Із 1 липня на Рівненщині подорожчав проїзд в маршрутках, які працюють на міжміських напрямках. Хоч пасажири були незадоволені підвищенням вартості проїзду, проте від безвихідності ситуації жодного публічного обурення ніхто не виявив. Усі погодилися платити на 25% більше.
Перевізники просили підняти вартість за проїзд аж наполовину — з 1 гривні за кілометр до 1 грн. 59 копійок. Але після перевірки та обрахунків чиновники облдержадміністрації дозволили брати з пасажира за один кілометр 1 гривню 26 копійок.
Сергій Подолін, перший заступник голови Рівненської ОДА:
— Держава уже давно не регулює тарифи на перевезення. Цей процес був делегований на місця. Тобто перевізники мають погоджувати з місцевою владою цей тариф. До обласної державної адміністрації зверталися перевізники. Вони стверджували, що не можуть більше працювати за старим тарифом — одна гривня за один пасажирокілометр, який був затверджений ще у 2018 році. З цього часу виросла мінімальна заробітна плата. Тепер перевізнику потрібно платити більшу зарплату водію та якось утримувати в нормальному стані свій транспортний засіб. Оскільки нам потрібно, щоб приватний громадський транспорт в області не зупинився, то ми були змушені підняти тарифи.
Дивним виявився той факт, що подорожчав проїзд і в маршрутках до Квасилова, якими чимало людей доїжджають на роботу до Рівного — з 9 до 12 гривень. Адже проїзд у здолбунівському напрямку уже подорожчав торік. Пасажири почали скаржитися, і уже за добу перевізники припинили вимагати з пасажирів на три гривні більше. Очевидно, втрутився начальник управління інфраструктури та промисловості Рівненської ОДА Федір Мисюра, який є депутатом міської ради та проживає у Квасилові. Уже наступного дня у селищі відбулася зустріч перевізників та місцевих жителів. Результат — офіційно 12 гривень з пасажирів за проїзд з Квасилова до Рівного почнуть брати із суботи, 10 липня.
Валентин Демчук, голова ГО «Союз перевізників України»:
— Потрібно розуміти, що перевізник береже пасажирів. Підприємці бояться одразу суттєво піднімати ціну проїзду. Адже після кожного невеликого підвищення проїзду кількість пасажирів суттєво зменшується. Але це триває лише деякий час. Згодом люди починають їздити так, як і було раніше. Однак від підвищення нікуди не дінешся, бо на це є об’єктивні причини. Повірте, те підняття, яке трапилося, несуттєве. Бо ціни на все зросли набагато вище, ніж тариф у маршрутках.
На мою думку, виходом є ситуація, щоб влада подумала про субвенцію для приватного перевізника. Звісно, якщо стоїть завдання зберегти пасажирські перевезення в області. Якщо цього не зробити, то ця галузь просто занепаде. Зараз перевізник змушений підвищувати вартість своїх послуг, щоб хоч якось протриматися. Довго працювати в мінус жоден підприємець в Україні не здатний.
Я вважаю, що у нас процес підвищення вартості проїзду відбувається настільки болюче у суспільстві саме через те, що влада не думає про людей і на рівні області або міста не закладає субвенцію перевізникам. Усе скидають на людські плечі. Тому й виходить ситуація, що зарплати й пенсії суттєво не ростуть, а ціни піднімаються.
Богдан СЛОНЕЦЬ.