Розпорядженням міського голови Рівного від 14 липня рух вулицею Соборною між вулицями Дубенською та Княгині Ольги у вихідні та святкові дні дозволений лише громадському транспорту загального користування, тобто тролейбусам, автобусам та маршруткам. Усім іншим транспортним засобам цим розпорядженням заборонено рух центральною вулицею. Втім, заборонні знаки на цьому відрізку дороги стоять уже давно. Навряд чи що зміниться і цього разу. Хіба що ми ще раз переконаємось у неспроможності нашої міської влади і особисто Віктора Чайки забезпечити виконання свого ж рішення.
Почати слід з того, що заборона проїзду по вулиці Соборній (тоді ще Ленінській), введена у вісімдесяті роки, з самого початку була не забезпечена матеріально. Досить подивитися на план нашого міста, аби переконатися, що нормально обійти центральну транспортну артерію Рівного неможливо фізично. Об’їхати Соборну сьогодні можна лише з півдня по шляхопроводу між вулицями Поповича-Бандери. З північної сторони є лише древній залізничний переїзд, який неспроможний пропустити потік транспорту. За два десятки років, які минули з того часу, як на центральній вулиці стоїть знак «проїзд заборонено», можна було побудувати ще один шляхопровід через залізничну колію в районі вокзалу, який би автоматично розвантажив вулицю Соборну від зайвого транспорту. Варто було з’єднати проспект Миру та вулицю Коцюбинського і половина проблем вирішилася б сама. Та не до цього було нашій владі, яка спеціалізується майже винятково на встановленні пам’ятників та облаштуванні базарів. Ремонт проспекту Миру із утворенням незрозумілого «бульвару», який триває вже два роки, показав, що про власників авто і пасажирів громадського транспорту влада думати не збирається. Місто сьогодні просто задихається від транспортних потоків, розумно «розвести» які ні влада, ні Державтоінспекція або не хочуть, або не вміють. Замість цього вони у сто перший раз «забороняють» проїзд, не забезпечивши об’їзду. Начальник міськвідділу Державтоінспекції Віктор Довгополюк: — Розпорядження про обмеження руху вул. Соборною, по суті, не діє, і я не бачу реального способу його виконання. Щоб зменшити навантаження на Соборну у вихідні, треба або зовсім перекрити рух, як на Хрещатику в Києві, або поставити на кожне перехрестя по 50 інспекторів, які зможуть утримувати транспортний потік. Однак я не можу задіяти для цього ввесь особовий склад відділу. Найбільшу загазованість у центрі міста створюють маршрутки, але вони й далі їздитимуть центральною вулицею міста, оскільки мають на це дозволи управління транспорту. Тобто ми маємо завертати приватні легковики. Тільки вони їздять собі й далі, як хочуть, незважаючи ні на дорожні знаки, ні на протоколи про порушення. На мою думку, без інших додаткових заходів це рішення не дасть очікуваного результату. Міський голова Віктор Чайка: — Нехай Державтоінспекція ставить на вулиці стільки людей, скільки потрібно, і примусить знахабнілих водіїв виконувати вимоги дорожніх знаків та розпорядження міської влади. Якщо у неї бракує працівників, то, я вважаю, настав час спростити структуру міліції. Десять років тому інспектори стояли, де треба, і такого, як зараз, не було. За даними екологів, на сьогодні рівень забрудненості повітря у центрі міста у 12 разів перевищує норму. У вихідні між центральним ринком та «Сагайдачним» тролейбус не може проїхати, стільки там стоїть машин. В інших країнах, на відміну від нашої, якщо проїзд заборонений, то хоч ти перша особа в державі, але проїхати тобі не дозволять. Маршруток у центрі справді багато, з часом ми розширюватимемо тролейбусну мережу, така можливість є, і поступово потіснимо їх. А міськвідділу Державтоінспекції, якщо він не виконуватиме свої функції, не дамо ні копійки грошей. Від редакції: Не виключено, що така принциповість пана Чайки викликана тим, що міський голова змінив місце проживання. Тепер йому не треба їздити по Соборній до квартири на площі Короленка. До приватного особняка в районі гідропарку, де нещодавно оселився Віктор Чайка, веде інша вулиця.