Двірників, як красунь, обиратимуть на конкурсі

2003 0

Ми у соцмережах:

Двірників, як красунь, обиратимуть на конкурсі

Міська влада Рівного незабаром найматиме на роботу двірників на конкурсній основі. Адже послуга з прибирання подвір'їв нині є основною у роботі міських житлово-комунальних підприємств. У планах міських чиновників — оголошувати конкурси й на обслуговування територій ЖКП і розташованих на них будинків. І не обов'язково переможцями цих конкурсів будуть ті ЖКП, які пережили перший етап реформування — так зване укрупнення.

Володимир Хомко, міський голова Рівного: — Найбільше проблем у нас було з ЖКП "Центральне" та "Паркове", які ми ліквідували. Якби цього не зробили, довелося б і надалі щороку з бюджету доплачувати 3,5 мільйона гривень. Вважаю, що у Рівному має бути максимум три ЖКП, які б могли заробляти кошти і працювати без збитків. Зараз найгірша ситуація у ЖКП "Перспективне". А ЖКП "Сонячне", "Західне", "Галицьке" вперше за минулий рік скоротили заборгованість. Зробили це за рахунок того, що почали рахувати гроші: скоротили штат, зменшили розмір зарплатні тощо. Тобто ці ЖКП почали працювати краще фінансово. Про якість послуг не говорю, бо це — окрема тема. Що буде далі? Керівники ЖКП нам тепер звітуватимуть про роботу щоквартально. А згодом буде й таке, що ЖКП на своїх сайтах розміщуватимуть інформацію по кожному будинку про зібрану квартплату і про те, на що вона витрачена. А щоб послуги були якісними, повинна бути конкуренція. Наведу приклад. У нас є аварійна служба при ЖКП "Покровське". Надавати такі послуги захотіли й у ТОВ "РівнеДімСервіс". Ми розділили між ними місто. І я наказав телефонній службі міськвиконкому 1553 після кожного виклику цих аварійних служб телефонувати до людей і запитувати, як їх обслужили: чи посміхалися, чи віталися, чи тверезі були. Після цього в обох службах форму пошили, лейби вчепили, вітаються, усміхаються, бо розуміють, що втратять роботу, якщо ними не будуть задоволені. Так само повинно бути і з ЖКП. А в кінцевому підсумку їх не повинно залишитися взагалі. Натомість мають з'явитися управлінські компанії, які збирають квартплату з будинків і з конкурсу наймають на якийсь період спеціалізовані фірми на виконання тих чи інших робіт. Якщо така компанія добре працює, угоду з нею можна продовжувати, якщо ні — укладати з іншою. Штат такої компанії усього 5-7 працівників. Я планував створити у Рівному таку компанію, але в українському законодавстві не передбачений тариф на послугу з управління будинком. Тому поки що здамо на обслуговування з конкурсу територію гірших за фінансовими показниками ЖКП, роздробивши її. У конкурсі, який відбудеться у першому півріччі цього року, зможуть взяти участь і наші, й чужі ЖКП, і приватні структури. Якщо якась приватна структура виграє конкурс, умовою буде, щоб на чолі підприємства, яке працюватиме у Рівному, поставити нашу працівницю управління ЖКГ Олену Базуріну. Адже ми її вчили спеціально для того, щоб вона очолила управлінську компанію і взагалі керувала всіма цими перетвореннями в галузі у місті. Коли ж послугу з управління будинком буде узаконено, зможемо створити свою управлінську компанію. Микола Тарасюк, начальник ЖКП "Західне": — Після ліквідації ЖКП "Паркове" до нас приєднали більшу частину їхнього житлового фонду. Якщо раніше на обслуговуванні було 87 будинків, то тепер — 178. Житловий фонд, який ми прийняли у спадок, залишає бажати кращого. В будинках, які й раніше ми обслуговували, зроблено майже все — у деяких залишалось хіба що в під'їздах квіточки малювати. Та й рівень проплат від населення в наших будинках був і залишається на рівні 100%. У прийнятих будинках навпаки — проплати на 75-90%, і роботи непочатий край. Передача будинків відбувалась в два етапи: на початку минулого року та в липні. За цей час власними силами підлатали найбільш занедбані будинки, утеплили частину підвалів, під'їздів, у деяких двері замінили. Та коли почав діяти побудинковий тариф, і цього зробити неможливо. Неодноразово намагався пояснити людям, що зібраних з них коштів вистачить лише на обов'язкові платежі — обслуговування ліфтів, електроенергію, дератизацію та послуги аварійної служби, що нам не підпорядковується. На поточні ремонти під'їздів коштів з таким рівнем проплат зовсім не лишається. Втім, переконати мешканців прийнятих на обслуговування з ЖКП "Паркове" будинків поки дуже складно. Після того, як наша територія обслуговування збільшилась, змушені були набрати додатково двірників, слюсарів, пічників та електриків. Здебільшого це колишні працівники вже ліквідованих ЖКП "Центральне" та "Паркове". Кількість інженерно-технічних працівників залишилась такою ж, як і раніше. Від збільшення території обслуговування певною мірою страждає оперативність надання послуг. Авральні ситуації намагаємось оперативно вирішувати, а ось з поточними іноді виникають затримки. Жодного приміщення від ліквідованих ЖКП нам не передали. Власне, як і спецтехніку. Хоча її нам на обслуговування такої великої території дуже бракує. Єдине — на умовах оренди вдалось отримати від ліквідатора ЖКП "Паркове" стареньку "Газель". Щодо здавання будинків на обслуговування з конкурсу — не можу сказати, чи це позитив чи негатив. Бо вже у Рівному було приватне підприємство "ВВ", яке обслуговувало замість ЖКП будинки. І вони потім дісталися нашому ЖКП у жахливому стані, бо мешканці скаржилися на неякісне надання послуг цим приватним підприємством. Тож якщо порядні гравці прийдуть обслуговувати будинки, це буде позитив, якщо аферисти, то потім міській владі доведеться від мешканців наслухатися. Микола Полюхович, колишній начальник ліквідованого ЖКП "Паркове": — Як на мене, укрупнення ЖКП не дало позитивного результату. Приміщення ЖКП "Паркове" знаходилось у центрі і весь житловий фонд був поруч. Я щоранку об'їжджав будинки і знав, де і які проблеми потрібно вирішити. Отримавши заявку, нашим працівникам простіше було дістатись на виклик. Тепер керівництву ЖКП "Західне" значно складніше контролювати територію, яка у них на обслуговуванні, а об'їхати щодня — майже нереально. Додаткового транспорту вони не мають. Працівникам, щоб дістатись на виклик в центр міста з вулиці Вербової, потрібно більше витратити часу. Зрештою, це додаткові витрати на проїзд в громадському транспорті або оренду автомобіля, коли потрібно приїхати на виклик з обладнанням. То в чому позитив? Немає сенсу від укрупнення і з точки зору економії заробітної платні. Майже всі наші колишні працівники тепер працюють в ЖКП "Західне". Щодо ідеї залучення до обслуговування будинків такого посередника, як управлінська компанія, то я ставлюсь до цього зі скептицизмом. Приватна структура ніколи не буде працювати у збиток, так, як іноді змушені бюджетні організації. А збитки все одно будуть, оскільки квартплата не в повній мірі покриває витрати на послуги. Зрештою, доведеться або від цієї ідеї відмовитись, або покривати збитки за рахунок бюджетних коштів.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також