Коли шукають кістку в молоці

1379 0

Ми у соцмережах:

Будь-яка оцінка чи висновок залежать все ж таки не стільки від того, кого оцінюють, скільки і від дій того, хто оцінює. І скорегувати цю оцінку в позитивний бік насамперед можна за рахунок щирості намірів та ефективності дій. У тому числі й народних обранців, які представляють депутатський корпус Рівненської обласної ради.

Саме на розгляд постійних депутатських комісій облради у грудні було винесено звіт про хід виконання Програми із забезпечення участі громадськості Рівненщини у формуванні та реалізації державної політики і вивчення суспільної думки на 2006-2009 роки. Реалізація зазначеної Програми здійснювалася незалежно від проведення виборчих кампаній в Україні, не була пов’язана з жодною політичною ситуацією в державі чи області. Позитивно оцінили наявність даної Програми і результати її реалізації постійні комісії облради з питань духовності, культури та соціальної політики (голова — Жуковський А.П.), з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції (голова — Диновський Д.М.), з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту (голова — Кривко М.П.), з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (голова — Вдовиченко В.В.). Проте на засіданні президії облради керівник фракції БЮТ в обласній раді Кучерук М.Г. без заслуховування звіту запропонував не виносити питання на розгляд сесії. Отак, без аргументів. Хоча я особисто просила слова, бо звітувати є про що, але мені його так і не надали. Таким чином, звіт про виконання Програми не було заслухано на сесії і, відповідно, не прийнято рішення про продовження терміну дії Програми до 2012 року. Пропоную вашій, шановна громадо, увазі найпоказовіші результати з реалізації даної Програми на Рівненщині, які, за словами фахівців з Києва (перший заступник голови Державного комітету України у справах національностей та релігій Бугай С.М.), є прикладом для інших областей. У рамках реалізації Програми проведено комплекс заходів, які спрямовані на залучення представників інститутів громадянського суспільства до формування та реалізації державної політики. Інновацією у проведенні консультацій з громадськістю та одним із способів застосування соціального партнерства з громадськими організаціями є запровадження з 2007 року проведення соціологічних досліджень з визначенням їхніх виконавців на конкурсній основі. Такі соціологічні дослідження проводяться щороку. З метою об’єктивного та незаангажованого вивчення громадської думки населення області до проведення соціологічного опитування залучаються представники інститутів громадянського суспільства, зокрема, громадських організацій Рівненщини. За результатами даних, отриманих у 2007 та 2009 роках, є можливість визначити динаміку думки населення щодо діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (оцінювання здійснювалося за 10-бальною системою). Так, найвищу позицію рейтингу діяльності місцевих органів влади у 2009 році утримує напрям енергозбереження, показник якого становить 6,2. Можна відзначити незначну динаміку зазначеного показника в порівнянні з 2007 роком (6,1). Найбільш відчутних результатів, на думку населення, досягнуто у сфері залучення іноземних інвестицій (5,0). Варто відзначити різке зростання зазначеного показника у порівнянні з 2007 роком (3,2), що свідчить про високий матеріально-технічний, кадровий та трудовий потенціал області, належний рівень професіоналізму керівників місцевих органів виконавчої влади, системність їхньої роботи тощо. Одним з провідних напрямів у діяльності місцевих органів влади населення визначає розвиток малого та середнього бізнесу. Динаміка показників упродовж 2007-2009 років незначна, що фактично свідчить про реалізацію в області державної регуляторної політики, яка не потребує масштабного та системного вдосконалення, у сфері підприємницької діяльності, створення сприятливого клімату для організації та ведення власної справи; сприяння розвитку підприємництва в регіоні шляхом надання суб’єктам малого бізнесу необхідної організаційної, інформаційно-консультативної, навчально-методичної, ресурсної та фінансово-кредитної підтримки. Виходячи з порівняльного аналізу результатів соціологічного дослідження, можна зробити висновки про те, що попри економічну кризу та існування низки проблем на загальнодержавному рівні, місцева влада досягла значних успіхів у забезпеченні соціальних стандартів життя мешканців області (2,6 — 2007 рік, 3,5 — 2009 рік). Це передусім відбулося завдяки здійсненню органами місцевої влади розвитку мережі установ соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти, культури, спорту, а також включення до перспективних планів розвитку районів (міст обласного значення) першочергове спорудження та реконструкцію об’єктів соціальної сфери, виплати допомог соціально вразливим категоріям населення, багатодітним сім’ям тощо. Варто відзначити зростання показника демократизації суспільства: 4,0 — 2007 рік, 4,5 — 2009 рік. Це зумовлено ефективною та конструктивною взаємодією органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з інститутами громадянського суспільства у досягненні цілей, пов’язаних з процесом демократизації усіх сфер державного управління, а саме, забезпечення участі інститутів громадянського суспільства у процесах формування та реалізації державної політики у частині прийняття управлінських рішень; здійснення інститутами громадянського суспільства громадського