Їзда за неписаними правилами

1253 0

Ми у соцмережах:

Їзда за неписаними правилами

Ще два роки тому в Україні було скасовано спеціальні номери для автомобілів, якими могли користуватися «обрані». Проте кількість привілейованих водіїв відтоді не зменшилася.

Що б там не говорили поважні люди у погонах про рівність перед законом усіх водіїв на дорогах — це неправда. Українці часто вигадують різні нісенітниці, аби відкараскатися від штрафів. Але є люди, яким і вигадувати нічого не треба — від одного вигляду їхнього авто патрульні опускають очі або відвертають голови. І тоді вже не важливо — поїхав привілейований водій на червоне світло, зустрічною смугою чи напідпитку.

Незлісні порушники Під час однієї з прес-конференцій міністр внутрішніх справ Юрій Луценко сказав, що стомився оплачувати квитанції зі штрафами своєї дружини. Цими словами головний міліціонер, мабуть, хотів показати, що в його родині ніхто не ховається за міністерською спиною. Хоча пересічним українцям можна дозволити засумніватися. Народний депутат Тарас Чорновіл відверто зізнається, що правила дорожнього руху іноді порушує: «Типовий український порушник. Напідпитку за кермо не сідаю, на зустрічну смугу, на відміну від мажорів, не виїжджаю, тротуарами не катаюсь, на червоне світло не їду, пішоходів пропускаю. На трасі за перевищення у межах 20 кілометрів зупиняють. Якось навіть отримав «лист щастя» — фото «Візиру». Відразу заплатив, не сперечався». Інший народний депутат, який не користується послугами водія, — Андрій Шкіль, навпаки, переконує, що у «даішників» приводів його зупиняти майже немає: «Я намагаюсь не порушувати правил, однак через стан наших доріг нормально їздити неможливо. І взагалі, я — міський водій. Оскільки маю простенький автомобіль, «даішники» іноді зупиняють — якщо документи перевіряють чи когось ловлять. Між тим відчуваю, що в інспекторів до шикарних автомобілів є певне застереження».

Номерні чиновники В Україні донедавна існувала практика використання спеціальних автомобільних номерів для чиновників. Дво— або тризначні із зображенням тризуба та прапора були запроваджені Адміністрацією Президента, коли її очолював Віктор Медведчук. Видачею таких особистих «кодів» переймалося Державне управління справами. Наступна категорія «козирних» номерів — тризначні номери із зображенням герба — була запроваджена наказом Міністерства внутрішніх справ навесні 2005 року, за Юрія Луценка. Під номером 001 значився Президент України, 002 — голова ВР, 003 — прем’єр-міністр, 004 — державний секретар України, 005 — секретар Ради національної безпеки і оборони України. Їхня кількість за часів міністра Василя Цушка сягнула 225-ти. Цікаво, що ні Ющенко, ні Кучма не їздили на авто з такими номерними знаками. Причина банальна — безпека. Перші особи держави й нині користуються машинами із зовсім непримітними номерами. Також особливу увагу завжди приділяли серіям ВР (Верховна Рада), АП (апарат Президента), КМ (Кабінет Міністрів). Наприклад, свого часу для парламенту п’ятого скликання було зарезервовано 500 номерів від АА 1001 ВР до АА 1500 ВР. Але все це — ніби історія давно минулих днів, адже ще в листопаді 2007 року найвищі посадовці були змушені розпрощатися зі своїми автомобільними спецномерами, тими самими, які давали зелене світло на будь-якому перехресті країни. Того року було підписано Указ «Про скасування спеціальних номерних знаків для службових транспортних засобів», тобто всіх 225-ти таких номерів. Інша «закодована» мода — мати знакові номери, тобто з однаковими цифрами. Наприклад, ті, що складаються з чотирьох «щасливих» сімок або вісімок (кому як подобається). Такі сполучення однакових цифр, як вважають психологи, діють на психіку людини — вона намагається зрозуміти, що означає такий збіг. І хоча ще кілька років тому вони були недоступними для простих смертних, сьогодні такі номерні знаки, якщо вірити працівникам Державної автоінспекції, може придбати кожен охочий. А от у деяких європейських країнах та США подібні «круті» номери продаються лише на спеціальних аукціонах. Зрозуміло, хоча «красиві» номерні знаки і продаються легально, «даішники» усе ж таки грішать організацією бізнесу з їх продажу. Не секрет, аби вибрати кращий номерний знак із наявних на час реєстрації машини в ДАІ, потрібно заплатити. І це не будуть якісь «симетричні» цифри, а звичайне поєднання чотирьох, що краще запам’ятовується. А що вже говорити про номери з нулями? Кажуть, траплялися випадки, коли «клієнт» вимагав від «даішника» знайти номери з однаковими цифрами для всієї родини. Сергій КОЛОМІЄЦЬ, начальник департаменту ДАІ МВС України: — Сьогодні в Україні є лише спеціальні дипломатичні номери. Така практика існує в усьому світі. Але для водіїв авто з подібними номерами — жодних привілеїв на дорогах. Лише посли мають недоторканність. У 2005 році було скасовано всі спеціальні номери з літерами «ВР» та «АП». І нині розмов про відновлення не чути. Я припускаю, що десь на місцях начальники ДАІ можуть придумати собі якісь номери, якусь серію, але ми за це їх караємо. Також деякі номерні знаки можна придбати за підвищеною ціною. Так, чотири сімки чи п’ятірки офіційно коштують 20 тис. грн (тоді як за звичайний треба заплатити трохи більше 100 гривень). Їх може отримати будь-хто. Серед охочих — різні люди, але, як не дивно, власники дорогих машин не хочуть платити 20 тисяч. Є також індивідуальні номери, з різними написами. Проте на дорогах для ДАІ усі рівні, ні для кого привілеїв немає. За порушення ми зупиняємо всіх.

