А ще, їм не подобається програма розвитку автомобільного транспорту громади на 2023–2027 роки.
Дев'ятеро міських депутатів подали документ, в якому просять скасувати два рішення, нещодавно прийнятих на сесії міської ради Рівного - обидва стосуються міського громадського транспорту. А точніше - закупівлі 20 автобусів для міста, на які "Рівнелектроавтотрансу" раніше дозволили взяти багатомільйонний кредит у банку. Тепер дозвіл на цей кредит пропонують скасувати. Як і "автомобільну" програму.
Зокрема, серед причин називають, що в пояснювальних записках не обгрунтовано необхідність закупівлі саме такого транспорту, що не вказано, скільки конкретно одиниць не вистачає місту, які райони міста потребують покращення пасажирських перевезень і таке інше.
Авторами цього проєкту рішення стали Святослав Клічук, Роман Денисюк, Зураб Кантарія, Оксана Майборода, Анастасія Кулакевич, Федір Мисюра, Павло Алексєвич, Микола Бляшин та Тарас Обоїста.
Василь Сливка, начальник міського управління транспорту і зав’язку:
- Договір з переможцем ще не підписано. Тендер тільки відбувся, а ще ж дається кілька днів на оскарження, на оформлення документів – є певна процедура. Побачимо, як воно буде. В ідеалі, щоб «закрити» місто вистачило би 100 таких автобусів середньої місткості, які їздитимуть в режимі маршрутного таксі. Вони більші, м’якші, дають можливість комфортного пересування пасажирам з інвалідністю.
Валентин Демчук, президент ГО «Союз перевізників України», не такий оптимістичний:
- Я завжди за те, щоб підходити до питання комплексно - яку ми переслідуємо мету, яка стратегія розвитку? Цього всього тут не бачу, лише якісь тимчасові намагання щось купити. Яка взагалі концепція: рухаємося до кращого, дорожчого транспорту, до більших витрат з бюджету чи збільшуємо зобов’язання підприємців і вони вкладають свої гроші? Про екологічну складову взагалі помовчу, чи на неї хтось увагу звернув? Так, потрібно оновлювати рухомий склад, але я обирав би не дизель, а швидше, електроавтобуси. І брав би великогабаритний транспорт, щоб розвантажити наші вулиці. Що ж, можливо, «атамани» - якраз краще з того, що є зараз в українського виробника. Але по місткості вони не відрізняються від «богданів» та «еталонів». Тому, на мою думку, такі намагання влади виглядають дещо безтолково. Чи витіснять з ринку приватних перевізників? В принципі, ми цього давно очікували. Перевізникам і так, особливо ніхто не допомагає, не заохочує, і відношення в них до цього бізнесу відповідне – надприбутків немає. Тож не буде і про що шкодувати, по великому рахунку.