контролю за діяльністю місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у формі моніторингу підготовки та виконання рішень, експертизи їх ефективності, подання органам виконавчої влади експертних пропозицій. Незначне зростання показника певною мірою пов’язане з несформованою нормативно-правовою базою, яка регламентувала б участь громадськості у формуванні та реалізації державної політики. Можна констатувати значне зростання показників оцінки діяльності у гуманітарному напрямі, а саме підвищення рівня освіти (4,0 — 2007 рік, 4,8 — 2009 рік), збереження і розвиток наукового потенціалу (3,2 — 2007 рік, 4,0 — 2009 рік). Певною мірою це може засвідчити про належну роботу місцевих органів влади щодо організації системи зовнішнього єдиного тестування, яке покликане забезпечити моніторинг якості освіти, комп’ютеризації ЗНЗ, формування їхньої матеріально-технічної бази. Посилено, на думку мешканців області, діяльність місцевих органів влади у боротьбі з корупцією (2,1 — 2007 рік, 2,5 — 2009 рік). Певною мірою це забезпечено шляхом тісної співпраці місцевої влади з засобами масової інформації, які безпосередньо формують суспільну думку населення про діяльність органів влади. Фактично не відзначено покращення, лише з незначним збільшенням показників, проте належно оцінено роботу місцевих органів влади у напрямі реформування житлово-комунального господарства (2,9 — 2007 рік, 3,0 — 2009 рік). Попри відсутність прогресу в структурній перебудові економіки (3,5 — 2007 рік, 3,0 — 2009 рік), жителі області позитивно відзначили зусилля місцевої влади, спрямовані на розвиток інноваційних підходів у цій галузі (3,4 — 2007 рік, 3,7 — 2009 рік). Визначено спад показників у напрямі реформування судової гілки влади (2,8 — 2007 рік, 2,0 — 2009 рік), покращення здоров’я нації та протидія епідеміологічній ситуації (2,5 — 2007 рік, 2,0 — 2009 рік), які, власне, лише частково входять до повноважень місцевих органів влади, і фактично належать до компетенції центральних органів влади. Результати соціологічного опитування відкриті, зокрема, традиційно заслуховуються на колегії облдержадміністрації, надаються управлінню державної служби головного управління Державної служби України в Рівненській області. Крім того, результати соціологічного опитування, проведеного у 2009 році, на даний час розміщено на офіційних веб-сайтах облдержадміністрації, обласної ради, надіслано провідним місцевим засобам масової інформації для оприлюднення. Загалом, упродовж 2007-2009 років з ініціативи облдержадміністрації проведено 23 консультації з громадськістю, серед яких переважають та найбільш ефективними є спільні засідання консультативно-дорадчих органів при облдержадміністрації. Так, в облдержадміністрації реально, на постійній основі функціонують: політична рада при голові облдержадміністрації, громадська рада при облдержадміністрації, координаційна рада з питань видавничої справи, Рада Українського козацтва при голові облдержадміністрації, Рада з питань етнонаціональної політики при голові облдержадміністрації, Рівненська обласна Рада християнських церков. Упродовж 2007-2009 років за участю членів політичної ради при голові облдержадміністрації та громадської ради при облдержадміністрації розглянуто та прийнято відповідні рішення з низки питань, зокрема, євроатлантичної та європейської інтеграції України, обговорення конституційної реформи, відзначення Дня незалежності України, вшанування пам’яті жертв голодоморів. Стало вже традиційним залучення представників інститутів громадянського суспільства, передусім тих, що входять до складу консультативно-дорадчих органів при облдержадміністрації, до проведення урочистих святкових, пам’ятних заходів як на загальнодержавному, так і обласному рівнях, зокрема, Дня Соборності України, вшанування пам’яті героїв Крут, Дня пам’яті жертв політичних репресій, вшанування пам’яті загиблих у квітні 1944 року в урочищі Гурби Здолбунівського району вояків УПА, Дня Перемоги, козаків та селян у Берестецькій битві в 1651 році (на території Національного заповідника «Поле Берестецької битви»), Дня Конституції України, Дня незалежності України, Дня пам’яті жертв голодоморів. Для сприяння формуванню та реалізації державної етнонаціональної політики, гармонізації міжнаціональних відносин в області утворено Раду з питань етнонаціональної політики при голові облдержадміністрації. До складу Ради входять керівники усіх 21 національно-культурних товариств, офіційно зареєстрованих в області. З метою налагодження співпраці облдержадміністрації з релігійними організаціями області утворено Рівненську обласну Раду християнських церков. Конструктивний діалог ведеться з усіма без винятку релігійними організаціями, можна констатувати тенденцію щодо налагодження довіри представників релігійних організацій до обласної влади. З метою встановлення історичної справедливості щодо учасників українського визвольного руху у 2007 році проведено низку консультацій з представниками ветеранських громадських організацій, до складу яких входять учасники визвольних змагань, стосовно розробки проекту Почесної відзнаки «До 65-ї річниці створення УПА». До речі, Рівненщина єдина серед областей західного регіону України, яка розробила та забезпечила виготовлення такої відзнаки. Нагородні документи для вручення Почесної відзнаки «До 65-ї річниці створення УПА» формувалися на основі подань ветеранських громадських організацій. Так, понад 1300 ветеранам визвольного руху, краєзнавцям, науковцям представниками місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування області урочисто вручено Почесні відзнаки «До 65-ї річниці створення УПА». Ще однією важливою частиною виконання заходів Програми упродовж 2007-2009 років стало видання низки інформаційних матеріалів. Зокрема, знаковим для всієї України стало виготовлення брошури «Рівненщина — наша спільна батьківщина: національні меншини, їх роль у становленні та розвитку краю» (до 70-річчя утворення Рівненської області). Презентація довідника відбулася 14 грудня 2009 року під час проведення розширеного засідання Ради з питань етнонаціональної політики при голові облдержадміністрації, під час якого перший заступник голови Державного комітету України у справах національностей та релігій С.