Шляхопровід, яким транспорт, що їде центром Рівного, перетинає річку Устю та залізничні колії, був зведений ще за Хрущова — 1964 року. Згодом виявилось, що проєктувальники та будівельники не врахували складності місцевих грунтів, і конструкція за двадцять років почала розвалюватися. Аби запобігти катастрофі, шляхопровід поставили на капремонт, перекривши на кілька місяців головну транспортну артерію міста. А потім до влади у місті обрали патріотів, які займались чим завгодно — роздавали міську землю під ринки та незаконну забудову, перейменовували вулиці та майдани, обговорювали герб Рівного та кольори міського прапора.
А тим часом міст потихеньку руйнувався і дійшов до стану, коли може обвалитися будь-якої миті без допомоги агресорів. Так само, як впав цього тижня міст на Закарпатті. Під цією загрозою міська влада зробила найпотрібніше — виставила державі рахунок за ремонт моста у 800 мільйонів, які в процесі робіт перетворяться на щонайменше два мільярди. Нехай тепер за той міст голова болить у Зеленського, а не у Третяка. А поки державні мужі та мужині вирішуватимуть, з якої саме бюджетної кишені вийматимуть оту астрономічну суму, аби потім половину вкрасти, рівняни та гості міста можуть тішитись безплатним атракціоном — проїздом по мосту, який може розвалитися у будь-яку мить.
Микола НЕСЕНЮК.
Коментарі "Суспільного"
Володимир Каськів, заступник директора з наукової роботи ДП «ДерждорНДІ»
— Стан моста можна віднести до п’ятої категорії. Це не значить, що вся споруда погана, але якщо її основні елементи в п’ятому стані, то ми вважаємо, що це критично. Один із заходів, які використовуються — це обмеження навантаження руху і прийняття рішень про реконструкцію чи про закриття руху взагалі по споруді.
Артем Ганущак, заступник міського голови Рівного:
— Після консультації з членами комісії ми прийшли до висновку, що капітальний ремонт або реконструкція будуть вартувати понад 800 мільйонів гривень. Така сума однозначно є непідйомною для місцевого бюджету. Якщо розглядати, що місцева влада могла б теоретично розділити на етапи виконання робіт, то це зайняло б не один рік, ми не маємо такої можливості перекрити це місце на такий проміжок часу. Тому однозначно будемо звертатися до органів центральної влади