Услід за київською міськрадою, яка встигла насмішити всю країну спробою зробити платним вхід на кладовища, у міській владі Рівного теж зріють «космічні» рішення з метою наповнення бюджету у стилі київського голови Леоніда Черновецького.
Сергій Паладійчук, голова бюджетної комісії міськради Рівного без тіні посмішки говорить про намір брати плату за проїзд центральною вулицею Рівного: — Нині центр закритий для всіх, і їхати через нього має право лише громадський транспорт і автомобілі екстрених служб. У той же час щодня автоінспектори затримують водіїв, які намагаються проскочити через центр, і штрафують на 300 гривень кожного. Рік тому ми розширили вулицю Соборну, збільшили її пропускну здатність, витративши на це міські кошти. Але чогось не використовуємо це і змушуємо людей, які хочуть швидко проїхати з одного кінця міста в інший, порушувати закон. Навіщо таку ситуацію створювати, якщо багато людей готові добровільно вносити плату за те, щоб їздити через центр легально, нікого не обманюючи і не червоніючи через це? Приміром, багатьом бізнесменам потрібно проїхати за день через центр 5-7 разів. Вони кажуть: 1000 гривень на рік за це — невеликі гроші. Бо об’їжджаючи центр прилеглими вулицями, на бензин вони витрачають більше. Механізм дії нововведення має бути таким: бажаючі їздити через центр купуватимуть за тисячу гривень спеціальний дозвіл, який пред’являтимуть «даішникам», решта водіїв і надалі центр об’їжджатимуть іншими вулицями. Загалом, за попередніми підрахунками, є близько двох тисяч бажаючих платно скористатися дозволом на проїзд через центр. Відсутністю системної освіти у представників нинішньої влади нині мало кого здивуєш. Але аргументація пана Паладійчука — це просто перлина серед численних прикладів некомпетентності місцевих депутатів. Якщо слідувати за логікою голови бюджетної комісії, то вже завтра туалет у кабінеті міського голови слід зробити платним і пускати туди всіх бажаючих. Чому ні? Люди готові платити, туалет міського голови знаходиться у центрі міста: знайдуться тисячі бажаючих скористатися такою послугою і поповнити міський бюджет. І нехай би проект платних перепусток був просто фантазією чиновника, який дуже приблизно уявляє механізм справжнього заробляння грошей. Але тут ще й повне невігластво у законодавстві: рішення брати гроші за проїзд по вулиці будь-хто оскаржить у суді й цілком безплатно справу виграє. Навіть якщо суддя виявиться таким же компетентним, як Паладійчук, і не побачить порушення закону, це все одно можна буде скасувати через апеляційний суд. Тривожно, панове! Бо ж людина, яка проголошує «космічні» проекти, подає на затвердження міський бюджет. Тепер зрозуміло, чому вулиці такі брудні, бо «немає коштів»?
Коментар Віталій Дещинський, начальник міського відділу ДАІ УМВС України: — По-перше, жодних пропозицій до нас із цього приводу не надходило. А по-друге, на мою думку, ця ідея безглузда і нереальна. Міська влада справді вирішує, де встановлювати заборонні для проїзду знаки. У правилах дорожнього руху чітко прописані категорії водіїв, які мають право проїзду під такий знак. Всім іншим проїжджати під цей знак заборонено. Якщо робити платний проїзд через центр міста, потрібно знімати цей заборонний знак. Але в такому разі всі матимуть змогу їздити через центр, оскільки жодної заборони на це не буде. То для чого тоді купувати ці перепустки? Знаю, що є практика платних автобанів, навіть у нас в Україні. Але щоб проїзд через центр міста був платним, я такого ще не чув. Ця заява чимось подібна до намагань столичної влади на тлі кризи зробити в Києві платний вхід на кладовища.