Бугай зазначив, що ініціатива Рівненської облдержадміністрації щодо вивчення зазначеного питання стала прикладом для інших регіонів України. Адже зазначене видання стало, по суті, першою спробою у стислій формі ознайомити сучасників з національною палітрою Рівненщини, показати, як представники різних етносів самоідентифікуються й інтегруються в українське суспільство, а також їхній внесок у розвиток культури області і держави; розповісти про діяльність національно-культурних товариств, динаміку зміцнення їхніх етнонаціональних відносин, розкрити механізм налагодження конструктивного діалогу владних структур із національно-культурними товариствами області та розширення зв’язків зі своїми титульними націями. Певною мірою ексклюзивними також є книги «Ми пам’ятаємо… Світ визнає» — видання, де вміщено свідчення очевидців Голодомору 1932-1933 років в Україні, які проживають на території області, та «Список мешканців Рівненщини, які постраждали від Голодомору 1932-1933 років в Україні». Вперше на теренах області на основі документальних джерел, у тому числі розсекреченої папки за підписом керівництва КП(б)У, республіканських силових структур, відомств Рівненщини, видано другу книгу тому «Реабілітовані історією. Рівненська область». Документи, зібрані в книзі, між іншим, характеризують діяльності спецгруп НКВС-НКДБ, що маскувалися під виглядом підрозділів УПА, проводів ОУН, боївок СБ. У травні 2009 року в державній обласній бібліотеці відбулася презентація зазначеної книги. Досвід реалізації зазначеної Програми переймався іншими облдержадміністраціями (Тернопільською, Львівською, Сумською). За результати проведеної роботи облдержадміністрація прийняла рішення про продовження реалізації Програми із забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики і вивчення суспільної думки, зокрема, підписано відповідне розпорядження голови облдержадміністрації від 24 листопада 2009 року №464. 22 грудня 2009 року відбулися збори представників окремих громадських організацій області. У рамках заходу було обговорено Постанову Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2009 року №1302 «Про додаткові заходи щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики». Організатор заходу — Координаційна рада громадських організацій області, координатором якої є заступник голови Рівненської обласної ради В.Крока. Зазначена рада створена у листопаді 2009 року, під час першого засідання якої було оголошено про підтримку кандидатури Ю.Тимошенко на виборах Президента України. Звичайно, схвалюються конструктивні ініціативи громадськості щодо консолідації спільних зусиль. Разом з тим, сьогодні чітко простежуються політичні цілі щодо використання громадськості у діях Блоку Юлії Тимошенко в Рівненській області. Організовуючи Координаційну раду громадських організацій області, представниками Блоку Юлії Тимошенко в Рівненській області здійснюється політика декларування окремих намірів, і свідомо створюються такі умови, які не дозволять в повній мірі забезпечити реалізацію подальших послідовних кроків з виконання Програми із забезпечення участі громадськості Рівненщини у формуванні та реалізації державної політики і вивчення суспільної думки до 2012 року. Іноді слова промовляються не стільки для того, щоб все пояснити, скільки для того, аби щось приховати. І зрозуміти, що саме, можна лише уважно прислухаючись до інших слів і об’єктивно оцінюючи все почуте.

Катерина ГЛОДЯ, начальник головного управління з питань внутрішньої політики та інформації Рівненської облдержадміністрації.

Погляд на актуальну тему Дмитро Диновський, голова постійної комісії з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції Рівненської обласної ради: — Програма із забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики і вивчення суспільної думки, реалізована облдержадміністрацією за підтримки обласної ради, є однією з вимог сьогодення, зокрема, коли активно відбувається процес утвердження демократії в Україні. Як показує досвід передових європейських держав, саме реалізація подібних програм та проектів дозволяє максимально залучити якомога ширше коло представників інститутів громадянського суспільства до формування державної політики, вирішенні питань місцевого значення, а також сприяє зростанню довіри у суспільстві до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування. Особисто я хочу відзначити масштабне проведення у 2009 році, завдяки реалізації програми, загальнообласних заходів до Дня Європейського тижня місцевої демократії. Я однозначно підтримую реалізацію Програми до 2012 року.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також