Кожен 15-й автомобіль, проданий цього року в Україні, може бути конфіскований

2445 0

Ми у соцмережах:

Кожен 15-й автомобіль, проданий цього року в Україні, може бути конфіскований

Стовідсотково уберегтися від купівлі контрабандного автомобіля на вторинному ринку неможливо. Завжди існує ймовірність того, що тобі «сплавлять» нібито нормальне авто, яке насправді вже півроку розшукується по всій Європі. Втім, кажуть, що і купуючи в автосалоні, не можна бути цілком впевненим у тому, що ти купуєш «чисті колеса». І коли тебе зненацька зупинить «Кобра» (кажуть, у цих хлопців на «пальонку» особливе чуття — що на «копійку», що на 500й «мерс») і за допомогою комплексу «Вій» визначить, що номер — перебито, доведеться «вирішувати питання». Але не факт, що вдасться вирішити його позитивно.

Сергій М., власник новенького Mercedes-Benz S-класу, потрапив у неприємну історію. Через місяць після купівлі автомобіля почав «вистрілювати» підголівник водійського крісла. За допомогою він звернувся на авторизовану СТО, однак обслуговувати за гарантією там відмовилися. — Мені сказали, що дилер, у якого я купував Mercedes, є неофіційним і ввозить розукомплектовані авто, які потім збирає в гаражах і які не мають нічого спільного із сертифікованими СТО. Такі автомобілі на гарантію не приймають, — розповідає Сергій. — Такі автомобілі пережили стороннє втручання, що порушує умови гарантії. Невідомо, коли, в яких умовах вони розбиралися, які роботи з ними проводилися. Надалі з такими автомобілями може відбутися що завгодно, у тому числі мимовільне спрацьовування активних підголівників або подушок безпеки. Крім того, відомі випадки махінацій з роком випуску автомобілів. Недавно стало відомо, що один із «сірих» продавців завозив в Україну Mercedes-Benz 2005 року випуску, оформляючи їх як автомобілі, виготовлені в 2007 році. Зрозуміло, що покупці, які клюнули на привабливу ціну, про це нічого не знали. Підробку автовласники можуть виявити випадково, наприклад, при перевірці автомобіля за базами даних на сертифікованій СТО, — пояснюють у представництві компанії.

Контрабанда нон-стоп У Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів констатують зростання імпорту розукомплектованих автомобілів преміум-класу. За вісім місяців в Україну за такою схемою імпортовано понад 23 тисячі авто, тоді як торік — близько 3 тис. (у 2006 році в Україні було продано 371 тис. нових автомобілів). В основному розукомплектованими везуть дорогі автомобілі зі США й Арабських Еміратів — Lexus, Toyota, Mercedes-Benz, BMW, Mazda, Nissan. — Схема проста і геніальна, — розповідає Олексій А., колишній «сірий» дилер, який займався постачанням розукомплектованих авто. — Перед розмитненням у порту з автомобілів демонтують бампер, фари, сидіння. На митниці трейдер занижує інвойсову вартість автомобіля, який значиться вже як «розукомплектований». Якщо вдасться домовитися з митником, вартість «недоукомлектованого» автомобіля можна знизити в 34 рази в порівнянні з ціною заводу-виготовлювача. Цього року в Одеський порт заходили партії з 10100 нових автомобілів, що на митниці були оцінені в $3 тис. Саме з цієї вартості автотрейдери платили мито, ПДВ і акциз. За оцінками асоціації, цього року, використовуючи схему «розукомплектованого ввезення», «сірі» дилери вже заощадили на податках майже $2,7 млрд. Останнім часом розмах «лівих» поставок досяг таких масштабів, що вже ніхто навіть не намагається їх маскувати. На трасах (особливо з Одеси в Дніпропетровськ і Київ) можна зустріти автовози з новими японськими авто без бамперів, фар, решіток радіатора. Постачанням розукомплектованих автомобілів зацікавилася Генпрокуратура, яка наказала Державній митній службі (лист №07/2/1144 від 04.09.2007 р.) вжити заходів «з припинення ввезення розукомплектованих автомобілів». За інформацією правоохоронних органів, в Одеському порту зібралося близько двох тисяч автомобілів, які готують до розмитнення як розукомплектовані. Майже 80% цих автомобілів везуть на замовлення, під конкретних покупців. В Одесі уже відкрито дві кримінальні справи за фактами незаконного ввезення авто. Є прецеденти, коли автомобілі, розмитнені як розукомплектовані, конфіскуються на користь держави. Наприкінці серпня в Києві працівники СБУ накрили автосалон, який продавав джипи і седани Mercedes-Benz, виготовлені в США. Шістнадцять авто конфіскували, хоча на той час вони вже були продані й навіть поставлені на облік у ДАІ. За словами юристів, власники конфіскованих автомобілів навряд чи зможуть повернути гроші. Розмитнені з ухиленням від сплати податків автомобілі на цілком законних підставах можуть бути визнані контрабандою, тому їх, природно, у власників конфіскують. Покупець у такому випадку повинен сам з’ясовувати відносини з автосалоном. Але ще не факт, що судові витрати будуть виправдані. Як свідчить практика, «сірі» дилери орендують торговельні площі, а виставлені на продаж автомобілі можуть виявитися такою ж контрабандою, — стверджують юристи.

