Телефонний дзвінок на мобільний посеред дня отримав 82-річний рівнянин.
- Старший слідчий. Ваша онука потрапила у поліцію за бійку в магазині і розбила чужий телефон. Потрібні гроші, аби компенсувати збитки, - сказала жінка.
Спантеличений дідусь, хвилюючись за 19-річну онуку, поспішив до найближчого терміналу переказати озвучену суму завданих збитків у розмірі 20 тисяч гривень, комісію у 5 тис. грн і 10 тисяч — за закриття кримінального провадження. Увесь цей час шахрайка постійно спілкувалася із пенсіонером. У якусь мить йому навіть здалося, що чув у слухавці схлипування онуки, яка гукала «Дєда, дєда».
Здійснити переказ попросив продавчиню, якій аферистка продиктувала номер карткового рахунку. А от квитанції про оплату зловмисниця наказала чоловікові, аби він порвав та викинув.
Першопочатково зв’язок з онукою був відсутній, а псевдослідча запевнила, що привезе дівчину додому після роботи. Однак, уже потім дідусь дізнався, що внучка, за порятунок якої віддав у загальному 35 тисяч гривень власних заощаджень, удома та з нею все гаразд.
Поліція шукає осіб, причетних до злочину.
Поліцейські застерігають громадян від протиправних дій аферистів і наголошують на основних правилах поведінки.
Керівник психологічної служби ГУНП Світлана Демидова зауважує, що основне завдання шахрая – це викликати у людини стрес і керуватися тільки емоціями:
- Потерпілому просто не дають часу прийти до тями, не дають можливості подумати чи перевірити отриману інформацію. А на фоні нервової напруги та раптової стресової ситуації людина, як правило, навіть сприймає почутий у телефонній слухавці голос сторонньої особи за звернення близької людини. Тому потрібно не панікувати, намагатися зберігати спокій та не поспішати виконувати вимоги шахраїв до перевірки достовірності такої інформації.
Як додає оперуповноважений Рівненського РУП Владислав Зелевський, якщо вам зателефонували, що ваш син, донька чи хтось інший із родичів потрапив у ДТП, знаходиться в поліції, лікарні тощо — перервіть розмову і сконтактуйте із тим, про кого йде мова, або зателефонуйте у відповідні установи.
- За умови, що ви продовжили спілкування із невідомим, поставте уточнюючі запитання, відповіді на які знаєте тільки ви, — зазначає Владислав Зелевський. — Коли все ж таки потрапили на гачок шахраїв, та поповнили чужий рахунок зберігайте квитанції, не видаляйте номер, із якого телефонували, та одразу звертайтеся на спецлінію 102. Адже чим пізніше ви повідомите про злочин, тим проблематичніше буде заблокувати рух коштів на банківських рахунках. Будьте обачні та бережіть власні заощадження!