Надія Гладкевич, член міськвиконкому, пояснила, як можна буде розрахуватися за проїзд:
— Чим більше є способів оплати, тим ефективніша система. QR-коди не дуже доречні саме для транспортного рішення: це довго, бо має викликатися ще окремий додаток. Найпростіше — оплата транспортною або банківською карткою, може бути карта лояльності чи інше. Або одноразові квитки, якщо це люди, які не проживають на території громади. На ринку є декілька постачальників послуг, вони пропонують весь спектр можливих способів розрахунку. Питання тут уже не у формі оплати, а в загальній моделі. Щоб система була ефективна, потрібна велика робота саме органів міської влади, бо протидія приватних перевізників досить велика — вони не хочуть виходити з «тіні». З комунальним транспортом, за нашим досвідом, немає жодних проблем. Все стає прозорим, особливо по пільгових перевезеннях. Готівка зазвичай важлива на початках. Хоча чим менше готівки, тим ефективніша система.
Євгеній Іванішин, заступник міського голови Рівного:
— Чим більше буде способів оплати, тим вищий бал отримає потенційний оператор. Ми шукаємо інвестора, який вкладе свої кошти, поставить своє обладнання і територіальна громада не витрачатиме на це коштів. Ми цьогоріч можемо провести конкурс, до кінця року обрати оператора-переможця і почати впровадження з січня 2025 року. Ми висунули низку вимог, зокрема, нас цікавить швидкість впровадження цього проєкту.
Рівняни ж більше переймаються, що вартість послуг з появою «електронного квитка» може зрости — через необхідність оплачувати послуги оператора електронної системи.
— Ті, хто здійснює перевезення, говорять, що собівартість давно вже є вищою за встановлений тариф. А управлінці міста відстоюють позицію, що не варто підвищувати тарифи, — додав заступник міського голови.
Олена РАКС.





