Залізничний переїзд на вулиці Пересопницькій — місце, де утворюються найдовші затори у Рівному. Водії, а заодно і пішоходи можуть простояти як п’ять хвилин, так і близько години. Довгі закриття та незручності для автомобілістів виникають через близькість переїзду до залізничного вокзалу та колій, де відстоюються потяги. Проблему з рухом на цій ділянці обговорюють вже давно, проте на вирішення її немає ні грошей, ні бажання.
Якщо переїзд не закритий, проїхати, наприклад, зі сторони центрального ринку чи проспекту Миру у сторону Ювілейного через Пересопницьку значно швидше, аніж Соборною, яка зазвичай у корках зранку до вечора. Для того, аби рівненські водії знали, чи є проїзд через залізничні колії і могли орієнтуватися, кудою краще їхати, навіть розробили спеціальний додаток на телефон та бот в телеграмі «Рівненський переїзд». Вони показують, коли шлагбаум закривається чи відкривається і на скільки часу. Проте і про додаток знають не всі, і тим паче, що користуються ним у дорозі ще менше людей.
Вирішити проблему з проїздом центром пропонувала попередня міська рада, зробивши повноцінну дорогу від залізничного вокзалу, повз ринок Дикого вулицею Залізничною і з виїздом на вулицю Степана Бандери. Дорога там є і сьогодні, проте через активну торгівлю, припарковані автівки покупців та базарників їхати нею незручно. Реалізувати цей проект не змогли, оскільки міська рада вирішила продовжити термін оренди землі для ринку. Проте у майбутньому втілити його значно простіше, аніж розв’язати проблему з проїздом через залізничний переїзд.
Автомобілісти, які застрягають у заторах на Пересопницькій, обурюються: мовляв, потрібно збудувати естакаду чи підземний проїзд для автомобілів, тобто під залізничними коліями. Згадали навіть проект, який розробляли свого часу у Діпромісті. Проте ні місту, ні тим паче Укрзалізниці, яка у боргах, такі проекти не під силу. Навіть за будівництво значно дешевшого пішохідного переходу через колії на вулиці Малорівненській міська влада вела перемовини з залізничниками близько десяти років.
— Колись «Діпромісто» розробляло детальний план центру Рівного, зокрема і організації дорожнього руху, — розповідає керівник рівненської філії державного підприємства «Науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» ім.Білоконя» Роман Семенченко. — На Пересопницькій, наскільки пригадую, пропонували збудувати естакаду над переїздом, а навпроти Будинку офіцерів зробити кільце. Але ідею з планом не втілили у життя. Землю віддали у приватні руки, тож багато з того, що хотіли, вже неможливо реалізувати. Нині, зважаючи на стан економіки, збудувати естакаду на Пересопницькій також неможливо. Це страшенно вартісне будівництво. Я пам’ятаю, як у 50-х будували шляхопровід на Соборній: це були гроші зовсім не з місцевого бюджету, це був всесоюзний проект, який реалізовували зі стратегічних розрахунків.
Володимир Пилипчук, начальник управління житлово-комунального господарства Рівного:
— Переїзд — це справді проблема, але так само проблема — парковки у центрі міста, проїзд вулицею Степана Бандери. Це все потрібно вирішувати у комплексі. Колись була ідея, наприклад, зробити з вулиці Коцюбинського виїзд на вулицю Небесної Сотні, але зараз її ніхто не обговорює, хоча вона, можливо, і актуальна. Найбільш нагально зараз — вирішити проблему з мостом на Соборній, який потрібно ремонтувати. Лише опісля — братися за будівництво інших розв’язок. Але на проектно-кошторисну документацію на ремонт мосту дали тільки 300 тис. грн з потрібного близько 1 млн грн. Будівництво естакади на Пересопницькій, втім, могло би вирішити багато проблем. На сьогодні у місті над залізничними коліями є три мости — і їх катастрофічно не вистачає, тому що кількість автомобілів збільшується. Якби була якась державна програма, щоб підтримати Рівне у цьому, було б досить непогано. А поки можна користуватися додатком, який розробили для переїзду, я сам по ньому їжджу — він досить непогано працює, немає ніяких питань.
Олеся АНТОНЕНКО.