Більше автомобілів — більше й світлофорів

769 0

Ми у соцмережах:

У Рівному є 43 світлофори, які мають забезпечити рух транспорту по міських вулицях. Процес їхньої передачі на баланс комунального підприємства «Міськсвітло», розпочатий у серпні, все ще триває. А обслуговує світлофори приватне підприємство «Комбінат комунальних підприємств» зі Здолбунова, щоправда, тільки до Нового року — після того буде оголошено новий тендер. Між тим, всі, хто має стосунок до світлофорної мережі, вважають, що вона потребує модернізації, а розширення міста за рахунок розбудови нових мікрорайонів — збільшення кількості світлофорів. Розуміння цієї проблеми є й у міської влади. За два роки з міського бюджету на встановлення нових світлофорів було виділено понад 5 мільйонів гривень.

Сергій Коханюк, начальник відділу безпеки дорожнього руху патрульної поліції області:

— Багато світлофорів у Рівному облаштовували ще за радянських часів. Цикл їхньої роботи повинен переглядатися щоп’ять років. Адже змінюються транспортні потоки та змінюються пішохідні напрямки. На це впливає будівництво нових торгових центрів та житлових масивів. Іншими словами, у місті не тільки не вистачає світлофорів, але й потрібно приводити до ладу старі. До прикладу, на вулиці Степана Бандери, де є виїзди на вулицю 16 Липня та 24 Серпня, буває, що старі світлофори вимикаються. Схожа проблема на перетині вулиць Симона Петлюри та проспекті Миру. Це відбувається через холод або спеку, хоч такого узагалі не повинно бути.

На вулиці Київській потрібен прямий перехід до Пагорба Слави. Зараз для того, щоб туди перейти, пішоходам потрібно переходити дорогу двічі. Ще одним місцем концентрації ДТП є перетин вулиць Уласа Самчука, Академіка Грушевського та Кобзарської. Адже там з одного боку працює світлофор, а з іншого світлофорної стійки немає.

Встановлюючи нові світлофори, окрім рекомендації поліції, влада також орієнтується на прохання місцевих жителів, звернень від яких надходить чимало. Так, уже встановлено та введено у експлуатацію світлофор на перехресті вулиць Білої — Млинівської. Неподалік тресту зеленого господарства, що на вулиці Київській, не раз виникали аварійні ситуації. Тепер запобігати цьому там має новенький світлофор. Мешканці багатоповерхових будинків на вулиці Степана Бандери просили облаштувати неподалік «Магнату» регульований пішохідний перехід. Зараз переходити дорогу пішоходам там допомагає мигаючий світлофор із жовтим попереджувальним сигналом. Для того, щоб зменшити затори, які виникали через велику кількість громадського транспорту, на перехресті вулиць Григорія Сковороди та Князя Володимира був встановлений світлофор. Разом із тим, розширили й дорогу.

Також комунальники уже розробили проектну документацію на встановлення семи нових світлофорів на вулиці Соборній. Вони мають бути облаштовані на головній вулиці міста, починаючи від перехрестя Соборної та Князя Острозького — й до перетину з вулицею Соломії Крушельницької. Однак для цього потрібно, щоб міські депутати передбачили кошти у бюджеті Рівного.

Сергій ВасильчукСергій Васильчук, заступник міського голови:

До теми встановлення світлофорів у Рівному потрібно підходити дуже уважно і усе вивчати. Адже, в першу чергу, нам потрібно забезпечити світлофорами місця, де постійно трапляється велика кількість ДТП, бо йдеться про людські життя.

У нас є два місця, де уже потрібно зайнятися встановленням світлофорів. Перше місце знаходиться на перетині вулиць Дубенської та Макарова. Архітектори довго розповідали нам, що там має бути побудовано кільце за 25 мільйонів гривень. Однак я їм одразу сказав, що ця сума невиправдана. У результаті я виявився правим і ніякого кільця немає, а машини там продовжують зіштовхуватися. Другим важливим об’єктом для Рівного у 2020 році має стати перехрестя вулиць Соборної та Петра Могили. Адже там діє нерегульований пішохідний перехід, на якому наражаються на небезпеку пішоходи та створюються затори. Однак його роботу потрібно синхронізувати з іншими світлофорами на вулиці Соборній, щоб не нашкодити руху транспорту в центрі міста.

На мою думку, проблематикою встановлення світлофорів мають займатися саме фахівці, а не політики чи ще хтось. Буває, що депутати вимагають поставити світлофор у себе на окрузі. Але це неправильно, коли десь на виїзді з Рівного світлофор облаштовують, а в місцях концентрації ДТП — ні. Ще одним важливим елементом, який з цим тісно пов’язаний, є наша програма освітлення пішохідних переходів. Усе це рятує людські життя.

Питання встановлення світлофора на перехресті Соборної та Петра Могили на останній сесії міської ради порушили громадські активісти, які дорікнули, що, мовляв, до цієї проблеми нікому з депутатів немає діла.

Маріян Года, депутат міської ради:

— Таке звинувачення щонайменше некоректне. Бо порушена мною особисто ця проблема ще два роки тому, вона була розглянута на засіданні комісії з питань безпеки та організації дорожнього руху в Рівному. Відтак півтора року тому виготовили проектно-кошторисну документацію на встановлення світлофора на розі вулиць Соборної та Петра Могили. Але через брак коштів у міському бюджеті цей проект, на жаль, поки що не реалізовано.

Втім, це не говорить про те, що про світлофор усі забули. Я це питання тримаю на контролі, бо через зростання інтенсивності руху на цій ділянці дороги воно набуває дедалі більшої гостроти. Пішоходи через безперервний потік транспорту ризикують своїм здоров’ям, а водії та пасажири нервують через постійні затори на дорозі. Тобто потерпають і одні, й інші. Але коли стоїть питання, на що виділити гроші: на встановлення світлофора чи реконструкцію нічного освітлення кількох нерегульованих пішохідних переходів або, скажімо, на закупівлю інсуліну, то я однозначно віддаю перевагу другому варіанту. Однак, повірте, як тільки з’явиться найменша можливість виділити з міського бюджету кошти на встановлення світлофора на перехресті Соборної та Петра Могили, він буде там стояти.

Богдан СЛОНЕЦЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також