«До Рівного можна було б запросити і Патрісію Каас»
Минулий рік, а особливо минула осінь, для рівенського музичного гурмана був як ніколи насиченим різними музичними подіями, серед яких найпомітнішими стали гастрольні концерти зірок естради. За три місяці лише в кінопалаці «Україна» відбулося шість концертів російських виконавців, а на сьомому глядачів розважав наш Андрій Данилко. При цьому лише на одному концерті «Стара платівка» не відбувся виступ Юрія Лози, що врешті-решт загальної позитивної картини не псує. Всі інші заплановані музиканти до Рівного приїжджали, виступаючи професійно. Організатором всіх виступів в «Україні» є агенція «Арт-хаос». Для її директора Сергія Дем’янкова цей концертний сезон виявився досить напруженим.
— Це справді був досить складний концертний сезон — ми, в середньому, організовували концерти кожні сімнадцять днів. А це для нашого міста показник рекордний, який, мабуть, вже не буде кимось перевершений. Концерти були різними — на деяких чекали більше людей. Чекали ми повного залу на виступі Михайла Боярського. З незрозумілих причин не зовсім вдалим був збірний концерт «Стара платівка». Мається на увазі кількість глядачів, адже музиканти своє відпрацювали професійно.
Найскладнішим концертом був виступ Ірини Аллегрової. Він був тяжким у технічному плані і в плані поставлених перед організаторами завдань — складно було обладнати сцену надякісним звуком і світлом. До того ж, співачка ще й захворіла перед виступом, проте нашим містом залишилася задоволена. Одним з найкращих можна назвати черговий концерт Валерія Меладзе — і зал був повний, і з таким музикантом приємно мати справу.
— Чи все, що хотілося зробити, вдалося?
— Все літо ми «боролися» за можливість організації виступу «Любе», але це не вдалося через велику зайнятість Миколи Расторгуєва, оскільки зараз він і в кіно знімається, і в театрі грає, і є радником президента Росії з питань культури. Хоча нам пропонували концерт групи на кінець листопада, але це було б «вбивством» для Андрія Данилка та В’ячеслава Бутусова — у першого виступ був 23 листопада, у другого — четвертого грудня. Нині ми працюємо над тим, щоб усе ж вдруге довезти «Любе» до міста, але вже десь навесні. Не змогли ми запросити й Андрія Макаревича також через його зайнятість. А ось від Олександра Розенбаума довелося відмовитись. Це чудовий виконавець, і рівняни про це знають, але цьогорічний всеукраїнський тур був дуже дорогим, що неодмінно позначилося б на вартості квитків. Взагалі, можна було привезти в Рівне і Патрісію Каас, але за таке задоволення кожен глядач мав би викласти від ста до трьохсот доларів.
— Чи всі ваші концерти відбуваються через організаторів-посередників?
— Звичайно. Зараз агенція має прямі виходи як на українських, так і на російських виконавців, і можна було б у будь-який момент подзвонити і запросити. Але в цьому випадку ми беремо на себе все — і проїзд команди виконавця, і оренду апаратури, і рекламу тощо. Через це можна «влетіти в копієчку», що також відображається на квитках. Коли ж відбувається тур по різних містах, то це нам і відповідно публіці коштує дешевше.
— Чи виникали цього року якісь проблеми з артистами, оскільки всі вони, мабуть, вважають себе зірками? — Цієї осені нам «траплялися» нормальні виконавці — професіонали. Поводилися вони як звичайні люди. Аллегрова, наприклад, з розумінням поставилася до маленьких гримерок (разом з нею виступав ще й шоу-балет. — А.М.). Бутусов, незважаючи на свою похмурість і мовчазність, не виявляв жодних ознак зірковості. Про Меладзе я взагалі мовчу. Михайло Боярський приїхав за десять хвилин до концерту після десятигодинної дороги з Санкт-Петербурга — але не зсунув у часі концерт, а після нього виглядав дуже стомленим, проте привітно ставився до будь-яких проявів уваги до нього. А під час вечері відмовився від запропонованих 50 грамів — сказав, що на роботі не вживає. Іноді музиканти відмовляються від спілкування з журналістами чи роздачі автографів, але, я думаю, що це через стомленість. Андрій Данилко виступав у Рівному з двостороннім запаленням легень, тому після нашого міста всі концерти були скасовані.
— У нашому місті є люди, які нарікають на «наплив російських виконавців». Як ви ставитесь до таких думок?
— Для нас, як для концертної агенції, перший показник — це глядач. Ми маємо йому привезти того, на концерт кого він піде. І ми не вправі командувати смаками публіки. Як можна назвати Бутусова суто російським співаком — його слухають і люблять в усіх країнах колишнього Союзу. Це перше. А по-друге, кого з українських виконавців ми можемо запросити в Рівне на тисячний зал? Найпопулярніший в Україні молодіжний «Океан Ельзи» оцінює себе так, що квитки мали б коштувати від тридцяти до ста гривень. Загалом же ми не проти організовувати концерти українських зірок поп-музики. Плануємо на весну запросити «Скрябіна». Хоча в загальних рисах ми для себе питання концертів, розрахованих виключно на молодь, закрили.
— Вам особисто які концерти вдалося побачити?
— Жодного. Для нас із початком концерту робота не завершується. Все, навпаки, тільки починається. Двадцять хвилин після початку ще працює каса. Потім потрібно проконтролювати проблему з проживанням артистів — іноді в готелях вони не мають можливості після виступу помитися в гарячій воді, бо її до того часу виключають. Доводиться особисто вирішувати цю проблему. Хотілося б подякувати за розуміння працівникам готелю «Турист». Крім того, я ввесь концерт хвилююся, щоб все було нормально.