Із середини лютого учасники чемпіонату України з футболу, який проводить українська "прем'єр-ліга", бігають засніженими футбольними полями за практично повної відсутності глядачів. Людині, не посвяченій у тонкощі вітчизняного футбольного господарства, хочеться запитати: навіщо? Навіщо футбольні команди їздять туди-сюди, витрачаючи чималі кошти на підготовку стадіонів, на які взимку та ранньої весни все одно майже ніхто не ходить?
Я не прихильник довільних вигадок. Тому просто відкрив регламент поточного чемпіонату України з футболу. І дізнався, що мета проведення цього турніру — визначення чемпіонів і призерів. Дуже цікаво. Але виникає запитання — навіщо заради цього тримати цілу "прем'єр-лігу", коли для заявленої мети достатньо скласти календар чемпіонату, що займає на комп'ютері не більш як 10 хвилин? Чим ще займається "прем'єр ліга" решту часу — тобто 364 з половиною дня на рік?
І на це запитання є відповідь у регламенті. Там написано, що завданням чемпіонату, окрім власне проведення футбольних матчів, є ще й "забезпечення умов для формування брендів "Титульний спонсор — чемпіонат України з футболу" та Титульний спонсор — суперкубок України з футболу". Тобто наші футбольні професіонали не просто ганяють м'яча на порожніх стадіонах, а "формують бренди". Так би одразу і сказали. І всі зрозуміли би після цього — чому змагання української "прем'єр-ліги" так відрізняються від гри у футбол, яку в усьому світі дивляться мільярди глядачів, і на якій заробляють шалені гроші.
Я так розумію, що із "формуванням брендів" у нашої "прем'єр-ліги" в останні 10 років, які ця ліга існує, якось не складається. Не біда. Цього тижня до нас привезуть зі Швейцарії фахівця на прізвище Грімм. Він стане новим керівником "прем'єр-ліги". Після цього справи із "формуванням брендів" мають піти краще.
Запитаєте, а як же футбол? Видовище, яке має збирати повні стадіони, приносити задоволення глядачам і гроші командам? Не ставте більше таких запитань. Читайте регламент. Там про це нічого не сказано. Винятково про "формування брендів".