Вчені провели експеримент. Двом групам добровольців запропонували ідентичні закуски, приготовлені італійським шеф-кухарем. Різниця була тільки в тому, що перша група заплатила за частування 8 доларів, а друга — 4 долари.
Виявилося, що більшість добровольців з першої групи залишилися дуже задоволені своїм обідом. А ось учасники експерименту з другої групи скаржилися на важкість у шлунку і жалкували про набрані калорії. Відповіді респондентів показали, що дорога їжа здається їм значно смачнішою і менш шкідливою, ніж дешева. Подібні експерименти проводять не вперше, а результат завжди один і той же. Гіпноз ціни, а саме так називають цей феномен психологи, виявляється настільки сильний, що все куплене за великі гроші здається кращим, смачнішим, красивішим, надійнішим, зручнішим. При цьому "сліпі" тести показують, що переважна більшість споживачів не бачать різниці між смаками продуктів різних торгових марок. Люди цілком логічно припускають, що на товар, який коштує дорожче, пішли більш якісні продукти і матеріали, він піддався кращій обробці.