Щороку тендери на утримання доріг державного значення на Рівненщині виграє «Рівнеоблавтодор». Це ж підприємство має проводити на них і так звані ямкові ремонти. Цьогоріч на дорогах Київ-Чоп та Київ-Ковель ями залатали ще навесні. А ось з найпроблемнішою — Городище-Рівне-Старокостянтинів — впоратися ніяк не можуть. Хоча обіцяли закінчити ще у травні.
До того ж, водії нарікають, що ремонтують дороги вкрай неякісно. Розповідають, що асфальт, покладений у вибоїни, можна легко виколупати, що ремонт роблять без вирізання фрезою рівних квадратів, а також що замість сучасної техніки використовують лопати і віники.
Головний інженер підприємства Олександр Гончарук заперечує: такі порушення, можливо, бачили на місцевих шляхах, де облавтодор не працює. Підтримує підрядника і Служба автомобільних доріг, яка є власницею головних автошляхів області і боргує за роботу «Рівнеоблавтодору» близько 40 млн. грн.
— Ямковість на трасі Городище-Рівне-Старокостянтинів практично ліквідовано, — коментує заступник начальника Служби Микола Козачок. — На найбільш проблемних ділянках — біля Малушки, Яринівки, Тихого, Мирного, Полянського перехрестя — підрядник вирізав цілі ділянки і закладав новий асфальт. Наразі облавтодор працює на цій трасі ще струменевим методом.
Роботою я задоволений. Облавтодору невигідно робити неякісно — ми не прийматимемо в експлуатацію і не оплачуватимемо. Ми швидко реагуємо на повідомлення про порушення — підрядник переробляє ділянку. Наприклад, активісти зафіксували, що у Дубровицькому, Рівненському та Острозькому районах працювали дорожники без фрези — вони усе переробили.
Щодо того, що асфальт можна виколупати, то він — як і хліб, має вистигнути. Потрібно кілька годин, аби затвердів — тоді лише з ділянки, яку ремонтували, прибирають огороджувальні знаки.
На дорогах області почала працювати і фірма, яка виграла тендер на нанесення дорожньої розмітки. Почала з Київ-Чоп, опісля перейде на Київ-Ковель, Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече, а далі — на сарненську та луцьку траси. Окрім того, ряд приватних фірм роблять поточні середні ремонти — замінюють шари асфальту, в основному на ділянках Городище-Рівне-Старокостянтинів та Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече. Частину робіт розпочато було торік, і до зими підрядники лише встигли покласти нижній шар асфальту. В експлуатацію торік було здано небагато: ділянку від Олександрії до Житинського кільця на сарненській трасі, від Підгайців Млинівського району до Зеленого Дубенського та від залізничного переїзду до цукрового заводу у Дубні (траса на Тернопіль), а також ділянку біля Острога. Цього року поточний середній ремонт ще не завершено на жодній трасі.
Алла САДОВНИК.