До Городка днями пішов тролейбус — щоправда, екскурсійний. А в салоні — рівняни, які виявили бажання подивитися на місто та околиці з вікон найстарішого електротранспорту, яким колись ще їздили їхні батьки. Йому вже 46, але їздить все ще непогано.
Спершу рівнян запросили до музейної кімнати КП «Рівнелектроавтотранс». Там — чимала колекція старих фото з першими тролейбусами, кондукторами і водіями, а також мінімоделі громадського електротранспорту.
— Тролейбуси почали курсувати Рівним 24 грудня у 1974 році. Вони поїхали від майдану Незалежності, — розповів головний інженер тролейбусного управління Сергій Максимчук. — Перший тролейбус, на якому відбулася екскурсія, виїхав на лінію і почав рухатися за маршрутом №1 «РЗВА — Мототрек». Загалом їх тоді виїжджало 25. Водії працювали в спеціальній формі. Проблему пасажирських перевезень у місті було вирішено.
За словами організатора екскурсії та гіда Антона Бриниха, тролейбуси були дводверними марки «Шкода», заводський колір — червоний, але перший тролейбус в Рівному був блакитного кольору.
— Виявилося, що перша водійка Галина Левітіна попросила керівника управління пофарбувати його в блакитний, — розповів пан Антон.
Перших водіїв довелося запрошувати з Полтави та Хмельницького. Згодом відправили на навчання у Київ групу з 30 осіб. Серед них і полтавчанка Катерина Забора.
— В день запуску я повела четвертий тролейбус, — пригадує пані Катерина. — Пасажирів провозила років 20. До сих пір працюю, щоправда, зараз маневровим водієм, тобто без пасажирів, тільки на території депо.
Екскурсійний тролейбус провіз пасажирів по центру міста, зупинившись на каву на майдані, і попрямував далі за маршрутом №6 — тобто до Городка.
— Коли в Городку працював тракторний завод, маршрут №6 був дуже популярним, — каже Антон Бриних. — Пізніше, після закриття заводу, необхідність в курсуванні великої кількості тролейбусів зникла. А на період карантину транспорт тут поки що взагалі не їздить.
Дарина Гузенкова.