Чимало людей загинуло та ще більше травмовано під час численних аварій на ділянці траси Київ-Чоп, що між селами Верба та Птича.
Під час чергової ДТП біля Птичі
Коментар Андрія Валерка, начальника сектора організації дорожнього руху та нагляду за станом доріг управління превентивної діяльності ГУ Нацполіції в Рівненській області:
— Смертельні ДТП поблизу Птичі стаються на кривій, де дорога першої категорії переходить в дорогу другої категорії. Тобто там крутий поворот і водночас місце, де дорога з двох смуг руху в кожному напрямку переходить у дорогу з однією смугою для руху в кожному напрямку. Розбиваються в основному авто, які їдуть зі сторони Львова у напрямку Дубна та з'їжджають з ширшої дороги на вужчу.
Треба було б випрямити ту кривизну, але сьогодні це нереально — це великі капіталовкладення, бо потрібно буде будувати об'їзну навколо Птичі. До речі, саме так і планували, коли починали реконструювати трасу Київ-Чоп. Але об'їзну зробили тільки навколо Верби, а біля Птичі лише відремонтували існуючу до цього дорогу.
Щороку по кілька разів обстежуємо ту ділянку, даємо свої приписи і рекомендації, але дорожники на них мало зважають. Крім того, писали в ДНТЦ Укравтодору, щоб виміряли радіус ухилу на віражі, чи відповідає він проекту — та ніхто не вимірював, бо за це потрібно було платити.
Щоб зменшити аварійність на цій ділянці, зробили спеціальне огородження перед кривою, щоб на повороті авто їхали вже по одній смузі. Окрім того, нанесли спеціальну попереджувальну розмітку, встановили попереджувальні знаки, а також знаки обмеження швидкості 50 км?/?год — виготовили їх, до речі, найбільшими з передбачених розмірів. Але й це не допомагає — водії знаки ігнорують, в'їжджають в огородження, збивають його і вилітають з дороги. А там невеликий обрив, ось вони перекидаються й розбиваються на смерть. Враховуючи це, ми рекомендували дорожникам у місці того обриву зробити плавні відкоси — щоб водій навіть якщо порушив правила й проігнорував знаки, то просто з'їхав по відкосу у поле, а не перекинувся з обриву догори колесами. Дорожники навіть почали засипати ті відкоси, але так і не закінчили це — тож люди знову гинуть.
Щодо шин, які збираються начебто встановлювати активісти, то це ж буде як огородження. А якщо збивають існуюче огородження, то зіб'ють і ті шини і так само злетять з обриву.