Інтернет у телефоні: як обрати найкращий та захистити власні дані

435 0
Дмитро Дзябура

Уявити життя без смартфону уже важко. А з приходом в Україну швидкісного мобільного Інтернету користувачі смартфонів все рідше використовують телевізори чи стаціонарні комп’ютери. Аби задовольнити потреби користувачів, мобільні оператори швидкими темпами модернізують свої мережі, при цьому підвищуючи тарифи. Тож у пошуках оптимального зв’язку рівняни все частіше звертають увагу на пропозиції від lifecell, який для Рівного, наприклад, пропонує найдешевший мобільний Інтернет в Україні. Про сучасний ринок мобільного зв’язку, тарифи для рівнян та виклики майбутнього ми розпитали безпосередньо у директора з маркетингу lifecell Дмитра Дзябури.

— Рік тому в Україні нарешті з’явився мобільний зв’язок четвертого покоління. Цікаво, на що використовують українці мобільний Інтернет насамперед?

— Досить тривалий час Україна значно відставала від найбільш технологічно розвинутих країн світу. Із великою затримкою у нас були запущені третя та четверта генерації мобільного зв’язку. Тому ми пишаємось, що в 2015 та 2018 роках lifecell першим запустив 3G+ та 4.5G в країні. Наразі наші абоненти вже активно користуються можливостями, які надає мережа нового покоління та дата-орієнтовані тарифні плани — переглядають відео, закачують великі файли, слухають музику та радіо онлайн, користуються соцмережами, не обмежуючи себе в споживанні мобільного Інтернету.

Загалом обсяг трафіку після запуску 4.5G у мережі оператора зріс на 134% за рік, що говорить про високий рівень зацікавленості абонентів та готовність до користування послугами нових стандартів зв’язку. В мережі lifecell наразі 77% абонентів є користувачами смартфонів, і цей показник найвищий серед найбільших мобільних операторів. Якщо говорити про те, для чого наші абоненти використовують мобільний Інтернет, то насамперед це відеосервіси — 36%, інтернет-трафік через браузер і додатки — 33%, соцмережі — 26%, месенджери — 4%.

До речі, торік влітку доступ до Інтернету четвертого покоління отримали серед перших також і жителі Рівного. І тепер рівняни все активніше користуються новітніми технологіями — майже за рік трафік у місті зріс на 81%, а з моменту старту нових стандартів зв’язку (3G і 4G) — на 3043% (!!!).

— В Україні справді один з найдешевших у світі швидкісний мобільний інтернет та й сам мобільний зв’язок?

— Так! В Україні середня ціна за користування мобільним зв’язком становить близько $2,5 на місяць, що є одним з найдешевших цінників у світі. У 2018 році британський провайдер Cable.co.uk опублікував результати дослідження понад 6 тис. тарифних планів по всьому світу, яке аналізує доступність Інтернету в 230 країнах. Згідно з отриманими даними, мобільний Інтернет в Україні виявився найдешевшим у Європі та четвертим за доступністю у світі. Вартість 1 ГБ мобільного трафіку в нашій країні становить $0,51. Навіть у наших найближчих сусідів вартість мобільного зв’язку значно вища. Наприклад, у Білорусі (48 місце) за 1 ГБ мобільних даних доведеться заплатити в середньому $2,36 — в 4,6 раза більше ніж в Україні, в Молдові (57 місце) — $2,85 за 1 ГБ трафіку, а в Угорщині (135 місце) — $6,56.

Такі тарифи, звісно, дуже приємні для абонентів, але при цьому стримують подальший розвиток галузі та притік нових інвестицій. Хоча й на сьогодні мобільні оператори є одними з найбільших інвесторів та платників податків в країні. Наприклад, наша материнська компанія Turkcell (а lifecell є частиною цієї міжнародної телекомунікаційної групи) інвестувала в економіку України близько 2 млрд доларів США за останні 15 років.

— Ширяться чутки, що невдовзі мобільний Інтернет витіснить WiFi. А чи не задороге задоволення — мати швидкісний мобільний Інтернет завжди в кишені?

— Cьогодні ми спостерігаємо тренд, що мобільний Інтернет стає все доступнішим, а вартість фіксованого Інтернету постійно зростає. При цьому мобільний Інтернет став надавати такі швидкості і якість, що вони часто навіть більш конкурентні з тим самим WiFi. І просто немає потреби перемикатись на WiFi.

Щодо вартості — в Україні вона дуже невисока, є широкий вибір тарифних пропозицій з великими обсягами мобільного Інтернету. Це дозволяє конкурувати з провайдерами стаціонарного Інтернету, але при цьому надавати послуги там, де перебуває користувач, без прив’язки до дому чи офісу. Вдома, на роботі, у кафе, у парку, на стадіоні чи у транспорті — мобільний Інтернет завжди з вами. Крім того, і це є дуже важливим фактором, мобільний Інтернет має високий ступінь захисту, на відміну від гостьових WiFi-мереж, які надають доступ абонентам без авторизації.

— У Рівному діє тарифний план «Десяточка» від lifecell: за десять гривень абонент у місті отримує 10 ГБ на чотири тижні. А якщо користувач використає більше гігабайт чи виїде за межі міста, який тариф діятиме? І чи не підвищите ви його без попередження, як часто роблять інші оператори?

— Наш тариф «Десяточка» є цікавою пропозицією спеціально для жителів Рівного і працює винятково в межах міста. І ми гарантуємо, що вартість пакета залишатиметься незмінною аж до завершення літа 2020 року. Наповнення тарифу включає: Інтернет — 10 ГБ; безліміт на номери lifecell; 100 хвилин на інші номери по Україні (міські та інші мобільні); безлімітний доступ у Facebook; вартість одного SMS-повідомлення — 25 коп.

