Міська рада підтримала запровадження у Рівному системи "електронного квитка". У найближчі місяці всі тролейбуси та автобуси міста обладнають валідаторами — зчитувачами електронних карток, якими пасажири будуть розраховуватися замість готівки. Черга дійде й до маршруток, яких у місті їздить близько 360.
Роман Чокан під час відеозустрічі в редакції "Рівне вечірнє"
Нову систему запроваджує фірма "МСТ Рівне", заснована спільно з корейськими інвесторами, які вкладуть у реалізацію проекту 15 мільйонів доларів. Як відбуватиметься "транспортна революція" у Рівному — кореспондент "РВ" розпитав Романа Чокана, директора "МСТ Рівне".
— Відповідно до угоди в січні має розпочатися реалізація проекту. Назвіть реальну дату, коли система "електронного квитка" почне працювати у Рівному.
— Якщо наприкінці січня вдасться обладнати частину тролейбусів валідаторами, то це буде непоганий початок.
— Від готівки при розрахунках в громадському транспорті будемо відмовлятись поступово?
— Водії готівку будуть приймати, але тільки у перші місяці — доки люди звикнуть до карток. Передбачається, що на зупинках по всьому місту поставлять 100 терміналів, в яких можна буде купити картку-проїзний. Пільговикам, мешканцям Рівного, через службу соцзахисту видадуть картки безкоштовно. Але тільки один раз. Якщо людина її загубить, то за виготовлення другої картки доведеться заплатити з власної кишені — орієнтовно це буде сума в еквіваленті 1,5 долара.
— А як тоді бути пільговикам з інших міст чи сіл? Адже закон гарантує їм безкоштовний проїзд у громадському транспорті...
— Думаю, вони просто покажуть своє посвідчення водієві і все. Але будуть заходити тільки на передні двері. Іменні картки не є чимось екзотичним. У Києві ж діє "картка киянина", якою можуть скористатися лише мешканці столиці, решті доводиться платити за проїзд.
— Як відбуватиметься сам процес? Хто контролюватиме пасажирів?
— Це зробить електронна система. Людина купує картку і заходить з нею в салон. Валідатор знімає гроші, пасажир сідає. У салонах встановлять чотири відеокамери. Якщо хтось не оплатить проїзд, через 15-20 секунд система подасть звуковий сигнал водієві. Так що "зайців" більше не буде, бо кожен пасажир буде порахований. Картку можна буде поповнювати на певну суму і користуватися нею далі. Пасажири також знатимуть точний час, коли до зупинки підійде наступний транспорт, бо кожна машина буде обладнана системою супутникової навігації.
— Приватні перевізники поставилися до цього проекту з пересторогою. На сесію міськради прийшли, щоб відмовити депутатів від схвалення угоди з корейцями. Навіть погрожували кинути вас у смітник, принесений завчасно.
— Звісно, підтримують не всі. Бо тоді їм доведеться показати свої реальні прибутки і відповідно — заплатити більші податки. Вони бояться прозорості, тому й протестують. Хоча світова практика доводить, що їхні прибутки зростуть на 20-40%, адже водії не матимуть можливості класти частину виручки собі в кишеню. Для них це все одно вигідно! Маючи реальну виручку, їм легше буде взяти і кредит у банку на придбання нового автобуса. Усі зібрані за проїзд гроші акумулює фірма на своєму рахунку. Перевізники отримають 94% своєї виручки двічі на тиждень — не пізніше трьох діб після того, як пасажир оплатить за проїзд. Решта 6% піде "МСТ Рівне" — за обслуговування.
— Інвестори зобов'язалися закупити Рівному новий транспорт на суму 8,9 мільйона доларів. Чи є гарантія, що це зобов'язання буде виконано?
— Якщо цього не буде виконано, міська рада Рівного має повне право розірвати угоду. Ідеться про закупівлю як тролейбусів, так і автобусів. Після 3-4 місяців запровадження системи буде легше вирішити, що доцільніше.
— Чи звикнуть рівняни до нової системи? Особливо люди старшого віку?
— Якщо люди звикли до мобільних телефонів і терміналів у банках і магазинах, то звикнуть і до "електронного квитка". Зараз пенсіонерка з телефоном у руці нікого не дивує, правда? Так само буде з проїздом у транспорті. Все одно це коли-небудь має статися.
tag:Єдиний квиток