Ви не подумайте, я теж щиро зрадів успіху Порошенка, який за який-небудь рік зробив незалежну українську церкву канонічною. Саме про це свідчить отой великий папір, який наш чинний президент демонструє народу з різноманітних рекламних позицій. Тож тепер ми точно канонічні християни, що б там не казали ворожі московити.
Раніше ми теж були християнами, але ті, хто не ходив до московської церкви, вважалися неканонічними. Хоча, якщо правда, на це мало хто зважав. Тепер доведеться – томос зобов’язує. З такої нагоди я почав вивчати православні канони, аби повністю їм відповідати. Канонів цих виявилася ціла купа, причому більшість із них стосується священнослужителів, які безпосередньо займаються православ’ям. Нам же, простим християнам, адресовано не так багато правил. Звісно, що найпершими є десять Божих заповідей. Але ж Всевишній не міг знати людських проблем, тож церква і встановила оці канони, щоб ми усі їм підкорялися. Читання канонів далося мені непросто – все ж таки церковні правила далекі від нашого повсякденного життя. Зізнаюся, почав потроху за тим читанням засинати. Аж поки не дійшов до 11-го правила Шостого Вселенського собору. Це правило забороняє православним християнам митися у бані разом з євреями. Зроблю невелике уточнення – я досі не кинув звички ходити до бані. Якось звик із дитинства, хоч, як і усі, маю вдома ванну і все інше. І тепер мені навіть страшно подумати, скільки разів я порушив оте 11-те правило. Що найбільш неприємно, порахувати нічого неможливо, навіть приблизно. Бо в бані якось не прийнято спілкуватися на національні та релігійні теми. Там все більше про політику теревенять… Коротше, вирішив я, що гріха за мною немає. Бо ж я хоч і був усе життя християнином, але неканонічним. Тепер не те – від 15 грудня минулого року ми повністю канонічні, тож маємо виконувати оці всі правила, в тому числі й те саме 11-те Шостого Вселенського собору. І тепер перед заходом до бані, куди мене ще батько дошкільнятком водив, я маю запитувати, чи є серед присутніх євреї. А як це зробити? Під час купівлі квитка чи безпосередньо у роздягальні? А може, той єврей, поки я роздягаюся, париться з віником чи миється під душем? Знаю, що ви скажете. Зауважите з посмішкою, що є, мовляв, у євреїв певна ознака, яку саме в бані й видно. Але ж ця ознака є й у мусульман - один із них щосуботи приходить до нашої бані, та й нашим це не заборонено. Коротше, не знаю що робити. Точніше, знаю – треба Порошенкові ще трохи попрацювати, аби зібрати новий Вселенський собор, який би скасував оце 11-те правило. Якби він це зробив, я точно пішов би за нього голосувати. А так піду поки до бані. Чи, може, не йти, хто знає, чи немає там кого неканонічного?