Михайло Поживанов:

1649 0

Ми у соцмережах:

Михайло Поживанов:

Ще жоден день народження київського міського голови не супроводжувався такими палкими дискусіями, як цього року. Олександру Омельченку виповнилося 65 років — вік, коли державні службовці залишають свої посади. Однак хіба може застосовуватися «віковий ценз», зазначений у Законі про державну службу, до осіб, обраних всенародно?

— Михайле Олександровичу, як би Ви прокоментували нинішню ситуацію навколо київського міського голови? — На мій погляд, ситуація дуже чітка. Відповідно до Конституції України, Закону про місцеве самоврядування та Закону про столицю місто-герой Київ, у всіх селах, селищах та містах є посада голови, який всенародно обирається терміном на чотири роки, головує на засіданнях ради та очолює виконавчий орган ради. Про це говорить 140 стаття Конституції України. Водночас Основний Закон зазначає, що в містах Києві та Севастополі є певні відмінності, які визначаються окремим законом. У Києві — це Закон про столицю місто-герой Київ, який було прийнято 1999 року. Відповідно до нього, виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація. В законі жодним словом не згадується посада голови Київської міської державної адміністрації, а йдеться тільки про київського міського голову. В статті 16 цього закону дуже чітко виписано, що київський міський голова призначає та звільняє з посад першого заступника та заступників голови Київської міської державної адміністрації за погодженням з Кабінетом Міністрів та Адміністрацією Президента або з Київською міською радою в разі, якщо ці заступники виконують власні (самоврядні) функції. Таким чином, Київська міська державна адміністрація є виконавчим органом Київської міської ради, і при вирішенні питання про можливість дострокового припинення повноважень її керівника слід керуватися не Законом України «Про державну службу», а Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування». — Однак остаточну крапку в цьому питанні таки поставить Конституційний Суд? — Так, я думаю, що Президент України зробив правильний крок, коли звернувся до Конституційного Суду за роз’ясненнями низки статей Конституції, а також законів про державну службу, столицю України, про місцеві адміністрації, місцеве самоуправління та про службу в органах місцевого самоуправління. Подання до Конституційного Суду зареєстровано 3 вересня. — Лунають також сумніви, наскільки легітимним є переведення управлінь міської адміністрації у підпорядкування до міської ради. Чи цей крок був пов’язаний із чутками про звільнення міського голови? — Свого часу Київська міська рада згідно з Конституцією та законом про місцеве самоврядування затвердила статут міста, яким визначила, зокрема, і питання управлінь. Міністерство юстиції повертало нам цей статут щонайменше п’ять разів, щоразу знаходячи в ньому недоліки. Сьогодні ми судимося з Мін’юстом. Водночас життя триває, і ми повинні виконувати Закон про місцеве самоврядування. Тому, вже не чекаючи на реєстрацію статуту, ми ухвалили додаткове рішення, яким перезатвердили положення про головні управління Київської міської державної адміністрації як структурні підрозділи виконавчих органів Київради. Це цілком наша компетенція — кажу вам як депутат Київради. І, за великим рахунком, це треба було робити одразу після прийняття Закону про столицю. — У разі, якщо Конституційний Суд прийме рішення не на користь пана Омельченка, чи можна прогнозувати якісь зміни в балансі сил у Київраді? — Навряд чи. Однак, відповідно до українського законодавства, рішення Конституційного Суду є остаточними і оскарженню не підлягають. Тому ми, звісно, виконуватимемо будь-яке законне рішення. Однак, повторюю, навряд чи можливо так, щоб обраний киянами голова міг припинити свої повноваження достроково через досягнення 65-річного віку. — Ви також є одним з активних діячів партії «Наша Україна». Чи Ваші погляди з цього питання збігаються з поглядами соратників по партії? — Партія «Наша Україна» підтримує Олександра Омельченка як ефективного мера, а також обстоює ідею про те, що на посаді столичного голови має бути людина, яку хочуть бачити на цій посаді більшість киян. Олександр Омельченко здобув підтримку жителів міста, і тому він повинен працювати для них стільки, скільки цього вимагає закон. — Якого значення питанням місцевого самоврядування надає «Наша Україна» нині, в процесі дискусій навколо політичної реформи в Україні? — Ми вважаємо, що українське законодавство має бути вдосконалене з метою надання виконкомам відповідних рад функцій органів виконавчої влади. Ми також виступаємо за вибори за пропорційною системою — як до Верховної Ради, так і до місцевих рад. На мій погляд, пропорційні вибори можливі вже 2006 року. Відповідальність партій перед виборцями також значно підвищить заборона переходу депутатів з однієї фракції до іншої в разі, якщо вони обиралися за партійними списками. Нині ж ми спостерігаємо, як депутати по декілька разів змінюють фракції, кидаючись від одних ідеологічних засад до протилежних і керуючись винятково кон’юнктурними міркуваннями. Щодо президентських виборів, то тут наша позиція відома. Ми не можемо забирати у народy право обирати. Наступні президентські вибори повинні відбутися відповідно до закону, 2004 року, шляхом прямого голосування. Ми маємо дбати про державні інтереси, а не про працевлаштування окремих осіб, які не бажають розлучатися з владою. Народ має право обирати свого президента, оскільки сам народ згодом буде його запитувати, яким чином він виправдав нашу довіру.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також