«Бляха» подорожчала

3364 2

Ми у соцмережах:

«Бляха» подорожчала

Нещодавно президент підписав два закони, які дозволяють розмитнити автомобілі на європейській реєстрації. Однак це аж ніяк не допомогло рівненським водіям, які, приганяючи свою «бляху» з Європи, планували зекономити на податках. Тепер перед ними постає вибір: заплатити, як усі, податки за розмитнення або здати своє авто на запчастини. Перший варіант легалізує «бляху», але наполовину збільшить її вартість, а другий — дозволить повернути частину витрачених на неї грошей, але залишить без коліс. Так чи інакше, але якесь рішення водіям приймати прийдеться. Адже дуже скоро поліція разом з податковою організують справжнє дорожнє полювання на власників авто на європейській реєстрації.

Руслан Левчик, керівник рівненської «АвтоЄвроСили»:

— На Рівненщині є близько тисячі автомобілів, які мають європейську реєстрацію. Однак жодних протестів зараз не плануємо. Але й автомобілі свої розмитнювати не будемо, бо це надто дорого — у нас такі авто, які не варті того, щоб їх розмитнювати. Легалізацією «блях» займатимуться лише одиниці. Будемо сприяти іншим водіям, які все ж захочуть розмитнити своє авто на європейській реєстрації. Для мене особисто — це розкіш. Буду їздити так. Якщо зупинять та оштрафують, то звертатимусь до суду.

Методом вуличних протестів з цією владою неможливо боротися. Будемо боротися винятково в юридичній площині. Нам не подобаються ті закони, які було прийнято. Адже знову вийшло, що автомобіль доступний лише для багатих людей.

Іван Іванов, заступник начальника Рівненської митниці ДФС:

— Процес уже почався. Більша частина водіїв приходить лише на консультацію, але є й такі, що уже заїжджають оформлятись. Скоро у Рівному уже будуть розмитнені три «бляхи». Очевидно, зараз водії ще підраховують, чи воно того варте. Якщо новіший автомобіль, то вони скористаються законом про розмитнення автомобілів на європейській реєстрації.

Не думаю, що буде ажіотаж, але роботи у нас додасться. Адже розмитнення авто є дуже складним процесом. Кабмін ще готує постанову, в якій буде розписано весь алгоритм дій, як це правильно робити. Намагатимемось йти назустріч водіям, проте й перевірятимемо усі документи, які нам приноситимуть. Якщо договір чи довіреність матимуть сумнівний вигляд, то віддаватимемо їх на експертизу. Словом, готуємося до всього. Навіть до того, що вартість авто будуть штучно знижувати, щоб платити менше податків. Багато залежатиме ще від країни, в якій таке авто придбали. Наприклад, у Литві існує відкрита база усіх транспортних засобів, якою можна вільно користатися. Це полегшить нам роботу. Також використовуватимемо схожу базу Німеччини.

Ігор Козлинець, заступник начальника Рівненської митниці ДФС:

— Щоб розмитнити таке авто, його власник повинен мати технічний паспорт з відміткою про зняття з обліку автомобіля із реєстрації в іншій країні. У деяких країнах це можна зробити без присутності там авто, а в інших — доведеться везти туди свою машину. Тут все залежить уже від їхнього законодавства. Знаю, що багато людей робитимуть це дистанційно.

Якщо документально машина уже належатиме тій людині, яка нею керує, то потрібно буде звернутися до митного брокера. Потім сплатити податки залежно від вартості автомобіля: 10% — мито, ПДВ 20% та акциз. Розмір акцизу зазначений у законі. Якщо це дизельний двигун об’ємом до 3,5 літра, то базова ставка 75 євро (50 євро на бензиновий) множиться на об’єм двигуна, поділений на тисячу. Скажімо, якщо об’єм двигуна 2000 куб. см, то 75 множимо на 2 і множимо на кількість років машини з дня випуску. Зараз протягом 90 днів існує понижений коефіцієнт 0,5.

Закон також дає 180 днів відстрочки для розмитнення так званих євроблях. Після того, як цей термін мине, на власників цих авто накладатимуть великі штрафи. Також суд матиме право конфіскувати такий транспортний засіб. Розробляється порядок взаємодії з поліцією, і дуже скоро правоохоронці матимуть доступ до наших баз даних, що набагато полегшить їм роботу.

Віталій Конончук, брокер:

— До мене уже звернулися люди за допомогою. Тобто можна сказати, що розмитнення автомобілів на європейській реєстрації уже почалося. Однозначно це зніме напругу на дорогах. Але це не дуже дешевий процес. І ось чому. Давайте розрахуємо авто, яке можна реально оцінити. Автомобіль «Fiat seicento» на європейський реєстрації 2002 року випуску коштує 500 євро. Аби його розмитнити, доведеться заплатити 50 євро мита, акциз зі знижкою — 385 євро та ПДВ — 187 євро. Відповідно, розмитнення такого автомобіля зі знижкою становитиме 622 євро. Тому водії зараз вирішують, чи вигідно їм розмитнювати свої автомобілі.

Богдан СЛОНЕЦЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також