Без відключення — ніяк? Боржники почали розраховуватися із «Рівнеоблводоканалом» лише, коли залишилися без води

1181 0

Ми у соцмережах:

Під час відключення одного з боржників. Судячи по автомобілю біля воріт, в цей час господар був вдома, однак до працівників водоканалу не вийшов.

Численні попередження, роз’яснювальна робота та навіть судові позови проти боржників обласного водопостачального підприємства особливого результату не давали. Гасили борги за спожиті послуги після цього лише одиниці. Тим часом рівень проплат населення продовжував падати, а сума заборгованості збільшуватися. Тож підприємство, починаючи із цього тижня, вдалося до непопулярних методів — почали відключати найбільших боржників від водопостачання.

Працівник підприємства спускається у водопровідний колодязь, кілька хвилин і вода до господарства-боржника більше не подається. У такий спосіб впродовж тижня «Рівнеоблводоканал» вже відключив більше десятка злісних неплатників за спожиті послуги. Причому всі вони, судячи з приватних обійсть, люди не бідні. Попри це, борги за воду сягають майже десять тисяч гривень, а в декого ще більше. Тобто, за послуги вони просто не платили роками. Цікаво, що навіть під час відключення боржники ігнорують працівників «Рівнеоблводоканалу». Просто не відчиняють двері. Навіть надвір не виходять. А вже наступного дня їхнє ставлення кардинально міняється.

Переважна більшість із тих, кого ми відключили від централізованого водопостачання, — говорить заступник директора з економічних питань підприємства «Рівнеоблводоканал» Микола Ткачук,приходять до нас наступного дня і гасять повністю борг за спожиті послуги. Це при тому, що більшість із відключених боржників по кілька років ігнорували наші попередження та уникали спілкування із працівниками підприємства, а борги тим часом накопичувалися. Чомусь так виходить, що тільки радикальні методи дають позитивний ефект.

За словами пана Ткачука, сьогодні у «чорному списку» на відключення близько півсотні адрес приватного сектору. Кажуть, малозабезпечених у цьому переліку немає. Із такою категорією боржників поки до радикальних методів обіцяють не вдаватися. Не загрожує примусове відключення від централізованого водопостачання і боржникам багатоквартирних житлових будинків. Принаймні поки що. Але це не означає, що їм платити за спожиті послуги не потрібно. Адже вже з весни «Рівнеоблводоканал» обіцяє зайнятися і ними також.

Загальний борг населення за спожиті послуги водопостачання та водовідведення станом на початок жовтня склав понад 49 мільйонів гривень, продовжує Микола Ткачук. — Переважна більшість боржників проживає у багатоквартирних житлових будинках – 89%. Відключати таких споживачів від водопостачання ми фізично не зможемо, оскільки без води можуть залишитися й інші сумлінні абоненти. Однак є інша технологія – помпування каналізаційної мережі в окремо взятій квартирі через внутрішньобуднинкові мережі. Іншими словами, воду боржник отримуватиме, а от спустити її не буде куди.

Варто зазначити, що подібні радикальні методи боротьби зі злісними неплатниками дозволив новий Закон України «Про житлово-комунальні послуги», який набув чинності з травня цього року. Законодавці передбачили навіть те, що боржнику можуть відрізати послуги без рішення суду. Для цього достатньо повідомити його за 30 днів.

Попри дієвість таких радикальних методів, на «Рівнеоблводоканалі» не приховують — вдаватися до них не дуже хочуть. Тим більше, що вони тягнуть за собою додаткові витрати для абонента, оскільки, окрім боргу, він має заплатити ще й 800 гривень за повторне підключення. Тому відрізають від водопостачання і продовжуватимуть це робити у крайніх випадках, коли всі інші варіанти вже вичерпані. Натомість, пропонують боржникам полюбовно вирішити питання погашення боргу, уклавши договір реструктуризації. Для цього споживачу достатньо звернутися до операторів абонентського відділу обласного водопостачального підприємства за адресою — м. Рівне, вул. Івана Вишеського, 6. На обласному водопостачальному підприємстві наголошують, що навіть за наявності великого боргу, знайти спільний вихід завжди можна. Головне — бажання споживача. 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також