Чому я не став експортером?

2257 0

Ми у соцмережах:

Чому я не став експортером?

Я — простий українець, що побачив світу, працюючи в Португалії, Іспанії, а останні декілька років у Німеччині. Сьогодні я вперше взявся за перо, щоб поділитися думками про те, що болить не тільки мені, а, напевно, і вам.

Безперечним є те, що локомотивом розвитку будь-якої країни є експортно-орієнтована економіка. Тому держава має бути не просто зацікавленою в експорті, а й максимально сприяти і стимулювати до цього малий бізнес. Повернувшись до України, я вирішив стати експортером дерев’яних паливних пакетів до Європи. Отож маючи на руках контракт, я хвацько взявся за справу, відчуваючи, що стану корисним для своєї держави і родини, заробляючи, як кажуть, на хліб насущний. Але не тут-то було, бо вже перші візити до контор, без яких чомусь експортні операції неможливі, дали мені зрозуміти, що дрібному підприємцю стати експортером у нашій державі неможливо. І ось чому. Тільки для того, щоб відправити одну фуру дерев’яних пакетів, потрібно на митниці додатково пред’явити: радіологічний сертифікат, екологічну декларацію, акт фітосанітарної експертизи, акт інспектування автомобіля, фітосанітарний бланк з митниці, акт фітоконтролю на пакування, сертифікат про походження дерев’яних пакетів, акт експертизи на пакування, акт проведення експертизи з торгово-промислової палати... І це ще не все... Щоб отримати всі вищезазначені папери, необхідно: з управлінням лісового господарства укласти договір і сплатити за це 120 грн.; написати заяву, попередньо підійти і пред’явити накладні на дрова, рахунок-фрактуру на експорт, 2МЯ із зазначенням коду УК ТЗЕД, копію свідоцтва зі статистики, копію свідоцтва платника ПДВ. У Державній інспекції з карантину рослин потрібно пройти процедуру реєстрації, пред’явивши при цьому виписку з міської ради, за п’ять днів до завантаження викликати інспекторів для... відбору зразків (?!). Потім потрібно здати зразки на експертизу, отримати акт експертизи й акт інспектування автомашини, на основі якого на митниці видається фітосанітарний бланк. Вартість цих «паперових послуг» — 129 грн. До слова, наказом Мінагрополітики передбачено, що виготовляти експортне дерев’яне пакування може тільки той, хто має сушильне господарство (???). Далі... З обласної санепідемстанції маємо отримати радіологічний сертифікат, а з екологічної служби — екологічну декларацію вартістю 49 грн. Ну і насамкінець з Торгово-промислової палати теж потрібен «важливий» папірець — «Акт проведення експертизи», за який потрібно заплатити 40 грн. Походивши два дні по вищезгаданих конторах, відчувши абсолютну байдужість і черствість з боку державних чиновників, підрахувавши моральні, фізичні та фінансові втрати, я для себе твердо вирішив, що експортером в Україні я не буду, а повертаюся до Німеччини, щоб і далі імпортувати в Україну меблі, які виготовляються, до речі, з українського дуба. Тому, що там все просто: купив, замитнив, відправив (без жодних довідок, дозволів чи фінансових втрат). Тому, що там експортеру включене зелене світло, а в Україні навпаки — червоне. Тому, що там не плодять чиновників і папірців, а максимально спрощують експорт. Сергій ПЕТРИК. Коментар Микола Маркевич, перший заступник начальника Рівненської митниці: — Подібні карантинні заходи, з якими зіткнувся пан Сергій, проводяться в усіх цивілізованих країнах. Перелік документів, які необхідно пред’явити на митниці, визначається законодавством та постановами Кабміну. Сертифікат про походження дерев’яних пакетів вимагають для того, щоб протидіяти вивезенню незаконно вирубаних дерев. Крім того, для різних видів товару є різні вимоги. Для меблів, які він імпортує в Україну, наприклад, деякі довідки вже не потрібні. Також в Європі на 95% запроваджене електронне декларування, що також сприяє швидкому проходженню через митницю. В Україні, на жаль, ці технології не настільки поширені.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також