Сільським школам активно постачають комп’ютерне обладнання, стверджує начальник обласного управління освіти Іван Вєтров. Адже в обласному бюджеті на комп’ютеризацію шкіл було передбачено в 20 разів більше коштів, ніж торік. Сьогодні школи Рівненщини забезпечені комп’ютерами майже стовідсотково. З такими показниками Рівненщина ввійшла в десятку кращих областей України. Щоправда, майже половина комп’ютерів — старі і потребують оновлення. До того ж на один комп’ютер претендує в середньому 19 учнів.
— На вдосконалення мережі Інтернет та комп’ютерних класів навчальних закладів області цьогоріч передбачено в обласному бюджеті 390,3 тис. грн., — розповідає Іван Вєтров. — В усіх загальноосвітніх навчальних закладах області є комп’ютерні класи. У 70 % шкіл, в яких навчаються до 10-го класу, теж є комп’ютери. Однак уже 42% комп’ютерів, які придбані до 2005 року, є морально застарілими і потребують оновлення. 96% шкіл мають доступ до Інтернету — телефонного, модемного чи супутникового. Опитування 20 сільських шкіл Березнівського, Радивилівського, Зарічненського і Рокитнівського районів, проведене кореспондентом «РВ», показало, що майже в усіх школах і справді є комп’ютери та Інтернет. Однак, по-перше, цих комп’ютерів надзвичайно мало: в середньому на один приходиться 19 учнів. По-друге, значна їхня частина — непрацюючі. Крім того, трапляються парадокси: мала за кількістю учнів школа має більше комп’ютерів, ніж велика. Наприклад, у с. Глинне Рокитнівського району на 670 учнів припадає 10 комп’ютерів, а в с.Масевичі того ж району на 173 учнів — 13 комп’ютерів. Директори шкіл пояснюють це тим, що менші школи пізніше обладнували комп’ютерами, а тому їм дісталося більше комп’ютерів, до того ж новіших. Щодо Інтернету, то найбільше шкіл, які до нього не підключені — у Зарічненському районі. Окрім того, в деяких школах в Зарічненському і Радивилівському районах учні самі оплачують Інтернет, хоча це зобов’язаний робити районний відділ освіти. Часто, коли все ж Інтернет оплачується відділом освіти, дається лише 700 Мб для навчання. А цього, за свідченням директорів, недостатньо. Найбільше від недостатньої кількості комп’ютерів та відсутності Інтернету постраждають, мабуть, учні 10-х класів. Підручників для них поки немає, тож десятикласники мають користуватися їхньою електронною версією, вивішеною на сайті Міністерства освіти і науки, а це передбачає постійне використання комп’ютерів.