Гроші на дороги: вистачить для білорусів і на «північну об’їзну»

2580 3

Ми у соцмережах:

Гроші на дороги: вистачить для білорусів і на «північну об’їзну»

Торік на ремонти головних автошляхів Рівненщини, тобто доріг національного та міжнародного значення, було виділено майже мільярд гривень. Цього року суму зменшили до 370 мільйонів, тож грошей не вистачить навіть на ті ділянки, які вже почали робити.

Грошей поменшало з кількох причин. Перш за все, закінчився так званий митний експеримент, за рахунок якого область торік отримала понад 300 млн грн. По-друге, в «Укравтодорі» місцевим представникам Служби автодоріг, які приїхали просити гроші, прямо заявили: народні депутати розібрали дорожній фонд на «інші потреби». Тож цього року коштів з державного бюджету на середні поточні ремонти міжнародних та національних доріг на Рівненщині виділять лише 370 млн грн — третину від потреби.

Оскільки сума замала, не вистачить коштів на кілька ділянок дороги Городище-Рівне-Старокостянтинів, які підрядники почали ремонтувати торік за рахунок «митного експерименту» і мали завершити ремонт у 2019?му. Зокрема, встигли покласти тільки нижній шар асфальту на ділянці біля Олександрії Рівненського району та Данчимоста Костопільського району. Тепер Служба автодоріг гроші на завершення цих ділянок проситиме з обласного бюджету, а це майже кілька десятків мільйонів гривень.

З суми, яку область отримає з держбюджету, 70 млн грн піде на заміну шарів асфальту (поточний середній ремонт) від зоопарку до Житинського кільця (дорога Городище-Рівне-Старокостянтинів), 20 млн грн — на ремонт двох ділянок у Дубні, де висока концентрація ДТП (траса Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече), 400 тис. грн — на встановлення світлофора у Дубні (біля школи в районі цукрового заводу), 15 млн грн — на ремонт мосту в Ремчицях Сарненського району.

50 млн грн цього року виділять на капітальний ремонт дороги на Луцьк (шести кілометрів від Азотівського кільця у Рівному до Карпилівки), яку робить білоруське ВАТ «Дорожньо-будівельний трест №4 м.Брест». Білоруси виграли тендер на 290 млн грн торік і до кінця грудня проклали асфальт на 750 метрах, освоївши 65 млн грн. Компанія встановила свій асфальтний завод у Городку і відновити ремонтні роботи повинна у березні.

Решта коштів, виділених з держбюджету, піде на втілення у життя проекту північної об’їзної Рівного, яка з’єднає траси Київ-Чоп та Рівне-Луцьк. Наразі ще проходить експертизу проектно-кошторисна документація, тож коли оголосять тендер на роботи — поки не відомо.

Хоча на капітальні та поточні середні ремонти грошей поменшало, Рівненщина цього року отримає на 90 млн грн більше на експлуатаційне утримання доріг — 196 млн грн. «Рівнеобл­автодор» з них забере 129 млн грн на ямкові ремонти, чищення доріг від снігу, посипання сіллю та догляд за дорогами. 20 млн грн витратять на освітлення, а також буде проведено тендер на закупорювання швів та тріщин струменевим методом.

А окрім того, додаткові 50 млн грн нададуть на порятунок траси Київ-Чоп, яку капітально відремонтували до Євро-2012 і яка мала б слугувати роками, якби її належно утримували. Заступник начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області Микола Козачок зазначає, що сьогодні дорога на багатьох ділянках зруйнована, бо було «недотримано норм міжремонтного утримання». Так, щосім років потрібно замінювати верхній шар асфальту, але грошей Укравтодор на ці роботи не передбачав.

На виділені цього року 50 млн грн проведуть тендер. Підрядник, який виграє, буде зобов’язаний ремонтувати Київ-Чоп лише методом карт, тобто рівно вирізатиме шматки асфальту та кластиме новий. На деяких ділянках зрізатимуть по кілька кілометрів. Наприклад, між Михайлівкою та Крупцем Радивилівського району. До слова, трасою Київ-Чоп на Рівненщині щодня проїздить 18-25 тис. авто, з яких 5 тисяч — важковаговий транспорт. 500-800 вантажівок, попри заборону, важать більше 50 тонн. Вони, перепади погоди та сіль, якою посипають дороги взимку, найбільше руйнують дорожнє покриття, зазначив Микола Козачок.

Торік, додамо, на Рівненщині було здано в експлуатацію 82 кілометри відремонтованих доріг. Як запевняє Микола Козачок, з фірмами розрахувалися тільки після того, як зроблене перевірили київські спеціалісти. Дві фірми, які ремонтували трасу Городище-Рівне-Старокостянтинів, перекладали за свій кошт асфальт на ділянках, де знайшли порушення технологій. А за дорогу до Білого озера у Володимирецькому районі грошей підряднику — фірмі «Фіалка» — так і не заплатили, оскільки асфальт, визнали експерти, неналежної товщини.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також