Якщо ж абонент опинився поза межами Рівного, то цей тариф діє до кінця дня, коли було здійснено останній вихідний дзвінок в зоні дії тарифу. З наступного дня перебування поза межами міста тарифікація дзвінків складає 60 коп./хв на всі номери по Україні, 250 МБ Інтернету — 10 грн на 5 днів, 25 коп. за одне SMS-повідомлення. При поверненні в зону міста тариф знову автоматично активується. Якщо ж абонент вичерпав обсяги послуг в рамках пакету «Десяточка», він може замовити новий пакет. Для цього потрібно набрати комбінацію *700#.

— Як отримати швидкісний мобільний Інтернет від lifecell?

— 4.5G надає високу швидкість передачі даних та можливість користуватися найкращими діджитал-сервісами, мати цілодобовий доступ до фінансових та адміністративних сервісів, дозволяє переглядати HD-відео без затримок та грати в онлайн-ігри. А скільки можливостей тепер відкривається для бізнесу: логістичні сервіси, інтернет-торгівля, комунікації, нові транспорті сервіси, телемедицина, онлайн-навчання, та й просто віддалена робота. Ми щодня відчуваємо на собі вплив інформаційного суспільства та цифрової економіки. І вже невдовзі «країна в смартфоні» буде поширеним сервісом для всіх нас. І без 4G в телефоні вже просто ніяк!

А для того щоб використовувати найшвидший мобільний Інтернет в Україні, в першу чергу, абоненту необхідно мати SIM-карту з підтримкою стандарту 4G/LTE (USIM-карта) та смартфон з підтримкою 4G/LTE. Перевірити готовність смартфону та SIM-карти, можна набравши номер *455# й натиснувши кнопку виклику, зателефонувавши на номер 5433 (безкоштовно), у мобільному додатку My lifecell або на сайті https://4g.lifecell.ua.

Також працівники магазинів lifecell в самому Рівному, що розташовані на проспекті Миру або на вулиці Соборній, радо проконсультують абонентів з усіх питань, пов’язаних із використанням мобільного Інтернету або вибором тарифного плану.

— Користувачів хвилює питання безпеки. Як, наприклад, захистити свою сім-карту від шахраїв? Не раз чули про те, що карту можна заблокувати і перевипустити, але вже на іншу людину.

— У сучасного абонента більшість банківських сервісів, соціальні мережі, поштові скриньки підключено до SMS-карти мобільного телефону. При цьому кількість анонімних абонентів в Україні, які користуються припейд-послугами мобільних операторів, складає близько 90%. Це дуже високий показник, порівняно з тими ж сусідніми країнами ЄС, в більшості яких обов’язкова реєстрація абонентів. І саме ця незахищеність через відсутність реєстрації й відкриває шахраям можливості для махінацій. Насамперед вони намагаються отримати доступ до банківських карт або фінансових додатків, персональних даних, акаунтів у соціальних мережах, листування по e-mail, фото і відео абонента. Найбільш поширені шахрайські схеми пов’язані саме з блокуванням і перевипуском SIM-карти.

Найбільш дієвим методом захисту є реєстрація номера, адже саме анонімність припейд-абонентів відкриває шляхи шахраям, для яких заволодіти SIM-карткою — це лише проміжний етап. Можна зареєструватись, до речі, та залишитись на припейді, а можна й перейти на контрактне обслуговування. Тоді, крім захисту номера, абоненти також отримують додаткові переваги та сервіси.

Сама реєстрація дуже проста і може бути здійснена в будь-якому магазині lifecell. Абоненту потрібно мати при собі посвідчення особи (перелік цих документів визначено чинним законодавством). Крім того, lifecell почав першим пропонувати своїм абонентам новий метод дистанційної реєстрації або переходу на контрактне обслуговування — цей сервіс доступний онлайн на нашому сайті для всіх абонентів, які вже користуються віддаленою авторизацією BankID Приват Банку. Обидва варіанти (реєстрація номера та укладення індивідуального контракту) передбачають посилення захисту персональних даних, а також «юридично закріплюють» номер за конкретною людиною.

— Кажуть, що тепер можна змінити мобільного оператора, але зберегти свій повний номер. Невже це справді так? І що 067, 050, 063 та інші поширені коди тепер не прив’язані до конкретного мобільного оператора?

— Нарешті українські абоненти отримали повну свободу вибору! Багатостраждальне впровадження послуги повного перенесення номера в Україні (MNP) зайняло 9 років після прийняття відповідного закону, і нарешті з 1 травня цього року послуга стала доступною для українців. Цей сервіс дозволяє абонентам змінювати мобільного оператора, але при цьому зберігати свій звичний повний номер із тризначним кодом.

Вперше можливість, зберігаючи свій повний номер (включно з кодом), змінювати телеком-оператора з’явилась у Великобританії ще в 1999 році. На сьогодні послуга MNP доступна у всіх європейських країнах, більшості країн Південної Америки, майже у всіх країнах Південної Азії, Австралії тощо.

Завдяки впровадженню MNP ви можете обирати оператора відповідно до якості послуг, вартості та наявності всіх необхідних сервісів, при цьому не втрачаючи той номер, яким вже користуєтесь, до якого прив’язані банківські та дисконтні картки, акаунти у соцмережах, доступи до сайтів та мобільних додатків, контакти друзів, родичів чи клієнтів. За декілька місяців тисячі українців вже скористувалися цією послугою. А детально про те, як скористатися послугою, можна дізнатися на сайті mnp.com.ua.

Сергій ТКАЧЕНКО.

На правах реклами.

 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

Залиште вiдповiдь

Читайте також