Суперечка щодо належності православного храму у селі Птича Дубенського району тому чи іншому патріархату із бійками «віруючих» під телекамери кілька років тому прогриміла на всю Україну та навіть за її межами. Відтоді біля церкви цілодобово чергує поліція. Поряд із храмом дорога, яка саме тут перетворюється із широкої на вузьку, що періодично стає несподіванкою для водіїв, які не бояться поліції і регулярно розбивають на повороті свої авто, часом разом із собою.
Аварії з людськими жертвами, що сталися там цього тижня, ще раз навели на думку, що, може, варто тих поліцейських переставити від церкви на небезпечну ділянку дороги? Про будівництво нормальної дороги не йдеться — ми розуміємо, що у міністрів на це немає коштів: на «мерседеси» не усім вистачає…
У неділю по обіді на птицькому повороті у кювет злетів і перекинувся пасажирський автобус «Mercedes 404», який їхав з Яремчі до Києва. Водії транспортного засобу та 38 пасажирів не постраждали. Проте семеро людей, які їхали до столиці, опинилися у Дубенській районній лікарні. Шістьох після надання меддопомоги відпустили, а 49-річна киянка, яка отримала найтяжчі травми, досі у лікарні.
— У пацієнтки підозра на компресійний перелом верхнього грудного відділу хребта. Плануємо її дообстежити на комп’ютерному томографі. Потім буде вирішено, чи продовжуватиме вона лікування у нас, чи родичі перевезуть її до Києва. Стан постраждалої задовільний, — прокоментував завідувач травматології Дубенської ЦРЛ Мирон Павлів.
Друга автопригода трапилася наступного дня на очах у військовиків і поліцейських, які приїхали ліквідовувати наслідки попередньої ДТП і мали забирати розтрощений автобус. Позашляховик «Mercedes ML» на швидкості з’їхав з дороги та врізався у перевернутий автобус.
Пасажира авто врятувати не вдалось. Згодом з’ясувалося, що загиблий — 46-річний колишній заступник голови Державної служби геології та надр України. 30-річна киянка Хелін Онвука, яка була за кермом — у лікарні. У жінки медики діагностували пневмоторакс, травму грудної клітки.
Один із водіїв, які зупинилися допомогти військовикам та поліції після ДТП, розповів:
— Їхав зі Львова до Києва і бачив дорогою, що водійка позашляховика хаотично рухалася, робила обгони в заборонених місцях, перевищувала швидкість. Обігнала мене, коли я їхав зі швидкістю 130 км/год!.
Саме перевищення швидкості стає причиною ДТП на повороті біля Птичі. За кілька сотень метрів до нього стоять дорожні знаки про обмеження швидкості до 50 км/год та про те, що ділянка має значну концентрацію ДТП. Проте багато хто знаки ігнорує, а крутий поворот помічає запізно. Багато ДТП на цьому місці смертельні. Ті, хто живе поряд, нарікають, що вже не мають сил дивитись, як гинуть люди.
Аварійну ділянку могли б зробити безпечнішою, коли перед Євро-2012 трасу Київ-Чоп капітально ремонтували. Тоді планували прибрати небезпечні повороти між Птичею та Вербою, зробити об’їзну навколо Верби по лівій стороні. Проте проект раптово змінили і об’їзну завернули направо, залишивши на рівнинній дорозі крутий поворот. Мало того, незадовго після ремонту на повороті тріснуло дорожнє полотно, і залатали його так, що утворилися горби. Щоправда, вони на смугах, які ведуть у сторону Львова, а злітають з дороги зазвичай ті, хто їде у протилежному напрямку.
Микола Козачок, заступник начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області:
— Не працював у Службі, коли ремонтували Київ-Чоп, тож не знаю, чому зробили такий поворот. Проте це міжнародна траса, і проект її ремонту затверджувало чимало експертних установ. Аби на цій ділянці принаймні не було смертельних ДТП, кілька років тому ще тодішня ДАІ дала доручення демонтувати металеве бар’єрне огородження. Щоб автомобілі, водії яких їдуть на великій швидкості й ігнорують дорожні знаки (які на цій ділянці ще й збільшені для привернення уваги), злітали у пісок. Ми там поклали близько тисячі кубів піску, аби люди не розбивалися. Останніми роками не було смертей. ДТП у понеділок була смертельною, оскільки позашляховик в’їхав в автобус.
Проблема у тому, що водії не враховують дорожньої обстановки. Невиконання правил дорожнього року має тяжкі наслідки. За добу по Київ-Чоп іде 18-20 тис. автомобілів, а злітають з повороту ті, хто не дотримується правил. Поки водії не стануть виконувати вимоги дорожніх знаків, нічого не зміниться.
Ярослав Вознюк, сільський голова Птичі:
— Поворот, як на мене, дуже крутий, ще й перехід на ньому з чотирьох смуг на дві. Добре, хоч відбійники дорожники познімали, забрали опору і висипали пісок на повороті. Хай вже б’ють машини, аби тільки живі були. На дорозі не застрахований від біди ніхто, але водіям варто було б звертати увагу на дорожні знаки. Може, побиті машини на узбіччі виставити, аби увагу привертали, що поворот небезпечний…
Світлана ПРОКОПЧУК,
Алла САДОВНИК.