Директор обласної філармонії Микола Орешко: «Ми виконали план на 110 відсотків»

1813 0

Ми у соцмережах:

Директор обласної філармонії Микола Орешко: «Ми виконали план на 110 відсотків»

Рівненська обласна філармонія закрила 69-й концертний сезон традиційно — великим і цікавим збірним концертом, в якому виступили майже всі артисти класичного напряму. Директор філармонії Микола Орешко наголошує, що підготовка до ювілейного, 70-го сезону почалася наступного дня після закінчення цього. І додає — все, що хотіли організувати або виконати, працівникам філармонії зробити вдалося.

— Наскільки цей концертний сезон можна назвати успішним? — Це був передювілейний сезон — першого жовтня ми плануємо гучно відсвяткувати 70-річчя Рівненської обласної філармонії. Тому підготовка до цієї дати розпочалася вже нині. Усі заходи, які планували цього сезону, ми здійснили. Як завжди, ми працювали з власними артистами, українськими музикантами та гостями з-за кордону. Виступи зарубіжних гостей завжди є найбільш складними в організації та відповідальними. Але з жовтня 2009 по червень 2010 жодного запланованого виступу скасовано не було. Думаю, ми виконали план на 110 відсотків. Ще цей сезон можна вважати успішним через те, що два артисти філармонії отримали звання «Заслужений артист України» — це представник естрадного блоку Квітослава Добромільська та Микола Швидків. Крім того, камерний оркестр отримав звання «академічного». — Наскільки ці нові статуси матеріально допомагають музикантам? — Новий закон про статус академічних колективів набирає чинності лише з наступного року. Але вже нині музиканти нашого оркестру отримують більшу зарплатню. У цьому допомогла обласна влада, яка виділяє на це гроші. Але справа не лише у грошах. Статус «академічний» говорить про наявність певних традицій у колективі. Оркестру 35 років, але це не означає, що тут грають люди лише з «тих часів». Є і молодь, але вона має у кого вчитися, знає про високу вимогливість. Це і є традиція оркестру. І нині я прагну до того, щоб сам бренд «Рівненська філармонія» також напрацював свої традиції, які б багато про що говорили. — Чи позначаються успіхи, про які ви говорите, на публіці? — Існує стереотип, що у зал камерної та органної музики ходить якихось двадцять чоловік. Вже давно все не так. Дуже часто на концерти не вистачає квитків, тому наші працівники змушені доставляти стільці, додаткові ряди, щоб концерт змогло побачити якомога більше людей. Ми проводили анкетування серед глядачів, яке показало, що наша публіка «молодшає». Мене особисто це дуже радує. Разом з тим, вхід у нас далеко не вільний, ми робимо вартість квитків економічно обґрунтованою — це і нас змушує завжди пропонувати такий рівень музики, щоб глядач не пожалкував, що він у цей вечір прийшов саме до філармонії. — А які концерти артистів-гастролерів вдалися найбільше? — Я навіть не хочу порівнювати ці концерти — хтось кращий, хтось гірший. Ми — концертний майданчик, де артисти демонструють свою виконавську майстерність. Як музиканта прийме зал, чи прийдуть на нього наступного разу — це вже питання його професійності. А філармонія повинна робити все, щоб публіка знала про наші проекти. І минулого сезону якраз на всіх приїжджих артистів зали були заповненими. Якщо правильно поінформувати людей, вони знайдуть час та гроші, щоб прийти на концерт. — Наскільки важко шукати музикантів, готових грати у провінції? — У нас на багато місяців наперед розписані артисти, котрі хочуть виступити. Якщо раніше я сам обдзвонював виконавців або філармонії, щоб когось до нас запросити, то тепер ці люди дзвонять першими й пропонують співпрацю. І часто буває так — людина з багатотисячним у доларах гонораром говорить нам: «Я буду працювати на ваших умовах, на ваших ставках». Просять лише оплатити дорогу та мінімальну ставку. — А для чого артистам, яким з радістю заплатять гонорар у Європі, їхати у невелике українське містечко? — Тенденція мегаполісу, зокрема російської столиці, проста: хочеш перевірити свою нову програму — поїдь в Україну. У Москві до тамтешніх музикантів занадто вимоглива публіка з самого початку ставиться критично. А ось в Україні, тим більше в Рівному, глядач до заїжджого артиста вже прихильний, він уже готовий слухати його з вдячністю. Тому тут свої програми можна добре «обкатати».


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також