітка, квітка з-під блакитного неба вільної України, з-під золотого її проміння від побожного народу українського.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також