Білоруська компанія, яка взялася капітально ремонтувати дорогу Рівне-Луцьк, несподівано для всіх забрала техніку, працівників та зникла, відремонтувавши лише невелику частку із того, що мала. Офіційна версія «зникнення» — Служба автодоріг взялася вносити зміни у проектно-кошторисну документацію. Мовляв, через будівництво північної об’їзної, яке потрібно узгодити з капремонтом траси на Луцьк. Проте занадто вже дивним виглядає відмова від послуг білорусів, до якості робіт яких претензій ніхто не виставляв. Можливо, справа не у коригуванні проекту, а у бажанні завести більш зговірливих підрядників?
Білоруське державне ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №4м.Брест» ремонтувати ділянку траси Рівне-Луцьк торік розпочало від Азотівського кільця поблизу Карпилівки Рівненського району. До грудня проклало 750 метрів асфальту, якими (бо технології забороняли) білоруси не дозволили проїхатися навіть тодішньому президенту Порошенку. За ремонт шести кілометрів від Азотівського кільця до Луцького у Рівному білоруси мали отримати 290 млн грн. Торік їм виплатили 65 млн, на цей рік було передбачено 50 млн. Проте у червні капремонт було зупинено. Тоді у Службі автодоріг на запитання про причини відповідали розмито: мовляв, київська перевірка бере проби асфальту, тож дорожники на кілька днів призупинили ремонт. Проте роботу до сих пір так ніхто і не відновив.
Лише тепер стало відомо, що білорусів з луцької траси, м’яко кажучи, «попросили». Профільний заступник начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області Михайло Федорук причину коментувати відмовився, заявивши, що про все розповість прес-служба. Така позиція заступника лише більше наштовхує на думки, що у Службі не розповідають всю правду.
— З білорусами розірвано договір через потребу скоригувати проектно-кошторисну документацію, — зазначив речник Служби Дмитро Леонтіюк. — На момент, коли робили проект ремонту ділянки траси Рівне-Луцьк, не було концепції будівництва північної об’їзної Рівного. Тепер потрібно в проекті ремонту дороги на Луцьк передбачити на цій ділянці виїзд із об’їзної. На жаль, під час виконання робіт зробити коригування не можна. Претензій до білорусів щодо якості робіт немає, вони все робили добре. У білорусів також претензій до нас немає — фінансування було у повному обсязі. Вони нам ще навіть частину коштів, яку не встигли використати, повернули. Плануємо, що на вересень відкоригований проект буде готовий і ми оголосимо новий тендер. Білоруська компанія, думаю, на нього також подаватиметься. А поки немає нового підрядника, дорогу повернули на утримання облавтодору.
Планували, що північна об’їзна виходитиме на трасу Рівне-Луцьк на Азотівському кільці. Фактично, дорога там і так є, тож у чому полягає масштабне коригування проекту капремонту траси Рівне-Луцьк, так і не зрозуміло. Тим паче, що коригування проектів під час робіт у частині випадків допустиме, і цим активно користуються всі замовники. У Службі ж наполягають на своєму: юридично неможливо.
За словами п.Леонтіюка, білоруська компанія знає, що буде новий тендер. Проте у відповідь на запит «РВ» головний інженер «ДБТ №4м.Брест»» А. Зарецький хоч і підтвердив, що роботу зупинено через внесення змін до проектно-кошторисної документації, додав: «Роботи на об’єкті будуть відновлені найближчим часом, після узгодження із замовником — Службою автодоріг».
Зупинивши ремонт дороги Рівне-Луцьк, Служба автодоріг оголосила тендер на будівництво шести кілометрів північної об’їзної. Ця дорога, загальна протяжність якої буде близько 22 кілометрів, сполучить траси Київ-Чоп та Рівне-Луцьк. З київської траси автомобілі, які їхатимуть на Луцьк, звертатимуть на сарненську трасу, а потім з неї повертатимуть за Малим Житином наліво. Нині там — поле. Шість кілометрів дороги, які планують збудувати «з нуля», тягнутимуться від з’їзду з сарненської траси до чинної дороги, яка веде від Ходосів Рівненського району до «Рівнеазоту», звідти — через Городок до Азотівського кільця на трасі Рівне-Луцьк.
За словами Дмитра Леонтіюка, спершу будуватимуть дві смуги об’їзної, проте передбачають, що колись буде добудовано ще дві, тоді на сарненській трасі збудують дворівневу розв’язку. Новозбудована дорога міститиме шляхопровід над залізницею та дві естакади над ярами. Загалом вартість будівництва шести кілометрів оцінили у 822,5 млн грн. Загалом вартість об’їзної (з ремонтом уже наявних доріг) — близько 200 млрд грн.
Оскільки сума на будівництво шестикілометрової ділянки велика (близько 30 млн доларів за нинішнім курсом), Служба автодоріг оголошувала міжнародні торги, які тривають три місяці. Аукціон відбудеться лише 3 вересня, проте на сайті Prozorro вже оприлюднено список компаній, які подали свої пропозиції. Хочуть будувати дорогу на Рівненщині азербайджанська Євро-Азіатська будівельна корпорація «Evrascon», білоруське державне підприємство «ДСТ№2, г. Гомель» та турецька компанія «ONUR», яка до Євро-2012 капітально ремонтувала трасу Київ-Чоп. Свої початкові цінові пропозиції фірми оприлюднять наприкінці серпня. Нагадаємо, відповідно до українського законодавства, виграє учасник, який запропонує найнижчу вартість робіт, проте тендерний комітет може відмовити (і часто так і трапляється) дешевшим учасникам, посилаючись навіть на технічні помилки у документації.
Алла САДОВНИК.