«Ми дістанемо їх тільки з допомогою грошей»

987 0

Власники ресторанів викидають кетчуп Heinz, власники барів пропонують анти-колу, демонстранти збираються перед бензозаправками Esso — після перших бомбардувань зросла кількість випадків бойкоту американських товарів. Через розсилання SMS і електронну пошту борці за мир поширюють списки «заборонених» товарів, у них потрапили також багато відео— і кінофільмів.

«Що можна зробити з божевільним, у якого в руках виявилася неймовірна кількість зброї масового знищення?» — запитують на своєму сайті «зелені» з англійського міста Мілтон Кейнс. І відразу ж люб’язно дають відповідь: «Не купуйте американські товари». І щоб полегшити це завдання британським противникам війни і Буша, «зелені» з лондонського передмістя наводять тут же перелік товарів, які виробляються фірмами США. Той, хто збирається ним керуватися, при кожному поході в магазин повинен бути дуже уважним. У списку понад 330 фірм і товарів. Крім того, посібник з бойкоту закінчується вказівкою, що не варто дивитися багато кіно— та відеофільмів, а також DVD. Відвідувачі німецьких ресторанів теж мають можливість відчути протест проти війни і наслідки політичних розбіжностей між Америкою і Європою. Житель Бонна, хазяїн пивної Бруно Кесслер, виключив з асортименту всі американські товари. У його закладі Zuntz’ selige Witwe з того самого четверга більше не продається американське віскі й кока-кола. Плакат «Ні — війні» звертає увагу гостей на бойкот вже біля входу в пивну.

Відповідь американцям У Гамбурзі численні французькі ресторани вилучили зі своїх меню такі американські товари, як кетчуп, рис, віскі й кока-колу. Це, з одного боку, протест проти мілітаристського курсу уряду США, але також і відповідь на бойкот французьких товарів у США. «Американці теж протестують проти французького «ні» війні, відмовляючись купувати наш сир і наші вина», — говорить французький кухар Луї Булльон. Маркус Різе і Хайко Мюллер затіяли власний бойкот. Коли вони, два керівники фірми з виробництва велосипедів Riese und Mueller, дізналися про бомбардування Багдада, то вирішили більше не купувати в США деталі до велосипедів. «Американців можна дістати тільки з допомогою грошей», — говорить Мюллер в обгрунтування свого кроку. Він сподівається, що їхні колишні партнери в США пред’являть протест власному уряду. «Якщо хтось з них напише нам, що він теж протестує проти війни, ми відновимо в нього покупки», — говорить Мюллер.

Піраміда SMS-повідомлень Тим часом в Італії ліві, «зелені» й християнські організації закликають до бойкоту з допомогою піраміди SMS-повідомлень. «Не купуйте американські товари, — говорить заклик на дисплеї мобільного телефону, — і перешліть це повідомлення десятьох своїм знайомим». Американський нафтовий концерн Exxon Mobil, відомий у Європі під назвою Esso, теж знаходиться в чорному списку. Противники війни дорікають керівництву найбільшого у світі нафтового концерну в тому, що воно нарощує залежність США від нафти і тим самим дає імпульс військовому курсу Вашингтона. У декількох італійських містах справа дійшла до протестів перед бензозаправками Esso, на бензоколонках з’явилися написи «Ні краплі крові за нафту».

Ідея Ганді Ідея надання політичного впливу через споживчий бойкот далеко не нова. Вже Махатма Ганді під час боротьби за незалежність Індії закликав до відмови від британських товарів. Але такі ініціативи мають здебільшого символічне, а не економічне або політичне значення. Вони на якийсь час можуть заспокоїти совість або допомагають справитися з почуттям безсилля, але потрібні будуть роки, щоб досягти видимого результату.

Коментарі

Залиште вiдповiдь

Читайте також