Далеко не всі українці знають, на які права і послуги може розраховувати пасажир "Укрзалізниці" під час і після поїздки.
Купуючи квиток на поїзд, пасажир отримує багато переваг: від безкоштовних послуг у поїзді до виплат від страхової компанії у разі травми.
1. Всі пасажири, які мають квиток (у тому числі й електронний), можуть безкоштовно користуватися туалетами на залізничних вокзалах і станціях на шляху прямування поїзда.
2. У поїзді безкоштовно можна попросити окріп у провідника, а також склянку і ложечку.
3. У купе провідника завжди є холодильник, яким можуть скористатися і пасажири вагона.
4. У провідника також є аптечка, якою в разі потреби можуть користуватися пасажири.
5. Ті, хто боїться висоти або некомфортно почувається на верхній полиці в поїзді, можуть попросити у провідника спеціальні ремені безпеки.
6. У правилах перевезення зазначено, що пасажир може не складати самостійно постільну білизну після користування.
Послуга прибирання закладена у вартість придбаного квитка. Крім того, якщо вам видали надірваний пакет з білизною, ви можете його безкоштовно замінити.
7. Якщо в туалеті поїзда закінчився туалетний папір або мило, пасажири мають право взяти у провідника нові предмети гігієни.
8. Якщо у вашому купе не працює кондиціонер, то ви маєте право пересісти у вагон з робочим кондиціонером, попередивши про це провідника. Однак це можливо тільки за наявності вільних місць.
9. Кожен пасажир може безкоштовно обміняти квиток зі зміною дати. Якщо ви хочете вагон вищої категорії, то слід доплатити, якщо нижчої – навпаки, отримати в касі різницю.
10. Якщо ви випадково проїхали свою станцію, то маєте право безкоштовно повернутися. Для цього потрібно підійти до начальника поїзда зі своїм квитком.
11. Пасажир має право перервати поїздку на термін до 10 днів. Наприклад, один раз зійти з поїзда, а потім (протягом 10 днів) продовжити поїздку безкоштовно.
Для цього потрібно протягом години на тій станції, де пасажир припинив свою поїздку, показати свій квиток черговому по вокзалу або начальнику станції. Він має поставити на квитку позначку "Зупинка з продовженням терміну дії квитка", після чого можна продовжувати поїздку пізніше, замінивши квиток на новий у касі.
12. Послуги страхової компанії вже входять у вартість кожного квитка, тому в разі фізичної травми під час поїздки кожен пасажир може отримати компенсацію.
Для цього потрібно обов'язково оформити акт про нещасний випадок у поїзді й зберегти свій проїзний документ. Після цього зв'язатися зі страховою компанією, контакти якої зазначені у квитку.