Загальновідомо, що у нас постійними та актуальними є дві проблеми — дороги та дурні. А що буває, коли ці дві вічні напасті зустрічаються в одному місці і в один час? Правильно, свято. Щоправда, вже наступного дня, або ж і наступного року, доводиться чухати потилицю — як за всю ту радість розплатитися. У середу настав час і для потилиць депутатів Рівнеради — вони офіційно визнали свій двомільйонний борг перед Облавтодором за роботу, яку шляхових справ майстри виконали минулого літа, облаштовуючи міські вулиці до ювілею Рівного. Як виявилося, терпіння дорожників луснуло і вони, вичерпавши всі засоби впливу на міську владу, звернулися до суду.
— Хіба б судилися, якби всі підходили до цієї проблеми однаково? — запитує керівник обласної служби автомобільних доріг Федір Жежук. — Ми повірили міській владі, під «чесне слово» зробили ремонт, але грошей не отримали. Люди наші сидять без зарплатні, податкова вже нарахувала підприємству штрафи за несплачені податки, а прокуратура тягає керівництво за невиплату зарплатні. Як стверджує пан Жежук, практика проведення робіт під чесне слово — для автодорожників не нова. Всі розуміють потреби міста, всім хочеться свята, до того ж Чайка гордо показував усім Постанову Кабміну про святкування 720-річчя Рівного і розповідав про домовленість з міністром транспорту Георгій Кирпою, який пообіцяв кілька мільйонів за дороги заплатити. Намагання місцевих нардепів теж не пройшло даремно — 70 відсотків збору від податку на рівнян-автолюбителів (а це 4 мільйони гривень) залишили в розпорядженні міста. Тими мільйонами Чайка хотів розплатитися з дорожниками, а оскільки до літа гроші ще не надійшли, то пообіцяв взяти кредит. Що там не вийшло у міського голови — невідомо, може, бракувало комунальної власності під заставу кредиту, але борг перед Рівенським облавтодором залишився. До речі, і тернополяни, які активно ремонтували дороги обласного центру, теж не отримали всіх грошей за роботу. Як повідомив начальник Тернопільського ШБУ-24 Віталій Скуратовський, Рівне винне їм 700 тисяч гривень, щоправда, до суду пан Віталій ще не подавав. Якщо надія помирає останньою, то надія на гроші усе-таки живе найдовше. Міський голова Віктор Чайка не полишає надію одержати обіцяне міністром транспорту Георгієм Кирпою. Днями Чайка зустрівся з головою облдержадміністрації Миколою Сорокою, вирішили разом їхати до Кирпи і якщо не грішми, то бодай щебенем відбити свої затрати, — буцімто Львівська залізниця погодилася в рахунок боргу відвантажити й привезти своїм транспортом щебінь дрібної фракції. Обіцянки — не гарантії, а тому ймовірності розрахунку за дороги коштом міського бюджету поки не відкидають, до наступної сесії. Тоді депутати надішлють у Київ звернення, сповнене образою, в надії, що прем’єр Янукович натисне на «неслухняний» Мінтранс. …Лише півроку минуло після великого ремонту доріг у Рівному, на які Рівенський облавтодор давав гарантію 10 років, як вони у деяких місцях почали руйнуватися. Виконавець, щоправда, не відмовляється від поточного підрихтування доріг. Тернополяни теж згодні із своїми гарантійними зобов’язаннями. — Що стосується ділянки дороги від Центрального універмагу і вище по Соборній, то ями там з’явилися не випадково, — повідомив Віталій Скуратовський. — За оцінками фахівців, на цій ділянці потрібно було класти шар асфальту 5-8 сантиметрів, але міська влада, з метою здешевлення робіт, наполягла на 4-сантиметровому шарі. Хто платить — той замовляє музику, тому ми відмовлятись від такого технологічного порушення не стали. Рівенські автодорожники тим часом підписали вже з містом мирову угоду, розстрочивши борги на рік.