Президентські штрафні Король Швеції Карл ХVІ Густав із дочкою після відвідання музею знайшли на лобовому склі своєї королівської машини квитанцію зі штрафом за неправильне паркування. Король забрав квитанції і сплатив штраф. Президент Парагваю Фернандо Луга, який керував джипом Ford Explorer, проїхав на червоне світло. Його відразу зупинив начальник дорожньої поліції, який саме тоді перевіряв роботу дорожніх постів. Він попросив у порушника водійські права. Як виявилось, термін їх дії закінчився. Поліцейський виписав штраф, а президент пересів на заднє сидіння авто, за кермо якого сів охоронець. Наступного дня штраф було сплачено. Президент Румунії Траян Бесеску, керуючи власним «Фольксвагеном гольфом», в’їхав у машину марки «Дачия». На щастя, під час аварії ніхто не постраждав, але президент сам пішов у поліцію, пройшов тест на алкоголь та визнав свою провину, отримавши три штрафні бали із 15 допустимих. Міністр транспорту Австрії Міхаель Шмід вибачився перед парламентом за розмови по мобільному телефону за кермом, назвав свою поведінку некоректною і подав сам на себе в суд, аби згодом сплатити штраф. Голову поліцейської служби Чехії Владислава Гусака журналісти звинуватили у численних порушеннях правил дорожнього руху. Журналісти впродовж двох днів слідкували за ним і виявили, що дорогою від власного будинку до місця роботи Гусак «мчав» зі швидкістю 70 кілометрів на годину замість дозволених 50-ти, а на автостраді розганявся до 190, замість 130-ти. Після оприлюднення фактів Гусак оштрафував себе на 350 євро та позбавив права водіння авто строком на три місяці. Міністр юстиції Естонії Кен-Марті Вахер також був звинувачений у порушеннях правил дорожнього руху, зокрема у перевищенні швидкості. Загалом — понад 20 порушень впродовж року. Після оприлюднення фактів міністр заявив, що готовий піти у відставку, зазначивши, що через його вчинки може постраждати репутація уряду та партії.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також