Із марсіанами та спецслужбами

1020 0

Ми у соцмережах:

Із марсіанами та спецслужбами

З якими тільки проханнями та скаргами не звертаються до рівненських чиновників! Деякі зі звернень настільки дивні, що представникам органів влади навіть доводиться цікавитися станом психічного здоров’я скаржників. Втім, навіть на такі звернення вони відповідають, бо закон зобов’язує. А бувають також просто цікаві ситуації у скаржників чи цікаві їхні ідеї, які вони пропонують владі втілити.

Хомка просили відповісти, чому в Бердянську до хати прибудували гараж Міський голова Рівного Володимир Хомко любить в суботу-неділю, коли тиша і нікого немає поруч, перечитати звернення, які йому надійшли. Серед них, стверджує він, приблизно 80% — адекватні. Тому Володимир Хомко вважає нормальним, що люди йому пишуть, адже визнає, що у влади є недопрацювання. Левова частка звернень до міського голови — це прохання про надання житла чи земельних ділянок і скарг на житлово-комунальні проблеми. — З великим жалем розумію, що не всі питання можу вирішити: скажімо, надати таку кількість квартир, як потрібно, чи земельних ділянок, — розповідає Володимир Хомко. — Дуже багато також надходить скарг на конфлікти людей між собою, на сварки між сусідами. Скажімо, не можуть поділити майна родичі. То я зразу кажу, що ні в які майнові скарги, релігійні конфлікти втручатися не збираюсь. Для цього є суд. Тож на такі звернення ми лише даємо формальні відповіді. Є й неадекватні скарги. Їх близько 20% від загальної кількості. Так, у нас є чотири таких постійні дописувачі, і скарги вони пишуть останні років 20. Наприклад, одна жінка пише в тиждень приблизно 3-4 скарги. Із останніх, на мою думку неадекватних скарг, що запам’яталося: чоловік написав, що у нього на вулиці Дімітрова в Бердянську до будинку незаконно прибудували гараж. Він три роки ходив у міськвиконком Бердянська і йому не дали ніякої відповіді. Тож на підставі того, що він народився і тривалий час жив у Рівному, просить відповісти мене, міського голову Рівного, чому до його будинку прибудували гараж. Є також жінка-скаржниця, яка скаржиться, що всі мешканці її будинку — сатаністи, що її дратують голоси з розетки. Інша скаржиться, що за нею спостерігають марсіани. Гемі скаржилися на стеження за скаржником з лампочок До начальника міського управління житлово-комунального господарства Івана Геми теж звертаються із дивними скаргами. Йому скаржилися на інопланетян та спецслужби, які начебто стежать за скаржником із розетки, вимикача, лампочок, хочуть його виселити з житла. — Закон про звернення громадян ніхто не скасовував, тому мусимо й на такі звернення відповідати, — пояснює Іван Гема. — Обіцяємо розібратися, радимо, куди звернутися. З’ясовуємо також у психіатричних спецзакладах, чи не перебуває людина у них на обліку. Такі скаржники, до речі, зазвичай звертаються у всі можливі інстанції: в СБУ, прокуратуру, міліцію, до міського голови, голови облдержадміністрації, Президента. А так 90% скарг, які надходять до нас, належать до нашої компетенції. З них 99% залежать від наявності бюджетних коштів. Юхименку вдалося вирішити одним дзвінком проблему, на яку скаржилися п’ять років Найбільш пам’ятним для заступника голови облдержадміністрації Анатолія Юхименка стало звернення ветерана із Зарічненського району. — Цьому чоловіку вже було за 70 років, — розповідає Анатолій Юхименко. — Він просив зрізати біля його обійстя сухе дерево, бо воно могло впасти і зруйнувати йому хату. Протягом п’яти років ветеран звертався в усі можливі інстанції. Направив 20 чи 30 скарг, але безрезультатно. Ми направили це звернення голові Зарічненської райдержадміністрації, але звідти відповіли, що зрізання дерева — не в їхній компетенції. Тільки після того, як я особисто зателефонував голові райдержадміністрації, до вечора в той же день дерево зрізали. В Данильчука просили 3 тисячі доларів, а до Світлани Богатирчук-Кривко зверталися анонімні алкоголіки Найцікавіше звернення до голови обласної ради Олександра Данильчука було, коли ще він був народним депутатом. — Податківець просив гроші — 3 тисячі доларів — на розмитнення автомобіля, — пригадав п.Данильчук. — Ну я йому тоді сказав все, що про нього думаю. Адже це був 1998 рік, коли людям по півроку не платили зарплату, а пенсія була 52 грн. А на посаді голови обласної ради всі звернення до мене — традиційні. Просять матеріальну допомогу, бо корова здохла чи хата згоріла, або на лікування. У начальника головного управління Держкомзему області, депутата міськради Світлани Богатирчук-Кривко найнезвичайнішими звертальниками були анонімні алкоголіки: — Ще коли працювала заступником міського голови, до мене прийшли колишні алкоголіки, які об’єдналися в Асоціацію. Вони звернулися, щоб допомогла провести навчальний семінар, виділила приміщення, надала допомогу щодо оформлення статуту. І я вже четвертий рік справді потихеньку допомагаю цій організації, тому що поважаю людей, які побороли алкоголізм. Адже доводилося стикатися із такою проблемою: друзі підпадали під вплив алкоголю. Я пригадую, який у членів Асоціації був зовнішній вигляд чотири роки тому, коли вони вперше прийшли до мене, і як вони виглядають тепер. Відчувається, що вони відчули радість життя. Нині вони залучають в організацію все більше членів і досі приходять до мене як до депутата. До речі, коли було голосування за мене на виборах, то, як я дізналася потім, на спецдільниці у наркодиспансері майже всі голосували за мене. Щоб позбутися нав’язливої скаржниці, довелося телефонувати їй на роботу Начальнику обласного управління захисту прав споживачів Євгенії Мосіюк найбільше запам’яталася скарга на те, що у супермаркеті охоронці затримали жінку — відомого лікаря — і звинуватили у крадіжці шкарпеток. — Вона купувала кілька пар шкарпеток і дві з них касир чомусь не «пробила» через касу. Втім, замість касира у цьому випадку звинуватили покупця. Це найяскравіший випадок, з яким нам доводилося розбиратися і захищати лікаря. А є деякі дивні скаржники, які до нас ходять щодня як на роботу. В однієї такої вдома були навіть заведені спеціальні папки для скарг в різні інстанції, кожна з яких підписана: «управління захисту прав споживачів», «управління ЖКГ» тощо. Один раз, щоб вплинути на подібну скаржницю, мені довелося навіть до неї на роботу керівництву телефонувати: «Скажіть, вона у вас працює чи в мене, що до мене щодня ходить?». Після цього вона перестала приходити. Побороти пияцтво пропонували маломірним посудом Начальник відділу звернень громадян Рівненського міськвиконкому Ангеліна Гіль хоч тільки два роки працює на цій посаді, теж стикалася із незвичайними зверненнями до влади: — Якось на прийом до міського голови прийшов мешканець Рівненського району. Він пропонував налагодити в державі випуск маломірного посуду, мовляв, щоб люди не спивалися. І приніс із собою, як зразок, мініатюрну скляночку. Ми переконували його, якщо людина хоче напитися. то посуд не допоможе. І радили з ідеєю звертатися до керівництва свого району. Але чоловік був непохитний. Пояснював, що довіряє лише Володимиру Хомку, який, на його думку, зможе втілити таку ідею в життя, тому він був готовий навіть не бути співавтором ідеї, а подарувати її міському голові. Мирослава ШЕРШЕНЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також