«Сірі» наступають Цього року «сірі» продавці почали відвойовувати ринок в офіційних дилерів. Частка «сірих» постачальників багатьох автомобільних марок не тільки не зменшується, як раніше констатували експерти, а, навпаки, зростає. Приміром, у продажах Mercedes-Benz частка «сірих» автомобілів за рік збільшилася з 39% до 52%. Частка «сірого» імпорту Toyota становить 50%, Porshce — 40%, Audi — 28%. А офіційні продажі Lexus в Україні і зовсім стартували тільки нещодавно. Прикметно, що цей «бізнес» призводить до створення організованих злочинних груп з могутніми корумпованими зв’язками в митних органах і правоохоронних структурах, які займаються контрабандою автомобілів. До прикладу, цього року в Житомирській області була викрита організована група, яка займалася контрабандою престижних автомобілів. У результаті операції були вилучені 42 автомобілі загальною вартістю понад 1 млн. дол., які були легалізовані за підробленими документами, а саме з використанням фіктивних нотаріальних доручень, підроблених свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, викрадених паспортів громадян України і фіктивних доручень на продаж автомобілів. За даними оперативників, зловмисники займалися контрабандним ввезенням в Україну викрадених за кордоном престижних іномарок з наступною їхньою легалізацією в Україні. Після того, як викрадені в країнах ближнього і далекого зарубіжжя автомобілі потрапляли на територію України, у майстернях знищували і перебивали номери агрегатів (шасі, кузова), а також виготовляли підробні документи і номерні знаки для авто. У той же час СБУ припинила дію каналу контрабанди автомобілів престижних марок, до функціонування якого причетні окремі представники дипломатичного корпусу іноземних держав в Україні. На територію України було завезено понад 60 іномарок, які за документами призначалися для використання іноземними дипломатичними представництвами. Втім, ці автомобілі після реєстрації в ДАІ відразу знімали з обліку і реалізовували громадянам через товарні біржі в Києві без сплати обов’язкових платежів. Автомобілі були європейського або японського виробництва і ввозилися з Німеччини, Польщі, Італії. При цьому в митні органи і підрозділи ДАІ надавали фіктивні письмові звернення дипломатичних установ, які підтверджували приналежність автотранспорту іноземним представництвам і служили підставою для звільнення від сплати мита і зборів при реєстрації автомобілів. Загальний збиток держави від цих угод становив понад 1,5 млн. грн. За цими фактами СБУ порушила дві кримінальні справи за ознаками злочину, передбаченого ст.201 Кримінального кодексу України (Контрабанда). Безумовно, правоохоронним органам добре відомо про існуючі схеми контрабанди автомобілів в Україну. Але недосконалість законодавства і повсюдна корупція одних людей у погонах значно ускладнюють роботу інших людей, що теж носять погони. «У багатьох МРЕО на «проблемні» автомобілі за визначену плату просто заплющують очі», — кажуть знавці. А спеціальний підрозділ МВС України «Кобра» займається не тільки виявленням автомобілів, що перебувають у розшуку, а й охороною правопорядку і безпекою дорожнього руху взагалі. Тобто «Кобрі» не суть важливо, за що зупиняти і згодом, можливо, затримувати правопорушників: за незаконне носіння зброї, перевезення наркотиків, порушення ПДР або їзду на розшукуваному автомобілі.

Лікнеп Коли продавець каже, що авто тільки-но пригнане з Німеччини, пройшовши стовідсоткове митне очищення, а ціна його явно нижча від середньоринкової, варто утриматись від такої покупки. Тут або якийсь підступ з митницею, або воно викрадене в змові з її німецьким хазяїном, або придбане в Європі за копійки (а там за безцінь продається тільки автомотлох, у який для нормальної експлуатації доведеться вкласти дуже пристойні суми). Якщо вже дуже сподобався автомобіль, варто підстрахуватися хоча б від випадку викрадення. Вкрай складно, але в принципі можливо одержати документ, що дане авто не числиться в базах розшуку. Навіть якщо через півроку воно там з’явиться, буде що пред’являти інспекторам ДАІ, які вас зупинять. Крім того, потрібно перевірити VIN автомобіля — на іномарках цей номер вибитий у 34 місцях кузова. Крім того, вузли й агрегати автомобілів теж мають маркування. За електронними каталогами фірм-виробників потрібно звірити відповідність VIN і номерів агрегатів із заявленими продавцем авто.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також