Керівництво Львівської тютюнової фабрики повідомляє про спробу організувати чергову інформаційну атаку на підприємство. На думку львів'ян, транснаціональні компанії об'єдналися проти єдиного українського виробника тютюнових виробів і намагаються дискредитувати фабрику у ЗМІ. Відповідну заяву опублікувало видання «Деньги.ua».
Як пишуть «Деньги», причин атак є декілька: відмова підприємства працювати через тютюнового монополіста “Тедіс Україна”, збільшення частки “ЛТФ” на внутрішньому ринку, плани компанії вийти на IPO. Також львів'яни виступають за підвищення адвалорної складової акцизного податку на цигарки, що не влаштовує західні тютюнові компанії.
«Конкуренти в чергове намагаються безпідставно переконати громадськість, що “ЛТФ” використовує якісь “тіньові схеми” і займається “контрабандою”. Крім низькосортних статей в ЗМІ, в силові структури розсилаються фейкові листи із звинуваченнями в порушеннях фабрикою податкового законодавства», - пишуть «Деньги».
Однак у прес-службі “ЛТФ” нагадали, що компанія є одним з найбільших платників податків Західної України, забезпечуючи близько тисячі робочих місць тільки у Львівській області (компанія має дві юридичних особи: ТОВ “Вінниківська тютюнова фабрика” та ВАТ “Львівська тютюнова фабрика”).
Працівники Львівської тютюнової фабрики просять журналістів і редакторів не брати участі в цькуванні єдиного українського виробника цигарок і пояснюють, що є кілька причин для інформаційної атаки.
За останні два роки ринкова частка “ЛТФ” зросла до 9% (згідно з дослідженням компанії Nielsen). Більше того, в 2018-2019 рр львів'яни мають намір наростити частку до 15%. Це категорично не влаштовує фабрики чотирьох транснаціональних компаній (“Філіп Морріс Україна”, “Джей Ті Інтернешнл Україна”, “В.А.Т.-Прилуки” та “Імперіал Тобакко Продакшн Україна”), які ще недавно, в 2013 році, контролювали 95-97% всього внутрішнього тютюнового ринку.
Внаслідок активної маркетингової позиції львів'ян майже десята частина внутрішнього українського тютюнового ринку вийшла з-під контролю західних корпорацій.
Також львів'яни послідовно відмовляються йти в руслі лобістських зусиль “Філіп Морріс Україна”, “Джей Ті Інтернешнл Україна”, “В.А.Т.-Прилуки” та “Імперіал Тобакко Продакшн Україна” у питанні регулювання ставок акцизного податку.
Львівська тютюнова фабрика, на відміну від міжнародних виробників і антитютюнових активістів, виступає за підвищення адвалорної складової акцизного податку на цигарки.
Адвалорна ставка регулює цінову доступність цигарок (чим дорожчий і вищий класом бренд, тим вища і ціна на нього).
Але сьогоднішній розмір адвалору в 12% призвів до того, що в ціні таких дорогих брендів, як Marlboro, Camel, Davidoff і подібних, складова цього податку мізерна.
Нескладно помітити, що така ситуація більш ніж влаштовує саме “велику четвірку” транснаціональних виробників преміальних брендів і вкрай невигідна єдиному українському виробникові цигарок – Львівській тютюновій фабриці. Тому зусилля західних компаній в останні роки було спрямовано на утримання цієї ставки на низькому рівні - 12% (при середньому європейському показнику 27,7%).
“ЛТФ” наполегливо пропонує збільшити адвалорний компонент до 20%, що, зрозуміло, не влаштовує транснаціональні корпорації.
"Це могло б уже в цьому році принести до державного бюджет додатково 7 млрд. грн.", - вважають у Львові.
Відомо також, що Львівська фабрика єдина не працює з “Тедіс Україна” і веде незалежну цінову політику. Фактично Асоціація “Укртютюн”, яка об'єднує українські фабрики західних корпорацій і “Тедіс”, втрачає можливість “вручну” управляти підвищенням і зниженням цін на цигарки.
Коли йдеться про втрату контролю над 10-15% продажів, проблемою знехтувати вже не можна, саме тому великі компанії почали атаку на невелике українське підприємство, заявляють на Львівській тютюновій фабриці.